◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
933 צפיות

מה גורם לשינוי הדסקריפשן במודעה בגוגל?

על ידי 410 צפיות
נערך על ידי
יש לי אתר שמקודם לא רע במספר ביטויים. לפני כחודש אחד הביטויים החל לרדת במיקומים, כשהמגמה היא הדרגתית, לא מהירה,  אבל מתמשכת.
לא ראיתי שום דבר באופסייט שאמור לגרום לבעיה. מה שכן ראיתי, זה שבמודעה גוגל מתעלם מהדסקריפשן שאני הגדרתי, ומציג את הפסקה הראשונה שבדף.
אני לא יודע ממתי השינוי הזה, אבל הדסקריפשן שאני הגדרתי נמצא בקוד המקור, והוא גם הופיע במודעה כשהיא היתה במקום טוב.

א. מה עלול לגרום לשינוי הדסקריפשן המוצג במודעה? האם הצגת מספר טלפון, או קריאה ליצור קשר, יכולים לגרום לזה?
ב. האם יכול להיות קשר בין הדברים? כלומר מה שגרם לשינוי התצוגה גרם גם לירידת מיקום האתר?

2 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
על איזו מין "מודעה" אתה מדבר? האם אתה מתכוון ל-Snippet שבתוצאות החיפוש?
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
בהנחה שמדובר בתוצאה אורגנית של האתר בתוצאות החיפוש אז התיאור תלוי בשאילתה של המחפש ובאזור בדף שמתאים לה.
וכמו כן באמון שהאלגוריתם נותן לתיאור הדף שהוצג בתגית המטה.

יכול להיות קשר עקיף, שבו תיאור הדף משפיע על החלטת המחפשים ולכן גם על הופעת האתר בתוצאות החיפוש.

בפן הישיר יותר ג'ון מיולר הדגיש מספר פעמים שתגית המטה הזו איננה נלקחת בחשבון ע"י האלגוריתם כשמדובר בדירוג האתר.
אינני יודע אם זה נכון(חושב שכן) אבל אין ספק שלפיכך אפשר להגיד שאין לכך השפעה על הירידה שהבחנת.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מנשה, גם אני מתקשה לקבל את התשובה של ג'ון מילר - מה אם ביטוי החיפוש שנשאל בגוגל נמצא רק בתג התיאור ולא נמצא כלל בכותרת, בטקסט הדף ובטקסט העוגן של הקישורים הנכנסים? בנושא הזה קל ומהיר לעשות ניסוי מבוקר, על פי דוגמת הניסוי של ברנקו ריכטמן בנושא הקישור הנוסף מאותו הדף אל אותו הדף באתר אחר, כי התשובה היא במונחים של "כן" או "לא".

יש לך בטח דף שמתאנדקס בקצב מהיר ואתה יכול להשתמש בו לניסויים. תכניס ביטוי נונסנס שאין עליו תוצאות חיפוש  לתחילת תג התיאור. ספר לי מה מצאת ודווח גם לג'ון במידת הצורך.

נ.ב. אני לא מוצא את השאלה לג'ון שכתבתי לך בעברית ורצית שאתרגם לאנגלית, בנושא הגורמים הדמוגרפיים (תעבורה, שביעות רצון) המשתתפים בחישוב ערך הקישור.
על ידי 410 צפיות
לזה התכוונתי, מנשה. תודה על תשובה עניינית. לגבי הניסוי המוצע ע"י זקן השבט - אכן מעניין מה ילמדו התוצאות.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
עמנואל צר לי מאוד אבל גם הפעם אתה מחפש לבצע ניסוי ולקבל מסקנה שתגרום לך לבצע החלטות שגויות בהמשך.
אתה עדיין מחפש מידע וקשה לך להסכים עם העובדה שמדובר באלגוריתם סמוי(כנל לאותם ניסויים שעליהם אתה עדיין מתבסס לשווא).
אגב אין שום בעיה למצוא דף שמתאנדקס בקצב מהיר, שימוש בכלי האחזור יציג לי דף חדש באינדקס תוך דקות בודדות.

חשוב על כך שגוגל אולי משתמש במידע בתוך התגית בכדי להבין את מהות\כוונת התוכן בדף(מה שאולי קל לבדוק, כמו כל פיסת קוד בדף)

למרות זאת אין זה אומר שהוא משתמש בתגית בכדי לדרג את הדף.
מדובר בשני דברים נפרדים, ובדומה לדיון על טקסט עוגן ול PR נראה שאינך מבחין שמדובר בשני סיגנלים שונים לחלוטין.

נסה לחשוב על כך וראה אם אתה מצליח להבין את ההבדלים בין כריכה של ספר, לבין איכות הסיפור שתמצא בו, הכריכה אולי תסביר לך על מה הספר, אך אין זה אומר שהסיפור בו ישביע את רצונך.

בכיף דודו שמחתי לעזור
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מנשה, אני מבחין בין ניסויים לניסויים מבוקרים ובין ניסויים מבוקרים שנותנים תוצאות במונחים בינאריים (כן או לא?) לבין ניסויים מבוקרים שנותנים תוצאות במונחים כמותיים (כמה?) האחרונים הם בעייתיים מאד בתחום קידום האתרים, ולא אחזור פה להסביר מדוע כי אתה מסכים איתי.

לעומת זאת ניסויים מבוקרים שנועדו לתת תוצאות במונחים של "כן" או "לא" הם פשוטים ומהירים לביצוע, ותוצאות הניסוי אמינות, כל עוד גוגל לא שינו את המערכת שעליה מבצעים את הניסוי, ולכן יש לחזור על הניסוי בכל פעם שהשאלה שהוא נועד לספק לה תשובה מתעוררת מחדש.

במקרה הנידון השאלה היא האם המערכת של גוגל מודדת לתוצאת חיפוש הכוללת רק (!) בתג התיאור שלה ביטוי חיפוש כלשהו ערך 0 או ערך שאינו 0. אם הערך הוא 0 לא נקבל בכלל תוצאות חיפוש, ואם הערך איננו 0, נקבל לפחות תוצאת חיפוש אחת. את זה ניתן לבדוק בדרך שתיארתי. הרעיון שייך כמובן לעמיתי ברנקו ריכטמן, שהגה אותו בתקופה שבה למד ביולוגיה באוניברסיטה העברית, ועבד במקביל בשכר במעבדה למדע ניסויי בתחום הכימיה.
על ידי 410 צפיות
לגבי העובדה שגוגל משך תאור מהדף ולא התייחס למטה-דסקריפשן: האם יתכן שיש בעיה בפרסום מספר טלפון בתאור? יכול להיות שבגלל שזה משווה אופי פירסומי, זה מוריד ממידת האמון של האלגוריתם במטה-דסקריפשן?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אם גוגל מתעלם תמיד מתג התיאור (Meta Description) כבר לא חשוב מה כתוב בו! הרי איש לא ראה בעבר את תג התיאור אלא אם פתח וידע לקרוא את קוד הדף, או שראה אותו כלשונו בתוצאות החיפוש של גוגל, כי הוא הגיע לאתר לאחר חיפוש בגוגל. אבל אם מספר הטלפון כתוב בדרך הנכונה בתוך טקסט הדף, גוגל יציג אותו מעכשיו (!) ב-Snippet למי ששואל בגוגל מה הוא מספר הטלפון שלכם!
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אינני חושב שטלפון בתיאור הדף יפגע בדירוגי הדף.
עמנואל, תשובתי איננה התייחסה לסוג הניסוי, אנא קרא את תגובתי פעם נוספת וחשוב אם הניסוי הזה יציג לך מסקנה שתוכיח שהתגית משפיעה על דירוג הדף, או שהיא משפיעה על הבנת התוכן בדף, מדובר ב 2 דברים נפרדים(סוג הניסוי איננו רלוונטי עבורי).
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מנשה, דירוג הדף בתוצאות החיפוש לביטוי חיפוש נתון מתחיל מההכרעה האם עבור אותו ביטוי חיפוש המערכת של גוגל חישבה רלוונטיות שהיא 0 או שהיא גדולה מ-0, אחרת תוצאות החיפוש לכל ביטוי וביטוי היו כוללות את כל הדפים המאונדקסים ברשת האינטרנט!

הניסוי המתואר מכריח את גוגל לבצע את ההכרעה הזו. ואם ביטוי החיפוש הוא ביטוי נונסנס, שלפני הניסוי לא היו כלל תוצאות חיפוש עבורו, ואחרי הניסוי יש תוצאת חיפוש אחת, המסקנה המתחייבת היא שגוגל "הבין" את הביטוי שקיים רק בתג התיאור וחישב לדף ציון רלוונטיות שאיננו 0. אם אתה רוצה להרחיב את הניסוי, חפש ביטוי שיש לו, במרכאות כפולות, נניח, 9 תוצאות חיפוש בלבד ותראה גם את ציון הרלוונטיות היחסי.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
לא נראה לי שהבנת את ההסבר שלי.
ביצעתי חלוקה בין הבנה של תוכן הדף, לדירוגו.
קרא את תגובתי פעם נוספת.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
ההבחנה (חלוקה) הזו שגויה. איך המערכת יכולה לדרג את רלוונטיות הדף לביטויי חיפוש שונים אם היא לא "מבינה" את תוכנו?

עלה גם על דעתי, שכמו שג'ון מילר אומר, אין הגיון שגוגל ישתמש במידע שבתג ה-Description לצורך דירוג הדף אם גוגל חיבר אותו.

מכל מקום, עושה רושם שיש משהו שאתה מבין ואני לא, או להפך. רק אדם שלישי יכול, במקרה הטוב, לעזור לפתור את המחלוקת, אם יבין, למשל, שסיבתה היא רק שימוש שונה במונחים ולא אי-הסכמה על העיקרון.

זו הסיבה מדוע אני ממליץ בחום לכל משרד קידום ששואף למצויינות מקצועית לקיים ישיבת סיעור מוחות שבועית, לא פחות משעתיים וחצי לישיבה, ולשתף בה גם את המזכירה (את המנהל ששכר מזכירה יפה אבל טיפשה יש לפטר מיד).
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
הצלחתי להבין את ההסבר שלו, ולחבר אליו מסקנה הגיונית.
למרות זאת, דיי קשה לי להסביר זאת, לכן אתן דוגמה.

אתה בוחר רשימת ספרים, ואתה רואה על הכרך שהם עוסקים בקידום אתרים, לכן כולם באותו המדף.
מנגד אתה לא יכול לדעת מי מהספרים הוא איכותי, ומי יבזבז את הזמן.
העובדה שלפי הכרך התאמת אותם למדף, איננה אומרת שהמידע בספר יתרום לך, מדובר ב2 נקודות שונות.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,092 משתמשים

שאלות קשורות

...