זו לא רק דעתי - זו המציאות שבה נאלץ לעבוד מקדם אתרים, בניגוד לטכנאי טלוויזיות למשל. בתשובה הקודמת הראיתי איך מתחרה אחד בחר להתמקד בעבודה על מעט מאד קישורים איכותיים והשני על הרבה קישורים בעלי ערך נמוך.
קבוצת הפרמטרים המתייחסת לקישורים הנכנסים היא חשובה במובן שלא יכול להיות עבורה ערך עליון לציון (כי אתה תמיד יכול לדאוג שיתווסף עוד קישור אחד) בעוד שלהמצאות או העדרות ביטוי המפתח בתג הכותרת יש ציון מירבי סופי.
אתה לא יכול לדעת אם אתה אכן מתעלה מעל מתחרייך אלא בעקיפין, בכך שתשיג את המקומות העליונים על חשבונם. אתה יכול לעשות זאת על ידי הרבה מאד קישורים בעלי ערך נמוך או מעט קישורים יחסית, אבל בעלי ערך גבוה. אם ציוניכם בשאר הפרמטרים שווים, מכפלת מספר הקישורים שלך בערכם צריכה להיות גבוהה ממכפלת המתחרים. אבל מאחר וערכו של קישור אחד יכול להיות גבוה פי עשרות מיליונים מערכו של קישור אחר, ניתוח קישורי המתחרים יכול רק להטעות וגם ההערכה שלך שלמדת להשיג קישורים בעלי ערך הרבה יותר גבוה יכולה להיות שגויה.
בקיצור, כדי להתגבר על מתחרייך, שפר כל הזמן את ערך הקישורים מבלי שאתה יכול לודא שאכן שיפרת, ותעבוד עד שתעבור את מיקומי המתחרים והם יתקשו להשיג אותך, מבלי שתוכל לדעת מראש כמה עבודה צריך להשקיע.