◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
885 צפיות

כיצד ניתן להשתמש במאמרים מהרשת?

על ידי 780 צפיות
נערך על ידי
שוטטתי ברשת ומצאתי מאמר מקצועי הנוגע לתחום שאותו אני מקדם, המאמר הנו רפואי מחקרי ואני מאוד מעוניין שהתוכן שלו יופיע גם אצלי באתר וכאן יש לי כמה שאלות:
אני לא רוצה לשים לינק אל המאמר המדובר מפני שהוא מוציא את המשתמש מהאתר שלי ואני גם רוצה "ליהנות" מהנפח שהוא מוסיף לאתר שלי.
אם אני אעתיק אותו אלי האם אני עובר על זכויות כל שהן של כותב המאמר ?
האם גוגל יראה בי מידע כפול ולא מקורי\מחדש ?
מה מומלץ ומה דעתכם ?

5 Answers

קולות
+3
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
נערך על ידי
 
Best answer
משום שקיבלת מספר תשובות על החלק המשפטי של השאלה, אגיד שאין לך הרבה דרכים להנות מהנפח שהוא יוסיף לאתרך משום שמבחינת גוגל מדובר על תוכן מועתק ולא ייחודי.
בהנחה שתתעלם מהבעיה המשפטית עדיף לך להסתיר את התוכן המשוכפל ממנועי החיפוש ולספק אותו רק לגולשים באתר(וזאת בכדי למנוע ענישה אלגוריתמית)

במקרים מסוימים גם הוצאת גולשים מהאתר הכרחית ואין עם זה שום בעיה(אם סיפקת לגולש ערך הוא יחזור אליך, והפעם כגולש נאמן וחוזר)

בצד היצירתי כמו ש LiranRor ו jaxx הציעו אתה יכול לספק לגולשים תוכן בהתבססות על המאמר(ארחיב מעט) ולקשר אליו(בנוסף תוכל לחשוב על link prospect קולע ובכך לנסות לזכות להפניה מהתוכן המקורי)

להלן דוגמא, תכנים יכולים לזכות לרענון או עדכון כמו:
-איך המחקר הרפואי של ... השתנה מאז 2009
-אילו המצאות שינו את תוצאות\תבונות המחקר של ...
-איך ישתנו תוצאות המחקר של ... בשנת ----
-איזה המצאות\מחקרים\ממצאים צריכים להתגלות בשביל להפריך את מסקנות המחקר של ....
-איך אני חושב שהמחקר של ... עזר לנו לגלות\ליצר\להכיר\לתכנן עולם רפואי טוב יותר
-למה אני חושב שמסקנות המחקר של ... ישתנו כאשר תוצאות המחקר של .(מתחרה). יפורסמו
-למה המחקר של .(מתחרה). סיפק לנו תובנות ש .(מתחרה חזק). לא יכל לספק
-איך אני חושב שהמחקר של ... ישפיע עלינו בשנת 2020 ויציג פתרונות\תרופות\שינוים חדשים
-לאן היינו מגיעים\מה היה קורה אם המחקר של ... לא היה מתגלה
-למה אני חושב שהמחקר של ... מטעה, ומה יש לכם להגיד על זה?
-אילו מסקנות\סעיפים\בדיקות לא הייתם רוצים שמפרסמי המחקר של ... יפרסמו
-מה אני חושב על המחקר של ...
-ראיון עם .(רופא פופולרי). ומה יש לו להגיד על המחקר של ...
-הלכתי וחקרתי, 5 רופאים דנים על המחקר של ... - האמת אני מסכים איתם,ואתם?

ויש עוד שלל רעיונות שתוכל לחשוב עליהם(מאות רעיונות יצירתיים אם תרצה אפנה אותך לספר שירחיב לך מעט על content marketing).

בגדול כל פוסט תוכל למחזר וליצור תוכן ייחודי ובעל ערך, כמובן שזה דורש היכרות והבנה של נושא המאמר, בקיאות בתחום ומחשבה יצירתית.
כמו כן גם תוכל ליצור אותו בסוגי מדיה שונים, כמו לבטא אותו בשקופיות, סרטון, דיון מוקלט, אנימציות מונפשות, קומיקסים, ושלל סוגי המדיה שיוכלו להתאים לך.

לאחר פרסום התוכן, תרגיש חופשי לידע את יוצר התוכן המקורי אודות תרומתו והצע לו לעיין בו, תרגיש חופשי להציע לו לסקר את התוכן או לשתף אותו עם עוקביו- כמובן לא לבקש קישור, לחשוב על נוסח אישי, ממוקד, מפרגן וקולע(ואם אתה מכיר את יוצר התוכן כבר יש לך נקודות זכות)

מכתב בסיסי ביותר כמו שלום אסף, המחקר שפירסמת אודות א.ב.ד סיפק לי תובנות מעניינות ורעיון לפוסט שאני בטוח שיעניין אותך, לדעתי הוא יספק לך ולגולשיך ערך נוסף ויפתח דיון מעניין.
את הפוסט שלי תוכל לקרוא פה: הפוסט דן על המחקר שפה:

ואם תאהב אותו תרגיש חופשי לשתף\לסקור\להציג\להכיר אותו לגולשי האתר שלך(או לשתף אותו עם עוקביך)

כמובן מדובר על קצה המזלג וברוב המקרים כל תוכן אפשר למחזר וליצור מימנו נכס שימשוך הפניות ודיונים, ואולי אפילו ידרבן את היוצר המקורי להפנות אליו.
על ידי 780 צפיות
מנשה , ללא ספק נתת תשובה מרחיבה ומקצועית . תודה רבה .
אני בטוח שהעשרת גם את יתר הגולשים באתר .
אני מיד ניגש לעבודה -   תודה רבה!
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
בכיף.
שים לב שבמקרים שבהם התוכן שאתה יוצר מורכב מתרומה של כמה אנשי מקצוע, כמו ראיונות(5 רופאים דנים על המחקר של) וסקרים, אז לאחר כתיבת המאמר אתה יכול לשלוח link prospects גם לאנשי מקצוע שאותם ראיינת.

דאג לא לבקש קישור, כוון יותר לחשיפה\שיתוף, אנשים נוטים להתעלם מבקשות קישורים, וזה נוגד את הנחיות מנועי החיפוש(ברוב המקרים הם גם יקשרו מבלי שתבקש קישור).

תרגיש חופשי ליצור קשר עם אנשי המקצוע ותציע להם לידע את חבריהם במאמר שהם יצרו.
בדרך כלל תכנים שבהם אתה מוזכר אתה גם תרצה לשתף, אני באופן אישי נוטה לשתף תכנים שבהם מזכירים אותי או תכנים שבהם לקחתי חלק.
נראה שגם פבל נוטה לעשות זאת כמו שתראה פה http://www.askpavel.co.il/blog/search-ranking-factors-2011
ציטוט : "תשובות של 132 חברי פאנל (כולל פבל :)"

אם תרצה ניסוח או דוגמא לבקשות כאלו אציע לך לעיין בספר שפה: http://www.amazon.com/Ultimate-Guide-Link-Building-Credibility/dp/1599184427 שמציג אחלה דוגמאות למכתבים הללו(דומאות שניסיתי ועבדו...)

פלוס נוסף זה העובדה שתכנים המורכבים מאנשי מפתח בתחום גם משדרים אמינות ומשפיעים על סמכותיות המאמר, לדוגמא מאמר שבו דניאל ראיין את עמנואל, דרבן אחלה תגובות(תחשוב שאתר רפואי סמכותי יקשר למאמר שלך....)

ואין לך מה לדאוג לגבי רלוונטיות, אין שום סיבה שהפניה מאיש מקצוע שלקח חלק בתוכן לא תהיה רלוונטית.
אמליץ לך לעיין בתשובה של ג'ון מיולר בכדי לדאוג לניסוח שלא יפר את הנחיות מנועי החיפוש
על ידי <סרן> 8.8k צפיות
תודה מנשה, נתת לי גם מספר רעיונות חדשים.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
בכיף שמחתי לעזור
קולות
+2
על ידי <סגן> 3.8k צפיות
הייתי מציע לכתבוב 'פוסט' חדש לגמרי ולהכניס לתוכו ציטוטים נבחרים מתוך המחקר, כמו שנהוג לעשות בבלוגים רבים.
כמובן שלתת קרדיט לכותב המחקר/מאמר/האתר שפרסם אותו.

בצורה זו אתה גם לא פוגע בזכויות וגם לא יוצר תוכן כפול, אלא באמת נותן ערך מוסף לקוראים שמגיעים דווקא לאתרך.
על ידי 780 צפיות
תודה לירן , אך אני מאוד רוצה את כל המחקר הזה (והוא לא קצר)
אצלי באתר . אם אפרסם את המאמר וגם אצרף לינק אל המקור שלו ?
האם אז עדיין תוכן שלי ייחשב ככפול?
קולות
+2
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
LiranRor הציע לך פתרון סביר. העתקת המאמר באתר שלך חושפת אותך בודאות לתביעה משפטית, גם אם אתה מציין מאיפה נלקח. אין כל דרך להתחכם לא עם גוגל ולא עם בעלי זכויות היוצרים. גרום לקישור אל המאמר המקורי להיפתח בחלון חדש.
קולות
+2
על ידי <רב סרן> 19.0k צפיות
ישנם אתרים שזו דרך העבודה שלהם, חורים ברשת, הפטריה ופידר הם לרוב סיכום ערוך של חדשות מרחבי הרשת הכוללים קישור למקור.

כל עוד תספק ערך מעניין לתוכן משוכתב תצליח. מעין גרסה של היום שהיה רק באתר.
על ידי 780 צפיות
נשמע יצירתי ,מקורי ואחלה רעיון .
תודה רבה.
קולות
0
על ידי <סרן> 8.8k צפיות
באופן כללי, אתה יכול לשלוח מייל למנהל האתר המקורי ולבקש את אישורו תוך כדי ציון קרדיט לאתר.

וטיפ - תחשוב שנייה מחוץ לראש של "איש SEO" אלא כבעל אתר רגיל שרוצה לספק תוכן מעניין לקוראיו באופן מתחשב ולא כ"גנב מאמרים".

מה הית עושה?
כנראה היתה פונה לבעל האתר, מבקש את אישורו. אם הוא ניתן, מצויין. אם לא, חבל.
גוגל לא תעניש אותך על כל תוכן "משוכפל" שקיים. כי זה משהו שהמון אתרים עושים "בלי מחשב על קידום" יחד עם כתיבה מקורית.

בהצלחה.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,092 משתמשים

שאלות קשורות

3 תשובות
קולות
+1
3 תשובות
קולות
+1
4 תשובות
קולות
+1
...