איזי, מי שמתכוון להיכנס לתוצאת חיפוש או לדף שאליו מצא קישור עדיין איננו יודע מה תהיה מהירות הטעינה של אותו דף, ולכן שיפור מהירות הטעינה יכולה להוות הסיבה (!) לגידול מספר הכניסות רק אם מרבית הנכנסים הם מבקרים חוזרים, ואם מהירות הטעינה של תוצאות החיפוש המתחרות איננה הרבה יותר טובה, ולאוכלוסיית המבקרים גם איכפת מאד ממהירות הטעינה. בוא נניח למשל שמשתי תוצאות חיפוש ניתן להוריד העתק להדפסה של ציור מפורסם - אחד ברזולוציה מעולה שמוצג בהכרח במהירות איטית, והשני ברזולוציה מחורבנת שמוצג במהירות שיא.
בתגובות לסקירת אותו כנס הראיתי מדוע, באופן כללי, לא ניתן להוכיח שהפעולה שנעשתה היא הסיבה האפשרית היחידה לתוצאה שהושגה.