כלים שיכולים לספק תשובה מקצועית לשאלה מדוע למשל תוצאת חיפוש מס' 4 היא במקום 4 ולא במקום 3 או 5 וכו', לא היו קיימים מעולם ולא יהיו קיימים לעולם. זאת רק פנטזיה של מקדמי האתרים, שמרגישים מחוייבים, כאילו היו טכנאי מכונות כביסה, לספק ללקוח או לבוס תשובה לכל שאלה.
אפשר בהחלט שלכל הקישורים מרוסיה שנכנסו ל-GETSEO היה ערך שלילי קטן, למעט קישור אחד יחיד שהיה לו ערך כל כך גבוה, שהוא פיצה על הערך השלילי הכולל של כל שאר הקישורים, וגם הוסיף לו ערך שהקפיץ את ציון הרלוונטיות של דף הבית שלו לציון שהיה גבוה מציוני כל שאר תוצאות החיפוש המתחרות, והכריח את גוגל להציג אותו במקום הראשון. אין, ולא יהיה כלי שיכול לאמת או לשלול את ההסבר האפשרי הזה. מאידך, ההסבר שהצגתי עדיף על שלך, משום שבניגוד להסבר שלך הוא מתאר את המנגנון האפשרי (!) שבאמצעותו GETSEO קפצו למקום הראשון ונשארו שם די הרבה זמן.
ספר הלימוד הנכון היחיד לקידום אתרים, זה שמסביר מדוע תוצאת החיפוש מס' 4 נמצאת שם ולא במקום אחר, נעול בכספת של חברת גוגל בקליפורניה. יתר על כן, לא יכול להיות מושג על מה שעשו, עושים ויעשו המתחרים. מסיבות אלה, קידום אתרים איננו (!) מקצוע טכני המבוסס על צבירת ידע וניסיון, אלא מקצוע שמהותו קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות קיצונית (הרבה יותר קרובה ל-100% מאשר ל-50%). הקושי הנפשי להסתגל לתנאי אי-ודאות מניע את מקדמי האתרים לפנטז שהם יודעים את מה שהם לא יכולים לדעת, ולהאחז בהסברים על אופן פעולת מנוע החיפוש גוגל, שהפסיקו להיות נכונים עוד לפני 5 שנים.