אני אתחיל בזה שלינקים היו והם עדיין הסיגנל העיקרי לדירוג. בסרטון שהופץ לאחרונה אף צויין שהם מריצים באופן פנימי אלגוריתם שאינו מושתת על קישורים אך הם אינם מרוצים מהתוצאות בנתיים, מה שאכן מעיד ומחזק את כל מה שנאמר פה בנושא. בכל אופן, גוגל, כבר זמן מה נותנים יותר ויותר משקל להתנהגות שלנו כמשתמשים באתר ולכן אני יכול להציע לך לעשות כך:
1. תעבור על הטייטלים ועל תיאורי העמוד שלך, יש להם חשיבות והשפעה גבוהה על יחס ההמרה שלך, מלבד ההשפעות הקידומיות נטו. על ידי אופטימיזציה נכונה תוכל לשפר את יחס ההמרה שלך, מה שיגרום לגוגל להבין שאתה כנראה רלוונטי יותר מקודם ועשוי לשפר את מיקומך.
2. תעבור באנליטיקס ובכלי מנהל האתרים שלך ותראה כמה דפים מתוך ה - 300 לא מקבלים תנועה או בעלי פרמטרים גרועים ותעיף אותם, כפי שנאמר, אין הגיון או ערך מוסף בדפים ללא שימוש. זה מהווה סיגנל גרוע לגוגל ואני מציע לך בחום לחתוך את הדפים הללו, אתה תופתע אבל בחלק מהמקרים הסרת דפים מיותרים או אפילו קישורים מסויימים יכולים לשפר את המיקום שלך.
3. תבדוק מה מהירות האתר שלך וקצב עליית הדפים. נכון שסעיף זה, על פי גוגל, בעל חשיבות לא גבוה באלגוריתם אבל כפי שאמרתי קודם, תחשוב על המשתמשים שלך. למשתמשים שלך יהיה נוח יותר באתר, הם יצפו ביותר דפים כיוון שהם יטענו מהר יותר ואולי אף יבצעו מס' פעולות רב יותר מאשר היו מבצעים באתר איטי ובעל טעינה מעצבנת. שיפור במדדים אלו יסמן לגוגל דרך התנהגות הגולשים שהאתר שלך רלוונטי יותר וזה עשוי להתבטא במיקומים.
4. תבדוק שוב לעומק את מבנה האתר שלך. יש נטיה באתרים, בעיקר באתרים ותיקים בהם נעשו שינויים לאורך השנים, להיות מבולגנים ועל ידי כך מקשים על הבוטים של גוגל לסרוק ולזחול באתר כמו שצריך. זה יכול להיות על ידי היררכיה לא נכונה, קישורים פנימיים שמפנים לדפים לא חשובים, הפניות על הפניות שבסוף מסתיימות ב time out ועוד. על ידי שיפור מבנה האתר שלך, הבוטים שך גוגל יזחלו ויאנדקסו יותר דפים וגיעו לדפים החשובים באמת, שיפור כזה יכול להניב אף הוא תועלת לא קטנה.
לסיכום, יש לא מעט דברים שניתן לעשות, הרבה מהם קשורים בניסוי וטעיה אבל בסופו של דבר חייבים לעשות אותם. יש עוד דברים אחרים שניתן לעשות בחזיתות אחרות כגון ברשתות החברתיות, גוגל מקומי כפי שנאמר מקודם ועוד.
חשוב תמיד לחשוב על המשתמש, תשאל את עצמך האם כל ה- 300 דפים הללו שיש לך באמת משרתים ומעניינים את הגולש ואת ה-מטרה שלשמה הוא נכנס, זה הקו המנחה שלך.
בהצלחה