◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+2
2.4k צפיות

מאמרים - פנימי או חיצוני?

על ידי 200 צפיות
שלום ותודה מראש לעונים!
ברצוני לקדם את עמוד הבית ועוד כמה עמודים באתר על ידי כתיבת מאמרים.
האם מומלץ להעלות את המאמרים באתרים חיצוניים ולקשר לאתר או להעלות את המאמרים בתוך האתר ולקשר לאותו העמוד הרצוי?

אני חושש מזה שבמקום שעמוד הבית יקודם לאותן מילות החיפוש אותו עמוד המאמר יופיע ראשון ואני לא רוצה שזה יקרה. איך מונעים דבר כזה ומקדמים עמוד רצוי?


מקווה שהשאלות מובנות,
רפאל.

4 Answers

קולות
0
על ידי <סרן> 7.5k צפיות
נערך על ידי
שלום לך,

בראש ובראשונה אם אתה רוצה לקדם דף אחד וזה דף הבית אתה לא בתחום הנכון. אתה צריך להקים אתר שיש בו את כל התור והרלוונטיות לגולש ואני מניח שאין אתר כזה שרק דף הבית מסכם להם את כל הדפים והתוכן באתר.

אין שום פסול לקדם דפים פנימיים עם לונג טייל הקשורים למילת הקידום הראשית של דף הבית.

לדעתי, ברגע שהאתר שלך יהיה מספיק מלא תוכן ואיכותי לגולש תתחיל לחשוב על מאמרים חיצוניים, SEO פנימי באתר לא פחות ואף יותר חשוב מקידום חיצוני מהאתר.

תודה ובהצלחה
על ידי 200 צפיות
תודה על התשובה המהירה.
הרצון שלי הוא לקדם מילת חיפוש מסויימת לדף הבית, אבל אם אעשה זאת באמצעות מאמרים בתוך האתר, אנשים יגיעו ממנועי החיפוש לעמוד המאמר ולא לעמוד אותו רציתי לקדם. איך אפשר להימנע מזה?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
yossi1010 גוגל איננו אוסר אתרים בעלי דף אחד ארוך, מחולק לפרקים, או אתרים שתוכנם איננו בצורת טקסט.
על ידי <סרן> 7.5k צפיות
לא אמרתי שגוגל אוסר, אמרתי שזה לא נראה טבעי שאתר כולו דף בית אחד בלבד. אתרים של ONPAGE לרוב הם אתרי תדמית ולא אתרים המותאמים לקידום.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
יוסי, למי זה אמור "להראות טבעי"? השבוע סיימתי לקרוא ספר בעל 734 עמודים, מחולק ליותר מ-200 פרקים. האם היה יותר "טבעי" שאקרא אותו מתוך 200 חוברות, שמחוברות יחד בחוט ולכל אחת עטיפה ודף כותרת נפרדים?

כאשר אתה טוען שיש לחלק את התוכן (ומי אמר שהתוכן חייב להיות טקסט?) לעמודים פנימיים "כדי שיהיה מותאם לקידום" אני נזכר מיד בהצעות המחיר לקידום מלפני 10 שנים, שבהם המחיר "מותאם" למספר ביטויי המפתח שנבחרו, וכל עמוד פנימי מקודם ל-3-4 ביטויי מפתח לכל היותר.

שיטת הקידום הזו הייתה מותאמת לגוגל של אותם הימים והיא עדיין הייתה שימושית עד שהנהלת גוגל החליטה לשנות בהדרגה את שיטת חישוב ציוני הרלוונטיות ודירוג תוצאות החיפוש לשיטה שמדרגת על פי רמת שביעות הרצון היחסית של אוכלוסיית משתמשי גוגל ששאלו את ביטוי החיפוש הנתון וביקרו בתוצאות החיפוש.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
יוסי: כמה עמודים פנימיים יש לאתר http://tobuyviagra.com/ - מקום 1 בגוגל העולמי באנגלית לביטוי buy viagra?
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
א. מה זה "כתיבת מאמרים"? מי שרוצה לקרוא מאמרים נכנס לאתר של "הארץ"! הביטוי "מאמרים" כמציין טקסט באורך 300 מילים, שנכתב על ידי "כותב תוכן" תמורת 30 ש"ח, מבוסס על ההנחה השגויה שגוגל אוהב כמה שיותר טקסט, אבל בעל האתר רוצה לשלם כמה שפחות.

ב. מה שגוגל אוהב כעת, יותר מכל דבר אחר, הוא לספק ללקוחותיו (אלה שמשתמשים במנוע החיפוש כדי למצוא מידע, כדי לקנות דבר-מה או כדי לחוות חוויה, למרות שהשירות איננו עולה כסף) את התוכן (!) שהם הכי אוהבים. ועל פי המחקרים שגוגל ערך התוכן שהם הכי אוהבים צריך להיות:
compelling content, interesting content, content that is fun, content that makes us happy

ג. את התוכן הזה יש להכניס כמובן לתוך האתר, ולא ב"אתרי מאמרים" שאיש לא קורא, אבל נועדו להציג לגוגל את קיומו של עוד קישור.

ד. כדי לקדם עמודים פנימיים על חשבון עמוד הבית יש לצמצם למינימום את תוכן עמוד הבית, ולהציג בו בעיקר קישורים לעמודים הפנימיים, אם כי זה עלול לגרום לאבדן מבקרים שימנעו מלהשתמש בקישורים הללו.
על ידי 200 צפיות
לגבי ד':
אני רוצה בדיוק ההפך: באמצעות עמודים פנימיים בהם אני אכתוב תוכן לקדם את עמוד הבית. השאלה היא איך עושים את זה בלי שאותם העמודים יקודמו לאותן מילות המפתח במקום עמוד הבית.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
Rephael , אני מתנצל. לא קראתי משום מה מספיק בעיון את מה שכתבת. מכל מקום, למה לקדם את דף הבית על ידי קישורים מדפים פנימיים שנבנו באופן מלאכותי, וכדי שיזרימו מבקרים לדף הבית יש צורך לקדם אותם, קודם כל, למיקומים עליונים? שים את כל התוכן בדף הבית.
על ידי 200 צפיות
זה בסדר.
כן, אבל מתישהו יהיה כבר יותר מידי תוכן בדף הבית וזה לא יספיק לקידום. איך בכל מקרה אוכל להמשיך לקדם את דף הבית לאותן מילות מפתח?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
א. מי שקובע כמה תוכן רצוי שיהיה בדף הבית (ובכל דף אינטרנט) זה אוכלוסיית מבקרי האתר. לי ולך, ולכל מי שעשוי לענות לך, אין כל דרך לדעת מה מעדיפים מבקרי האתר שלך - רק גוגל יודע את זה, כי הוא מודד מספר רב של טיפוסי איתותי שביעות רצון שלהם.

מדוע אתה רוצה לקדם גם את דף הבית וגם דפים פנימיים לאותן מילות מפתח? אתה מפזר ומבזבז את המשאבים שלך, במקום לרכז אותם בדף בית שינצח את תוצאות החיפוש המתחרות!
על ידי 200 צפיות
אז אתה ממליץ בעצם להעמיס את כל התוכן בדף הבית? (תוכן איכותי כמובן)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
כתבתי בפירוש שיש לעשות את מה שמעדיפה אוכלוסיית משתמשי גוגל ששאלה את ביטוי החיפוש הזה.
על ידי
היי רפאל,
אם הייתי רוצה לדחוף טראפיק לכיוון עמוד הבית מענוד התוכן הייתי מתייחס לעמוד התוכן מעמוד נחיתה.  עמוד נחיתה אמור לספק למשתמש חוויה נקיה וחלקה של מעבר מאיפ שהוא נמצא לאתר הבית שלך.  לכן הייתי רואה מאיפה מגיעים המבקרים שלי ומייצר עמוד נחיתה ספציפי ומותאם לכל מיקופ שכזה.  אם אתה רוצה ממש להיות ספציפי אז ניתן גם לראות אם המבקר שלנו מגיע בפעם הראשונה או לא ולהתאים את דף הנחיתה גם לכך.  ברגע שעשינו את זה נוכל להתאים את התוכן לגולש (הייתי ממליץ על תוכן וידאו ליצירת הליד הראשוני) כאשר התוכן יוביל עם לינק לעמוד הבית והלינק יותאם לצרכי המשתמש (חדש, חוזר, כבר ביצע המרה, וכו).  מקווה שיכולתי לעזור
קולות
0
על ידי <רב סרן> 10.5k צפיות
היי רפאל,

אני חושבת שכדאי להשקיע בשני הערוצים, תוכן חיצוני לאתר שמקשר אליו ועמודי תוכן פנימיים שיתנו מידע משלים לעמוד הבית.

לגבי איך מונעים מיקום של דפים פנימיים על הביטוי שאתה רוצה לעמוד הבית - תגדיר לעצמך מה אתה מקדם בכל עמוד (לדוגמא אם הביטוי בדף הבית הוא "צימרים", אז בדפים הפנימיים זה יכול להיות "צימרים בצפון", "צימרים רומנטיים" ומגוון החיפושים הקשורים...), תקפיד על תגי מטא וכותרות H1 ייחודיים לכל עמוד, שיתארו את תוכן העמוד הספציפי וכן קישוריות פנימית בה טקסט הקישורים מבטא את נושא הדף אליו הקישור מפנה.

שים לב למבנה טבעי וקישורים עם טקסט עוגן מגוון (לא לקשר לדף הבית רק בביטוי המדויק שאתה רוצה לקדם בו אלא גם בצירופים שונים שמכילים את הביטוי) ולפיזור הקישורים החיצוניים בין עמודי האתר (אחרי כמה קישורים שמפנים לדף הבית תקשר גם לדפים הפנימיים).
על ידי 200 צפיות
סוף סוף תשובה לעניין.
יש אבל איזה עניין קטן. אני כבר בחרתי לקדם בדף הבית חיפוש מאוד ספציפי ולא כללי כדי להימנע מהתחרותיות הגבוהה ואין לי אפשרות לעשות את מה שאמרת שאם למשל הביטוי הוא "צימרים" אז כדאי להפוך את הביטוי ליותר ספציפי וממוקד.

הביטוי שאני רוצה לקדם בדף הבית הוא כבר ממוקד. השאלה שלי היא אם כדאי להפוך את הביטוי ליותר כללי למרות שיש בו תחרות יותר גבוהה ולקדם אותו באמצעות ביטויים יותר ספציפיים וממוקדים?

מקווה שזה מובן,
רפאל.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
רפאל, כדי לשפוט האם התשובה של יולי היא לעניין, אתה צריך לדעת להחליט האם היא מתיישבת עם הנחיות הנהלת גוגל למנהלי האתרים בסוף שנת 2013, או האם התשובה סותרת את ההנחיות והפסיקה להיות לעניין לפני שנה או שנתיים. מהעובדה שאתה מפרסם הצעה להחלפת קישורים אני מסיק שעוד לא טרחת לקרוא את ההנחיות וסומך במקום זאת על המלצות שגויות שאתה קורא בפורומים, מפי מי שמתעלמים גם הם מההנחיות של גוגל. הנחיות אלה, ושום מקור מידע אחר, הם ספר הלימוד העדכני לקידום אתרים בגוגל.

קרא למשל את התגובה שכתבתי היום ב-http://www.askpavel.co.il/qa/11659

ואת:http://searchengineland.com/google-changes-ranking-advice-says-build-quality-sites-not-links-163931
שם כתוב:
Previously, the article (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=en) had a line that read:
In general, webmasters can improve the rank of their sites by increasing the number of high-quality sites that link to their pages.
We've bolded the key part, which was changed on May 27th (2013) to say:
In general, webmasters can improve the rank of their sites by creating high-quality sites that users will want to use and share.
על ידי
זקן השבט, שני דברים ששנינו יודעים (בעיקר על גוגל ישראל):

1. יש יותר מדרך אחת להגדיל פופולאריות של אתר ולפתח קישוריות.

2. אין שום דבר פרקטי במה שכתבת וללא פיתוח קישוריות הוא לא יוכל לקבל מיקום ריאלי בביטויים תחרותיים.

וזו המציאות, עגומה ככל שתהיה בעיניך ולעיתים בסתירה מוחלטת עם הקוים המנחים של גוסל למנהלי אתרים.
על ידי
רפאל, קשה לי להתייחס לשאלתך מבלי להבין במה מדובר. איי יכולה לומר שגם אם עמוד הבית מדבר על צימרים רומנטיים בצפון - לא חסרים נושאים לדפים פנימיים. אתה מוזמן לכתוב לי מה הנושא ואנסה לסייע.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אנונימי, מסתבר שיש דברים שאני יודע ואתה לא, והסיבה היא שבשלושת השנים האחרונות אני חוקר ביסודיות את מדיניות הנהלת גוגל, כפי שהיא משתקפת בהנחיות, בהודעות, בסרטונים, ברמזים ובפעולות. המדיניות החדשה - זניחת שיטת הקישורים - מיושמת בהדרגה (!), ויש ודאי עדיין ביטויי חיפוש רבים בגוגל ישראל בעברית שהשיטה החדשה טרם יושמה על תוצאות החיפוש עבורם.

מה שיש ללמוד ממצב העניינים הזה היא, שכמו תמיד, יש הבדל ניכר בין התמונה המשתקפת מחקירת מדיניות ההנהלה לבין התמונה המשתקפת מהניסיון הפרטי של עובד קידום הפועל בפינה זניחה של רשת האינטרנט. אתה לא יכול למשל לדעת האם השיטה החדשה לא תיושם מחר בבוקר על האתרים שעליהם אתה ורפאל עובדים, ולכן אינך יודע מה היא "תוחלת החיים" של עבודת הקידום שעבורה אתה מקבל תשלום היום. הלקוח ודאי מאמין שאם השגת עבורו מיקומים טובים האתר שלו ישאר שם כל עוד הוא משלם לך.

על הסתירה כביכול בין ה"מציאות" הנצפית במספר מוגבל של תוצאות חיפוש בגוגל ישראל בעברית כתבתי ביתר הרחבה בדיון עם יוני בתגובות מהשבוע האחרון ב-http://www.askpavel.co.il/blog/manual-google-penalty-recovery.
על ידי <רב סרן> 10.5k צפיות
ושוב אין שום דבר פרקטי שרפאל או אני יכולים ללמוד מתגובתך וליישם מחר בבוקר. אגב, זה לא נובע בעיני מכך שאתה טועה בגישתך, אלא מכך שאתה קיצוני בה. כמו שכתבתי למעלה (ללא לוגין, התנצלותי), יש יותר מדרך אחת לפתח קישורים באמצעות תוכן, ברור שחלק מהפרקטיקה המיושמת היום תמות בעוד שנתיים (כפי שחלק גדול מאוד מהפרקטיקה שיושמה עד לפני שנתיים מתה היום).
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
יולי, את יכולה להחליף את ה"אנונימי" בשמך לאחר לוגין, אם אינני טועה על ידי לחיצה על ה"אנונימי" שבתגובות שכתבת.

רפאל מספר בפורום אחר שהוא נער שמנסה לקדם אתר בבעלותו, ללא כל הכשרה או משאבים, ורק על סמך בקשת טיפים בפורומים. לעומת זאת, את ומשרד הקידום שלכם כולו, יכולים בהחלט ליישם את ההנחיות החדשות של גוגל ממחר בבוקר. הרי לא יתכן שהנהלת גוגל מחליפה את ההנחיות שלה למנהלי האתרים בהנחיות שונות לחלוטין, שיהיו תקפות רק בעוד שנתיים!

הבעיה של בעלי ומנהלי משרדי הקידום המובילים שאיתם דיברתי עד עכשיו היא שהחלפת שיטת עבודת הקידום, כדי להתאימה להחלפת שיטת הדירוג של גוגל, מחייבת את פיטורי מחליפי הקישורים שעובדים כיום באולמות הייצור לקידום אתרים. גם בעלי משרדי הקידום מרגישים בצדק שיהפכו למיותרים בעידן שבו אין יותר צורך לנהל מחליפי קישורים. מה לעשות, וזאת בדיוק הכוונה של הנהלת גוגל, ומי שרוצה וגם מסוגל לשרוד חייב להתאמץ להסתגל. לעומת זאת, מי שמצפה שהנהלת גוגל תסתגל אליו, ממשיך לדקלם  שגוגל לא יכול להתקיים בלי קישורים, ושוכח את כל מנועי החיפוש שקדמו לגוגל.

אורן שץ סיפר לי לפני כמה חודשים על משרד קידום מוביל בישראל שנסגר. גם Jill Whalen סוגרת את הבסטה אחרי כמעט 20 שנה (High Rankings Advisor [newsletter@highrankings.com]). משרדי הקידום המעטים שישרדו, בזכות ניהול מרחיק לכת, זהיר ומתוחכם, יטפלו בקרוב בלקוחות היותר טובים של כל האחרים.
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
שלום לכולם...
אני חושב שזקן השבט אולי נשמע קיצוני אבל יכול לחסוך לכולם שנות עבודה קשות על קידום אתריםועבודה סזיפית ללא תמורה או כיוון. האתר שלי שהיה מקום 3 בשיפוצים ומקום ראשון בעשרות מילים טובות מהתחום, עם התוכן הכי איכותי וחמש אלף קישורים מאתרי GOV,EDU ופרישת אתרים שונים מרחבי העולם. 16 בלוגים מלאי תוכן איכותי!!! אשר נבנו לצורך תמיכה באתר ועוד 5 אתרי תוכן המורכבים על דומיינים בעלי PR-5 ומעלה אשר גם הם תומכים באתר. שלוש שנות עבודה מפרכות ואין ספור תשובות מקצועיות בפורומים מהתחום והוצאות כספיות לא קטנות בכלל והתוצאה:
שתי חבטות רוחביות בטווח של שלושה חודשים והאתר שלי נמצא במילים חלשות בעמוד 80. אני מקדם את האתר שלי בעצמי ואילו זה היה אתר של לקוח המשמעות היא פשיטת רגל עבור בעל העסק ונזק גדול לשמי הטוב...
גוגל משנים את חוקי המשחק ועל מנת שלא נעבוד בצורה סזיפית יש להתמיע ולהתמע לפי כללי המשחק החדשים ולראות צעד אחד קדימה.
נפילה רוחבית של אתר גדול ומושקע, עלולה לגרום לחוסר אמון במערכת ולפגיעה כלכלית גדולה מאוד. בימים אלו אני נאלץ להעביר את האתר שלי ולפרק אותו לשני דומיינים חדשים וכך אני מוחק קליל שלוש שנות עבודה מפרכות כלא היו מעולם...
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
לשאלתך אגיד שמאמרים אתה אמור להעלות לאתר שלך בלבד.
מעדכון לעדכון נראה שהשפעת המאמרים שמופצים עם קישורים מניפולטיביים הנשתלים בהם מתגמדת, ונראה שגוגל פועלת בנחישות בכדי לגמד את התופעה.
ברוב המקרים הם מצליחים להטיל סנקציה הן ידנית והן אלגוריתמית על בעלי האתרים אשר חורגים מההנחיות.

לדעתי בפן החיצוני יש צורך לקחת מעורבות חברתית בפלטפורמות השונות שחלקם מספקות אזורים לקישורים חיצוניים.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,084 משתמשים

שאלות קשורות

4 תשובות
קולות
+1
1 תשובה
קולות
+2
...