◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+2
3.4k צפיות

האם אחסון משפיע על קידום אתרים - עדיף לאחסן בארץ או בחול?

על ידי 140 צפיות
נערך על ידי
ארחיב מעט יותר ואסביר:
יש לי אתר עם סיומת co.il. התוכן באתר יהיה בעברית כמובן.
השאלה היא, האם יש משמעות לקידום ולדירוג של גוגל יאהו ואחרים, אם האתר
מאוחסן בארץ או בחו"ל?
האם יש התיחסות של גוגל שמיקום שרתי האחסון וכתובות ה IP של ספק האחסון ?

תודה
גיל
על ידי <סגן> 3.1k צפיות
הגבתי בתשובתי לתשובה הקודמת. לידיעתך.
על ידי 100 צפיות
עדיף אחסון מהארץ, ובכללי כאשר אתה מחפש אחסון, עדיף לבדוק קודם כל עד כמה הוא מקצועי, ואם לא יושבים בו "שכנים רעים". בכל מקרה אחסון מהארץ אמור להוריד את זמן טעינת העמוד וזהו פרמטר חשוב בקידום האתר.

1 Answer

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
א. לא.

ב. זהות השרת עלולה להלקח בחשבון בחישוב ערכו של קישור נכנס, יחד עם עשרות או מאות גורמים נוספים.

ג. גוגל איננו קובע את מיקום האתר שלך בתוצאות החיפוש שלו. ראה: http://www.askpavel.co.il/qa/1150
על ידי <סגן> 3.1k צפיות
קצת חולק על זקן השבט לגבי משמעות האיחסון של האתר ואני אסביר:
נוכחתי לראות בעצמי עד כמה פקטור זה כן היה משמעותי ומשפיע מבחינת מיקומן של מילות המפתח - במנוע חיפוש לוקאלי(Google.co.il לעומת Google.com) של אותה המדינה בה היה מאוכסן האתר.
עדיף לאחסן את האתר במדינה בה הוא מקודם ורואים את זה גם מבחינת ההעדפה שניתנת לשמות הדומיינים, בעת החיפוש במנועי חיפוש מקומיים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מה זה "מיקומן של מילות המפתח במנוע חיפוש"? המונח הזה לא מוכר לי.

מה זה "עדיף לאחסן אתר במדינה בה הוא מקודם"? אני מקדם בישראל אתר שוויצרי שמאוכסן בארה"ב - איפה הבעיה?

מה זה "העדפה לשמות דומיינים במנועי חיפוש מקומיים"? האם אתר בעל סיומת co.il לא יוצג בתוצאות החיפוש המוגשות למי שמזוהה כמחשב הנמצא בניו יורק ושואל בגוגל העולמי באנגלית: Israeli artists living in New York ?
על ידי <סגן> 3.1k צפיות
"מיקומן של מילות המפתח" = תוצאות במנוע חיפוש.
מקדם בישראל את שוויצרי שמאוכסן בארה"ב - למי הוא מיועד? באיזו שפה? לאיזה שוק - מקומי או בינלאומי? עדיף לאכסן אתר בשפה ובמדינה בה הוא פועל. זה נותן עדיפות מוכחת במיקומים במנוע הלוקאלי.
העדפה לשמות דומיינים - זה לא עניין של יוצג או לא. הוא יוצג ללא ספק. התייחסותי מתכוונת לעניין הקלות שבקידומו של האתר באופן מקומי או בינלאומי. לאתר עם מילת מפתח בדומיין ששפתו היא שפה מקומית ומאוכסן באותה מדינה יקבל עדיפות בקידום ויעבור אתר בינלאומי לאותה מילת מפתח.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אז אם ההעדפה מתבטאת בסך הכל בתוספת מסויימת לציון הרלוונטיות של הדף, הרי שניתן להשיג את אותה התוספת באמצעות הרבה חלופות אחרות - עוד קצת טקסט איכותי, עוד קישור איכותי אחד או שניים, וכו'. ולכן לא תראה בתוצאות החיפוש העדפה ברורה לאתרים שמאוכסנים במדינה "הנכונה" כביכול.
על ידי <סגן> 3.1k צפיות
ברור שניתן וכך גם צריך. זה לא אמור לבוא על חשבון תוכן או קישור. הדבר בא לידי ביטוי במידה וכל שאר הפרמטרים מתקיימים הן באתר ה"לוקאלי" והן ב"גלובלי".
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
לא ממש הבנתי.
על ידי <סגן> 3.1k צפיות
ניקח domain.com ו domain.co.il שלשניהם יש תוכן איכותי ואותו מספר קישורים כמותי ואיכותי, ה.co.il ייקח מבחינת המיקום בתוצאות חיפוש של google.co.il. זה ברור יותר?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
ברור, אבל פשטני ושגוי - גוגל מתייחס ל-200 פרמטרים לפחות כאשר הוא מחשב את ציוני הרלוונטיות של כל אחת משתי תוצאות החיפוש (domain.com ו domain.co.il). אתה מתייחס רק לשלושה פרמטרים (סיומת הדומיין, כמות התוכן האיכותי ומספר הקישורים האיכותיים). 197 פרמטרים אחרים הם שמכריעים למי נוטה הכף, ולא שלושת הפרמטרים שציינת - גם אם אחת התוצאות מקבלת מגוגל תוספת ציון ניכרת בזכות פרמטר סיומת הדומיין. מה עוד שגם בין תוכן איכותי אחד לתוכן איכותי אחר יכולים להיות הבדלים גדולים וגם בין הציונים הכוללים של אותו מספר קישורים איכותיים יכולים להיות הבדלים ניכרים.
על ידי <סגן> 3.1k צפיות
אבל אי אפשר בדיון על שאלה כל כך מופשטת להיכנס לרמת רזולוצייה כזאת. זאת היתה השאלה:"השאלה היא, האם יש משמעות לקידום ולדירוג של גוגל יאהו ואחרים, אם האתר
מאוחסן בארץ או בחו"ל?
האם יש התיחסות של גוגל שמיקום שרתי האחסון וכתובות ה IP של ספק האחסון ?" והתשובה שלי הינה עקרונית: זה כן חשוב וכן משפיע. לפחות כך מלמד אותי הניסיון שלי.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
שאלות שגויות מהסוג הזה הן נפוצות מאד משום שמקדמי האתרים לא למדו את יסודות המקצוע וסבורים בטעות שמי שמוצג בצמרת תוצאות החיפוש קיבל מגוגל ציון שקרוב ל-100, בעוד שלכל האחרים ציונים יותר נמוכים. לעומת זאת, אם מבינים שלציון שגוגל מחשב אין ערך עליון, שאפשר לשפר את הציון בלי סוף, ושאפשר להשיג בפרמטר אחד את מה שלא קיבלת בפרמטר אחר, אז מבינים סוף-סוף שאם יהיה לך ציון של 18,656 נקודות, ולכל המתחרים ציון נמוך מזה, אתה תהיה ראשון. ואם תוספת הציון המירבית בזכות המיקום "הנכון" של שרות האכסון היא לא יותר מ-124 נקודות, אז מיקום שרות האכסון הוא ענין שולי ביותר ולא ענין מרכזי להבטחת נצחון על המתחרים בדרך להשגת מיקומים עליונים.

אותה טעות קיימת גם אצל המשיבים. הרי אין לך גישה לציוני  הרלוונטיות של האתר שלך, ולכן לא ידוע לך אם מיקומך השתפר בזכות בחירת האכסון "הנכון" ובכמה. כל מה שנתון לך זה המיקומים, והם היו עשויים להשתפר מסיבות רבות ושונות, כולל סיבות שאינן תלויות בך, כמו למשל המקרה שבו אתרים אחדים שהיו מעלייך איבדו כמה קישורים, או שגוגל הוריד את ערכם של כמה קישורים, ועכשיו ציוני הרלוונטיות שלהם נעשו נמוכים משלך.

ממליץ לך בחום להיות חשדן ביותר ביחס למה שבאמת ניתן ללמוד מהניסיון, כפי שהוא בא לידי ביטוי בשינויים מעלה ומטה במיקומים בתוצאות החיפוש.
על ידי <סגן> 3.1k צפיות
נכון ואנהג כך. קיבלתי את טענתך ואני שותף לאותה דעה רק מושפע מתוצאות המיקומים אולי קצת יותר מדיי..
בכל אופן, אשמח אם תוכל להגיב לשאלתי בעניין קידומו של דף הבית פה - http://www.askpavel.co.il/qa/1333#a1350
תודה על הדיון והתגובות הרציניות.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
שאלתך שם היא לא בתחום מומחיותי - פיתוח כלים ושיטות לקידום אתרים בזירות תחרותיות. אבל אשמח לדבר איתך. מס' הטלפון שלי: 02-5664676

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,091 משתמשים

שאלות קשורות

...