איזי, לפני שנתיים או שלוש נתבקשתי להסביר מדוע מרבית הדפים של חנות וירטואלית בעברית, שמכרה מבחר גדול של מוצרים מיובאים, שהוצגו גם בהרבה חנויות וירטואליות אחרות בעברית, לא מוצגים בתוצאות החיפוש.
הפתרון שהצעתי בזמנו היה, כמו שגם אתה מציע, יצירת תוכן ייחודי לכל דף מוצר, בנוסף לספציפיקציות הטכניות של המוצר, שהיו בהיקף של כ-20 מילים. אינני יודע אם הפתרון שהצעתי בוצע והצליח. מכל מקום, גוגל השתנה מאד מאז והקריטריון העיקרי לדירוג תוצאות החיפוש לביטויי החיפוש של שוק היעד של השואל עשוי להיות כבר רמת שביעות הרצון היחסית של אוכלוסיית מבקרי האתר, והיא עשויה להיות מושפעת לטובה ולרעה מהמון גורמים נוספים, כמו למשל איכות העיצוב הגרפי בעיני המבקרים או מחיר המוצר בהשוואה לאתרים המתחרים.
נקודה נוספת למחשבה: אי אפשר להבטיח טיפוס לאחד מעשרת תוצאות החיפוש העליונות אם יש כבר בגוגל ישראל 10 חנויות וירטואליות שמוכרות את אותם המוצרים בדיוק, גם אם גוגל היה מחליט להציג בתוצאות החיפוש את כל החנויות הוירטואליות שמוכרות את אותם המוצרים. יתכן בהחלט ש"עשרות אלפי החנויות הוירטואליות שמנסות למכור בדיוק את אותם מוצרים" שמוצגות בגוגל העולמי באנגלית הזדרזו להתאנדקס בגוגל הרבה לפני שגוגל שינה את המדיניות (כאמור, לפני שנתיים-שלוש בגוגל ישראל), ולכן יש מקום לבדוק את תקפות ההערכה שלך בתחום המוצרים התעשייתים שהושקו בששת החודשים האחרונים.