א. אינני יודע במה האתר שלך עוסק. בשיווק אינטרנטי של מוצרי צריכה תעשייתיים היצרן מפיץ כמעט תמיד לקימעונאים דפי מוצר אחידים או תמונות באיכות מעולה. אינני מבין עדיין איך התמונות שיצלם צלם שאתה תשכור יעלו באיכותן על התמונות שקיבלת מהיצרן.
ב. אתה חייב לנטוש את האקסיומה הנפוצה שעל פיה הנהלת גוגל מפעילה (מטעמי חיסכון?!) מנוע חיפוש שאיננו אלא מכונה מטומטמת, שכל מקדם אתרים זב-חוטם יכול לתחמן בקלות.
המציאות היא שגוגל היא חברת ענק שמפעילה בעיקר שירות ייחודי בדמות מערכת מורכבת ומתוחכמת ביותר - מנוע החיפוש. מבין עשרות אלפי מדעני ומהנדסי גוגל, שכל אחד מהם גוייס מבין מאות מועמדים משכילים, חרוצים ובעלי ניסיון, בתהליך מיון שנמשך חודשים רבים, אלפים מהם עובדים יום יום רק על שכלול מנוע החיפוש והחלפתו האפשרית, בהדרגה. ומאחר ולא מדובר במערכת שמותקנת אצל מאות מיליוני משתמשים אלא על מחשבי גוגל, ניתן להטמיע בה כל שכלול מיידית וכל שינוי רדיקלי בהדרגה.
ההשערה שהמערכת המורכבת והמתוחכמת הזו מודדת את שיעור שביעות הרצון של אוכלוסיות הגולשים על פי פרמטר כמו שיעור הנטישה או זמן השהיה איננה משקפת את המציאות - כי אם כן, היית מוצא בצמרת תוצאות החיפוש, לביטויי חיפוש תחרותיים ורווחיים במיוחד, בעיקר אתרים שכולאים את המבקר בתוכן ומקשים עליו לצאת.
גם ההתייחסות שלך ל"מה הוא תוכן מועתק?" פשטנית למדי. מדעני ומהנדסי גוגל יודעים היטב שיצרני מוצרי צריכה תעשייתיים מפיצים בין הקימעונאים דפי מוצר זהים ותמונות מוצר זהות. אבל יש מקרים שבהם המערכת המתוחכמת תציג בתוצאות החיפוש דפים בעלי טקסט זהה או תמונות זהות, ויש מקרים שבהם היא לא תציג יותר מדף אחד, כי אין בכל דף נוסף ערך מוסף לאוכלוסיות הגולשים, שהם מבחינת הנהלת גוגל ציבור לקוחות החברה, למרות שחיפוש בגוגל איננו עולה כסף, ושהנהלת גוגל שואפת מזה שנים אחדות לספק להם חוויות משביעות רצון במידה שהולכת וגדלה, מהשימוש במנוע החיפוש.
הייתי אומר אפילו שכמעט כל ביצוע של מנוע החיפוש, שנראה לנו כביצוע גרוע, הוא תוצאה של בחירת פשרה זמנית ביודעין של מהנדסי ומדעני גוגל בין חלופות עוד יותר גרועות.
ג. שינוי המדיניות הזה מורגש מזה כמה שנים, ונתקלתי בלא מעט מקרים שדפים רבים של בתי עסק אינטרנטיים לא הוצגו כלל בתוצאות החיפוש, ללא כל סיבה וסימנים להטלת עונש.