רעיון מעניין שעשוי להסביר (בנוסף להסבר שלי שגוגל מוסיף בכל פעם קבוצה נוספת של ביטויי חיפוש שעל תוצאות החיפוש עבורם כבר מופעלת השיטה החדשה) מדוע עדיין נצפה קידום בתוצאות החיפוש, או שנצפים קידום ולאחריו נפילה, למרות שכל עבודת הקידום התמקדה בבניית קישורים שאינם טבעיים - כאשר הדף מגיע לצמרת תוצאות החיפוש, ומצטברים יותר ויותר מבקרים, מופעלת עליו פתאום השיטה החדשה, ואם אוכלוסיית המבקרים מאוכזבת מהביקור ציון הרלוונטיות יורד מאד. לעומת זאת, אם אין די קישורים איכותיים, הדף לא יגיע לצמרת, ולא יהיו לו מבקרים, אלא אם מביאים אליו בפרסום ממומן או מהמדיה החברתית, ואז השיטה מוחלפת.