הזקן צודק.
אם היית במקום הראשון ולא היית זז במשך שלושה חודשים, הרי לא היית חושב שאתה בעונש. עונש (Penalty) בדרך-כלל לא גורם לזה שתעמוד במקום אלא גורם לירידה במיקומים.
השאלה החשובה היא מה קורה עם האתרים סביבך. אם אותם אתרים פחות או יותר נמצאים לפניך ואחריך, אז סביר להניח שאין בעיה. אם אתרים עולים ויורדים וחולפים על פניך, והאתר שלך יציב - אז כן, זה חשוד.
כמה שאלות שכדאי לך לשאול:
א. האם קראת את ה-Google Webmaster Guidelines? האם אתה יכול לומר באמת ובתמים שאתה מיישם את ההמלצות של גוגל כלשונן?
ב. האם אתה משתמש ב-Webmaster Tools?
ג. האם התוכן שאתה מעלה לאתר הוא תוכן שאתה עצמך היית רוצה לקרוא?
ד. האם יש לך קישורים טבעיים ולא רק קישורים שיצרת או החלפת?
ה. האם יש לך תנועת referrals אמיתית? תנועה ישירה?
ו. האם יש לך קישורים יוצאים, והאם אתה מקפיד לבדוק את איכות הקישורים היוצאים מהאתר שלך (להסיר קישורים שבורים, לתקן קישורים ל-301 וכו').
ז. מילה לא יפה.
ח. האם הקישורים הנכנסים שלך מגוונים, מבחינת סוג הדומיין והאתר המקשרים, הדף המקשר, מיקום הקישור בדף, טקסט עוגן, יעד הקישור?
בהצלחה.