מנשה, לא הפרוטוקול מאותת (ולא הקישור מאותת) אלא בני האדם שמשתמשים בהם. לטענה הזו ודאי תסכים אם כי, בעיקרון, עובדי גוגל יכולים להחליט להתעלם מאיתותי כל הגולשים, או של כל הגולשים שאינם כלולים במדגם של גולשים אמינים. עובדת היותם מקור תנועה נוסף, שלא מגיע לאתר מדפי תוצאות החיפוש של גוגל היא מהותית רק בתנאי שעובדי גוגל החליטו שאם אי אפשר לאפיין אותם על פי ביטוי חיפוש נתון, האיתותים שלהם אינם שימושיים לצורך דירוג הדף שמקבל את התנועה בתוצאות החיפוש.