לדעתי הוא בודק ברמת הCSS אם האתר מותאם לכלל המכשירים.
אין הבדל בין דומיין m. לבין אותו הדומיין עם סיומת Mobile או כל דבר אחר, העיקר שיותאם למובייל !
כשגולש מוצא משהו בגוגל (למשל עמוד על שולחנות עץ) ומקליק עליו, הוא מצפה להגיע לעמוד גם אם זה מותאם למובייל - כך שיענה על מה שהוא הקליק.
הרבה אנשים עושים טעות ומפנים משתמשי מובייל לעמוד הראשי במקום לעמוד מותאם שאותו ביקש המשתמש לראות.
בגלל זה עדיף באופן כללי אתר רספונסיבי על עותק מותאם למובייל.
באתר רספונסיבי אתה לא אמור להשמיט כלום - הוא רספונסיבי זה כל הרעיון. לא משנה מאיפה אתה פותח אותו והכל יוצג היטב.
כשאני בונה עותק למובייל, אני בדרך כלל מוריד פרסומות ומידע לא רלוונטי כי אני משאיר לגוגל לאנדקס את אתר הdesktop. עד כה זה הולך לא רע והקידום עובד.
תקרא את הכתבה הבאה, חשוב מאד:
http://www.geektime.co.il/no-seo-no-google-for-you/