stass, ההבחנה בין עבודת onsite לעבודת offsite הייתה במקומה בעידן שבו גם הדגש של הנהלת גוגל היה על תפקיד הקישורים הנכנסים כביטוי כמותי לרלוונטיות הדף המקושר. אבל כאשר הנהלת גוגל מענישה אתרים, ומעיפה אותם מצמרת תוצאות החיפוש, כמו במקרה המסופר פה, אני סבור שאין יותר שימוש בהבחנה הזו, עבודת ה-offsite חייבת להתמקד בהפצת עובדת קיומו של האתר, וייחודו ביחס לתוצאות החיפוש המתחרות, בקרב שוק היעד של האתר, בעוד שעבודת ה-onsite חייבת להתמקד ביצירת אותה ייחודיות על ידי עובדים בעלי כושר המצאה יוצא דופן. בשני התחומים לא ניתן להצליח באמצעות שיטת עבודה זהה לכולם המונעת על ידי האמונה השגויה שניתן וגם רצוי לפעול על פי "טיפים". שאל בגוגל "קידום אתרים" ותראה שכל תוצאות החיפוש, כמעט ללא יוצא מן הכלל, זהות בסגנון מבנה האתר ועיצובו ובמה שכתוב בטקסט.