◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
1.1k צפיות

קריטריונים לקידום אורגני ללא קישורים נכנסים

על ידי <סגן> 4.5k צפיות
כולם כאן מדברים, ולא מעט זמן, על כמה קישורים נכנסים זה לא טוב, זה בסוף יזיק ויפגע באתר(כמובן מדגישים שקישורים טבעיים ואמיתיים זה בסדר אבל בואו נהיה כנים מי מקבל כאלו וכבר כמה?..)

אז אם זה ככה אז מה אכן הקריטריונים?
אם יש לי עסק לניקוי שטיחים כמה אני יכול לעדכן כבר את האתר? כמה דברים חדשים כבר אפשר להעלות אצלי, מיציתי כבר את הכל במשך 4 שנים באתר (יש לי 300 דפים ואת כל ההסברים הכי הכי מקצועיים באתר)
כמה תנועה כבר אפשר למשוך מרשתות חברתיות? גם זה מוגבל ונגמר מתי שהוא!!!

אז מה באמת הקריטריונים להתקדם בגוגל אם לא קישורים?
על ידי 280 צפיות
נערך על ידי
אני אתחיל בזה שלינקים היו והם עדיין הסיגנל העיקרי לדירוג. בסרטון שהופץ לאחרונה אף צויין שהם מריצים באופן פנימי אלגוריתם שאינו מושתת על קישורים אך הם אינם מרוצים מהתוצאות בנתיים, מה שאכן מעיד ומחזק את כל מה שנאמר פה בנושא. בכל אופן, גוגל, כבר זמן מה נותנים יותר ויותר משקל להתנהגות שלנו כמשתמשים באתר ולכן אני יכול להציע לך לעשות כך:
1. תעבור על הטייטלים ועל תיאורי העמוד שלך, יש להם חשיבות והשפעה גבוהה על יחס ההמרה שלך, מלבד ההשפעות הקידומיות נטו. על ידי אופטימיזציה נכונה תוכל לשפר את יחס ההמרה שלך, מה שיגרום לגוגל להבין שאתה כנראה רלוונטי יותר מקודם ועשוי לשפר את מיקומך.

2. תעבור באנליטיקס ובכלי מנהל האתרים שלך ותראה כמה דפים מתוך ה - 300 לא מקבלים תנועה או בעלי פרמטרים גרועים ותעיף אותם, כפי שנאמר, אין הגיון או ערך מוסף בדפים ללא שימוש. זה מהווה סיגנל גרוע לגוגל ואני מציע לך בחום לחתוך את הדפים הללו, אתה תופתע אבל בחלק מהמקרים הסרת דפים מיותרים או אפילו קישורים מסויימים יכולים לשפר את המיקום שלך.

3. תבדוק מה מהירות האתר שלך וקצב עליית הדפים. נכון שסעיף זה, על פי גוגל, בעל חשיבות לא גבוה באלגוריתם אבל כפי שאמרתי קודם, תחשוב על המשתמשים שלך. למשתמשים שלך יהיה נוח יותר באתר, הם יצפו ביותר דפים כיוון שהם יטענו מהר יותר ואולי אף יבצעו מס' פעולות רב יותר מאשר היו מבצעים באתר איטי ובעל טעינה מעצבנת. שיפור במדדים אלו יסמן לגוגל דרך התנהגות הגולשים שהאתר שלך רלוונטי יותר וזה עשוי להתבטא במיקומים.

4. תבדוק שוב לעומק את מבנה האתר שלך. יש נטיה באתרים, בעיקר באתרים ותיקים בהם נעשו שינויים לאורך השנים, להיות מבולגנים ועל ידי כך מקשים על הבוטים של גוגל לסרוק ולזחול באתר כמו שצריך. זה יכול להיות על ידי היררכיה לא נכונה, קישורים פנימיים שמפנים לדפים לא חשובים, הפניות על הפניות שבסוף מסתיימות ב time out ועוד. על ידי שיפור מבנה האתר שלך, הבוטים שך גוגל יזחלו ויאנדקסו יותר דפים וגיעו לדפים החשובים באמת, שיפור כזה יכול להניב אף הוא תועלת לא קטנה.

לסיכום, יש לא מעט דברים שניתן לעשות, הרבה מהם קשורים בניסוי וטעיה אבל בסופו של דבר חייבים לעשות אותם. יש עוד דברים אחרים שניתן לעשות בחזיתות אחרות כגון ברשתות החברתיות, גוגל מקומי כפי שנאמר מקודם ועוד.

חשוב תמיד לחשוב על המשתמש, תשאל את עצמך האם כל ה- 300 דפים הללו שיש לך באמת משרתים ומעניינים את הגולש ואת ה-מטרה שלשמה הוא נכנס, זה הקו המנחה שלך.

בהצלחה
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
בן, בקשר לסרטון של מאט קאטס:

אני חוקר את השינויים (!) במדיניות הנהלת חברת גוגל וצפוי מראש להיתקל גם במצבים של חזרה למדיניות קודמת. אבל זה לא המקרה. צפה שוב בסרטון (זה רק 54 שניות): הוא לא אומר שהקישורים יישארו המדד לשיטת הדירוג. ואם הקישורים יישארו רק גורם אחד מני רבים שימשיך להיות משוקלל בתוך ציון הרלוונטיות של הדף לצורך הדירוג, כמו שזה קורה עכשיו, מה הן תכונות הקישור שערכן המספרי נלקח בחשבון ויילקח בחשבון בעתיד? רק תכונות הדף המקשר (PR, רלוונטיות התוכן, טקסט העוגן, וכו') או רק שיעור השימוש בקישור ורמת שביעות הרצון מהביקור בדף המקושר, או קומבינציה בין השניים ביחס שהולך ומשתנה בהדרגה?

על פי ההערכה שאותה פרסמתי פה פעמים רבות אין מצבי ביניים בין שתי שיטות הדירוג אלא הכרעה בינארית באיזו שיטת דירוג יש להשתמש כבר לדירוג תוצאות החיפוש לביטוי חיפוש נתון (ומכאן הדימוי של "התור לשחיטה").

בתגובה לאחד הפוסטים האחרונים המתפרסמים פה, לפני שבועות אחדים (או בתשובה או תגובה לאחת השאלות במדור זה), העליתי את הטענה שגוגל מפעיל את שינוי השיטה על בסיס נתונים סמוי שתוצאות החיפוש שלו אינן מוצגות לציבור המשתמשים אלא רק לצוות אנושי או לאלגוריתם, ששופט האם חל שיפור ברלוונטיות של סדר הצגת תוצאות החיפוש העליונות בהשוואה לאלה שבאות אחריהן. והנה עברו רק שבועיים ומאט קאטס מספר לנו בסרטון הקצרצר הזה שזה בדיוק מה שגוגל עושים.

יש להניח שהם לא ביצעו את הבדיקה הזו על סדר הצגת תוצאות החיפוש לביטוי חיפוש יחיד, אלא למדגם גדול של ביטויי חיפוש. ולכן אפשר להניח שהיו גם ביטויי חיפוש שעבורם שיטת דירוג המתעלמת מתכונות הדפים המקשרים הייתה עדיפה, אם כי כל אלה היו במיעוט מתוך המדגם. במקרה זה השאלה ההנדסית שמתעוררת היא האם להמשיך להחיל את שיטת הדירוג הישנה על כל (!) ביטויי החיפוש או רק (!) על הביטויים שעבורם החלת השיטה החדשה גורעת מרלוונטיות סדר הצגת תוצאות החיפוש. בעניין הזה שאלתי שם האם סביר להניח שביטויי חיפוש שעבורם אתרי מותגים מככבים בצמרת הם ביטויי חיפוש שעבורם גוגל כבר מפעיל שיטת דירוג שמתעלמת מהקישורים.

הערה על העצות המעשיות שנתת לשואל: יש בעיה עם ההנחה שהכותרת (טייטל) והתיאור שנכתבו על ידי מי שמקדם את האתר משפיעים על מבקרי דפי תוצאות החיפוש של גוגל, באופן שבו תכנן מקדם האתרים, מאחר וגוגל מחליף אותם אוטומטית בכותרת ותיאור שמותאמים לביטוי החיפוש הספציפי שנשאל.
על ידי 280 צפיות
אני מסכים עם מה שאתה אומר, לא אמרתי שקישורים ישארו לעד הפרמטר המרכזי, אני איני סבור כך, רק ציינתי שכיום, בשלב בו אנו נמצאים, יש להם ערך גבוהה מאוד כסיגנל.

לגבי הערת הטייטל, גוגל ברוה המכריע של המקרים משאיר את הטייטל כפי שהוגדר, במידה והוגדר כראוי והוא עומד בפרמטרים שגוגל מגדירים שסביר ביחס לנישה, למתחרים ולמיקום היחסי. אני אישית כמעט ולא נתקלתי בשינוי טייטלים באתרים בעלי יחס המרה גבוהה. כן נתקלתי בסייטלינקס, שם גוגל אוהבים להתערב.

לפני כמה חודשים הייתי בכנס ויצא לי להחליף כמה מילים עם ניל פאטל וד"ר פיט על נושא קרוב לזה. זה אגב, היה ההסבר שלהם, אני לא בדקתי לעומק את ההסבר הזה או את היתכנותו אבל אם אני מצרף לזה את נסיוני ואת מידת שינויי הטייטל שאני נתקל בהם, זה נשמע הגיוני (רק שברוב הפעמים הגיון וגוגל לא הולכים יחד :))
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
בן, על פי דוקטרינה אחת עצם קיומו של הקישור ותכונות הדף המקשר הם האיתות לדירוג. על פי הדוקטרינה החדשה, גודל התעבורה דרך הקישור, בתנאי שהיא מוכפלת בעוצמת איתות ברורה  אודות רמת שביעות רצון יחסית גבוהה או של אכזבה מהביקור באתר המקושר, הם האיתות לדירוג. באותו סרטון מאט קאטס מדבר באופן כללי ביותר על מודל דירוג שמתעלם מהקישורים ולגמרי לא ברור למה הכוונה ומתי נעשתה הבדיקה ב-2004 או ב-2014, כאשר יש כבר מערכת למדידת כיוון ועוצמת איתותי אוכלוסיות המבקרים.

אם אתה שואל בגוגל את ביטוי החיפוש שעבורו תכננת את הכותרת והתיאור, ברור שתראה בתוצאות החיפוש את מה שחיברת. גוגל מתערב כאשר הוא מוצא בטקסט מחרוזת שמתאימה לביטוי חיפוש שלא עבורו חיברת את הכותרת והתיאור.

היגיון וגוגל כן הולכים יחדיו, אם תקח בחשבון שההגיון שלהם הוא תוצר של אלפי או עשרות אלפי שעות עבודה של צוות מומחים, בעוד שההגיון שלנו נוטה להיות תוצר של כמה דקות מחשבה.

2 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
א. הקריטריון החדש, על פי הנחיות הנהלת חברת גוגל (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw), הוא "מנהלי אתרים יכולים לשפר את דירוג האתרים שלהם על ידי יצירת אתרים באיכות גבוהה שמשתמשים ירצו (!) להשתמש בהם ולשתף אותם". שים לב איך הדגש עבר מ"איך לגרום לאלגוריתם של גוגל להיות מרוצה" ל"איך לגרום למבקרי האתר שלך להיות מרוצים". קרא את http://searchengineland.com/google-changes-ranking-advice-says-build-quality-sites-not-links-163931 ואם יהיו לך שאלות חזור לכאן.

ב. למה אתר שעוסק בניקוי שטיחים צריך 300 דפים פנימיים - דף לכל חומר אפשרי שעלול להשאיר כתם על השטיח?

ג. הקריטריון להתקדם (!) בגוגל איננו רק קריטריון איכותי אלא בעיקר קריטריון כמותי. אם גם אתה וגם המתחרים שלך עושים א' ולא עושים ב' כי זה מה שנכון עכשיו, כדי שאתה (!) תגיע למקום הראשון (או החמישי, או העשירי) בתוצאות החיפוש של גוגל לביטוי חיפוש נתון, ולא אחד המתחרים שלך, אתה צריך לעשות א' יותר (!) מכל אחד מהמתחרים שלך, אחרת אחד המתחרים יהיה זה שיעלה למקום הראשון (או החמישי, או העשירי) על חשבונך. העיקרון הזה איננו מובן לכלל בעלי האתרים ולמרבית הפלא גם לא לחלק ניכר ממקדמי האתרים.
על ידי
למקדם שטיחים ,
אתה ניכנס לתחרות מיותרת הרי אתה לא צריך להיות ראשון בגוגל בעיברית על המילה שטיח סה״כ אתה רוצה להיות זמין למחפשי ניקוי שטחיים באזור חיפה והקריות , או משהו בסגנון . לשם כך עדיף לך להיות במקום ה 100 בגולגל למילה שטיח אבל להתמקד בקידום מקומי ע״י דירוגי פלוס של גוגל וביקורות מהאזור שלך , הכי חבל שמישהו יגיע אליך כי חיפש לנקות שטחי ואתה עושה לו תואר בדמות 300 די תוכן
תשייך את העסק שלך על מפות גוגל היה מי שאתה
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
-כמובן מדגישים שקישורים טבעיים ואמיתיים זה בסדר אבל בואו נהיה כנים מי מקבל כאלו וכבר כמה?..
אני, והאתר שלו יעצתי לפני שעסקתי בקידום בצורה מקצועית....
מספיק בכדי לעמוד ביעדים


-אז אם זה ככה אז מה אכן הקריטריונים?
אין שום צורך לחפש קריטריונים, יש מאות סיגנלים באלגוריתם, הסיכוי שמישהו יכיר את כולם שואף לאפס(גם אם מדובר בעובדי גוגל)
תפסיק לחפש פרמטרים מדידים שאותם תוכל להטעות בכדי להתברג בגוגל, זה לא הכיוון הנכון

-כמה אני יכול לעדכן כבר את האתר? כמה דברים חדשים כבר אפשר להעלות אצלי, מיציתי כבר את הכל במשך 4 שנים באתר (יש לי 300 דפים ואת כל ההסברים הכי הכי מקצועיים באתר)
אם כך אז אתה גם אמור להנות ממספיק תנועה בכדי להמיר % מימנה ללידים או לעמידה ביעדים.
אם זה לא ככה אז בדוק את איכות התוכן שלך, שכן נראה שאתה מודד אותו במספרים.
בכל מקרה לשאלתך, כל פעם שאני עונה על שאלה חדשה פה באתר אני דיי בטוח שמיציתי, אבל לאחר זמן קצר אני מגלה שיש שאלות חדשות שעולות.
אתה חושב ש 300 דפים יספיקו, אולי תנסה להבין למה 2740 שאלות עדיין לא מכסות את התחום וכל בוקר יש שאלה חדשה.

-כמה תנועה כבר אפשר למשוך מרשתות חברתיות? גם זה מוגבל ונגמר מתי שהוא!!!
אם ככה, אז בדוק אם הפעילות החברתית שלך מבוצעת נכון, שכן אצלי זה לוקח כ שעתיים כל יום, ובסופו של דבר גם יכול לקחת יום שלם, איך יכול להיות שבמקרה שלך זה נגמר מתיישהו.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אני לימדתי זמן רב איך לשכנע את בעלי האתרים המתחרים בתוצאות החיפוש להסכים לקשר לאתר שאני מקדם. אבל כיום אני שם את הדגש על תעבורת מבקרים מרוצים דרך הקישור, ולא על עצם קיומו.

איך הגעת לחישוב של 2,740 שאלות?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
http://www.askpavel.co.il/qa/questions
יש פה 137 דפים.
הכפלתי אותם ב 20 שאלות לכל דף
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נכון, אבל לא את כולן קראת, ולמרות שאתה עכשיו הכי פעיל במדור הזה, עדיף אולי לחלק 95,860 נקודות ב-60 נקודות לתשובה.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
סביר להניח שאת כולם קראתי, אבל בכל מקרה, אם מבחינתך המספר שונה זה לא ממש מפריע לי
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
חישבתי לכמה שאלות ענית.

4,356 שאלות

7,386 תשובות

9,949 תגובות

2,136 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
0
1 תשובה
קולות
0
...