על פי ההסברים של גוגל, המבוססים ודאי על איסוף וניתוח מספר עצום של נתונים לאורך שנים, תוכן כזה צריך להיות (
compelling content, interesting content, content that is fun, content that makes us happy
אני מסיק מכך שלא ניתן להעתיק פתרון שהצליח יפה אצל אוכלוסייה ששאלה ביטוי חיפוש אחד לאוכלוסייה ששאלה ביטוי חיפוש אחר, אפילו קרוב. (חשוב על האוכלוסייה ששאלה best web hosting לעומת האוכלוסייה ששאלה free web hosting). ואם לא ניתן להעתיק אין כל תועלת בעיון בדוגמאות - עבודת יצירת התוכן קרובה מאד ליצירת פרסומת מאד מוצלחת לטלוויזיה (שמצליחה למשוך הכי הרבה לקוחות מהמתחרים למרות שגם הם מפרסמים בטלויזיה) ורחוקה מאד מעבודה טכנית על פי נוסחה זהה.