jaxx, הבעיה היא שאי-אפשר לחזות מראש את כל ביטויי החיפוש שאינם רצויים ולסמן אותם ככאלה שהמודעה לא תוצג למי ששאלו אותם. הנהלת גוגל הודיעה בזמנו ששליש מביטויי החיפוש לא נשאלו בכלל בשלושת החודשים הקודמים, חלקם ודאי משום שהם נוגעים לחדשות טריות וחלקם האחר בשל היותם ביטויי זנב ארוך נדירים. אבל מספר ביטויי החיפוש הנדירים יכול להיות 10% מכלל ביטויי החיפוש שמודעה ספציפית הוצגה עבורם בהתאמה לביטוי (Phrase) ויכולה להיות גם 90%!
אם צריך למנוע מראש את הצגת המודעה למי ששאלו את ביטוי חיפוש "עיצוב בתים במודיעין בחינם על ידי מעצב פנים מתלמד", כמה עוד ביטויי חיפוש כאלה צריך לדמיין לפני שעורכים רשימת הסרה לגוגל? זו אחת הסיבות מדוע אני מסביר שניהול מסע PPC איננו עניין טכני של פעולה על פי צ'קליסט (שאומר למשל להסיר ביטויי חיפוש שלא המירו, לאחר שהקליק עבורם שולם) אלא עניין של הפעלת שיקול דעת. זו גם אחת הסיבות מדוע נהירת מקדמי האתרים מקידום בתוצאות החיפוש האורגניות לניהול מסעי PPC לא תועיל, לא להם ולא ללקוחותיהם.