לא אמרתי שזה לא משנה אלא שלגוגל כבר לא אכפת. כדי להסביר מדוע לגוגל כבר לא אכפת אני צריך להרחיב:
בעבר, מדעני, מהנדסי ומתכנתי גוגל חשבו מה טוב למשתמשי גוגל ויישמו את השערותיהם באלגוריתם מכני. כדי להשיג מיקום כמה שיותר גבוה בגוגל היה צורך להשיג ציון רלוונטיות שעולה על ציוני כל תוצאות החיפוש האחרות, על פי הפרמטרים שמדד אותו אלגוריתם.
מה שאכפת לגוגל עכשיו הוא שרמת שביעות הרצון של משתמשי גוגל מתוצאות החיפוש שבצמרת תהיה כמה שיותר גבוהה. רמת שביעות הרצון נמדדת על ידי עשרות, או אולי אפילו מאות טיפוסי איתותים ועוצמתם (זמן השהיה ושיעור הנטישה אינם (!) נחשבים לאיתותי שביעות רצון).
המערכת של גוגל לא יכולה לדעת מראש (!) האם ציבור משתמשי גוגל ששאלו קבוצת ביטויי חיפוש נתונה מעדיפים במקרה זה אתר מאוחד, שני אתרים נפרדים או אתר עם Subdomain נפרד, מה עוד שזה תלוי מאד בגודל ההשקעה באיכות התוכן, ובמידת החפיפה של שני שווקי היעד (אני משער שאתה רוצה למכור שרותי תמיכה מרחוק גם למי שלא רכש אצלך את המחשב, ולמכור מחשבים גם למי שלא רכש תמיכה מרחוק).
התשובה שלי הסתמכה על האינטואיציה המקצועית שליוצרי התוכן (לאו דווקא תוכן טקסט) יהיה הרבה יותר חופש פעולה מקצועי, כדי לגבור על מתחרייך בתוצאות החיפוש, בהפרדת שני הנושאים, ומכל מקום, תמיד אפשר לחברם מחדש ולהשוות את הביצועים.
אסמכתא:
http://searchenginewatch.com/article/2276448/Google-Improve-Your-Sites-Rank-by-Building-High-Quality-Sites-Not-Links:
Previously, the article (
https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=en)
(in Hebrew:
https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw) had a line that read:
In general, webmasters can improve the rank of their sites by increasing the number of high-quality sites that link to their pages.
We've bolded the key part, which was changed on May 27th, 2013 to say:
In general, webmasters can improve the rank of their sites by creating high-quality sites that users will want to use and share.