סטס, בתגובות לפוסט שסיכם את כנס ה-CASE STUDIES שאירגן פבל, הסברתי מדוע בתחום קידום האתרים בתוצאות החיפוש, לא ניתן (!) להראות שקיים קשר סיבתי בין הפעולות שנעשו לבין התוצאה ש"הושגה" כביכול, כי הפעולות משפיעות על הציונים, אבל המיקומים מושפעים על ידי מה שעושים המתחרים, והתעבורה תלויה מאד במיקומים.
כך למשל, אם הפעולה אכן משפרת את ציוני הרלוונטיות, אם פערי ציוני הרלוונטיות בסביבת תוצאת החיפוש שאתה מקדם מספיק קטנים, ואם מקדמי מספיק תוצאות חיפוש שהיו אחרייך בסדר הצגת תוצאות החיפוש עושים את אותה הפעולה בדיוק, אבל בהיקף מספיק גדול, תוצאת החיפוש שאתה מקדם תרד במיקומים (!), היקף התעבורה החודשית ירד מאד, ויהיה לך Case Study שעל פיו הפעולה הזו מזיקה לקידום, למרות שהיא הועילה מאד לאותם מתחרים!:)
אם ההסבר הזה עדיין נשמע מסורבל, אשמח להקדיש לזה יותר זמן במסגרת שיחת היכרות מקצועית בטלפון.