הסיבה היותר סבירה לירידה היא שתוצאת חיפוש אחת שהוצגה קודם אחרייך השיגה ציון רלוונטיות גבוה משל דף הקטגוריה שלך, ומסתבר שזה הדף הבודד שלך! אתה לא משחק נגד גוגל אלא נגד המתחרים שלך, ואם אתה נותן לשני דפים שלך להתחרות האחד בשני אתה לא יכול לשלוט בקלות על התוצאות.
אני למשל מעולם לא המלצתי על שתילת מאמרים ב"אתרי מאמרים" שאיש לא קורא, רק כדי להוציא מהם קישור מלאכותי שיציג לגוגל את עצם קיומו. אתרי המאמרים נענשו בסיטונות על ידי גוגל בשנתיים האחרונות, וערך הקישורים היוצאים מהם ירד במרבית המקרים לאפס או אפילו לערך שלילי, שמוריד בתורו את ציוני הרלוונטיות של הדף המקושר. נוסף על כך, כל הקישורים מ"אתרי לווין" בבעלותך, שגם הם נועדו "לתחמן" את גוגל ולהציג לו מיצג שוא של ריבוי קישורים מאתרים בעלי טקסט רלוונטי, איבדו גם הם מערכם בשינוי האלגוריתם "פינגווין" ובמהלך הפעולות של הנהלת גוגל לזנוח בהדרגה את שיטת הקישורים לחלוטין.
ספר הלימוד היחיד לקידום אתרים בגוגל הוא "הנחיות גוגל למנהלי אתרים", ולא השטויות שכותבים מי שלא טרחו לקרוא אותו. יחד עם זאת, תוכן הספר משתנה לעתים קרובות, ובשלושת השנים האחרונות השתנה מן הקצה אל הקצה. קרא עוד בתגובות שלי ליוני ב. בפוסט של בן אורן (
http://www.askpavel.co.il/blog/manual-google-penalty-recovery) - כולן בתחתית הדף, ובהתכתבות שלי עם יולי דסיאטניקוב ב-
http://www.askpavel.co.il/qa/11756.