◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
1.2k צפיות

איך מייצרים תנועה (באנליטקס) לאתר שלי באמצעות שיתוף תכנים הדדי עם אתר אחר?

על ידי 530 צפיות
שלום
נניח שיש לי אתר בו אני מייצר סרטוני וידאו, שאלונים ותמונות. האתר מאוד מעניין אתרים אחרים והם רוצים לשתף בו את התוכן שלי.
אבל, הם לא מוכנים לתת לינק לאתר שלי כי זה מכער את האתר שלהם ויוצר פרסומת, ואני לא מוכן לתת את החומר עצמו כי אז אני מנהל אתר עבורם.
לאור זאת יש שיתוף תכנים, והשאלה שלי היא מה הדרך בה גוגל יתן לי תנועה ולהם את התוכן.

לדוגמה:
1) האם EMDED של סרטון כמו שיוטיוב נותנים לי ואני מכניס אצלי באתר, יוצר טראפיק ליוטיוב? האם מאה גולשים שראו אצלי את הסרטון מעלים את הכניסות לאתר (ולא רק לסרטון) ליוטיוב? האם כל EMDED של כלים ואתרים כמו זה לדוגמה תקינים בבנייה שלהם וגוגל יספור תנועה מהם? http://www.apptha.com/demo/hd-video-share

2) מה לגבי תמונות וכתבות בבלוג שלי? איך אני יכול לשתף את הבלוג באתרים שבעצם הגולש יקרא את הבלוג שלי באתר האורח אבל אני אקבל את התנועה והוא יקבל תוכן עדכני ממני שנותן תחושה לגולש כאילו התוכן הוא של בעל האתר ולא שלי?

3) מה לגבי תמונות? האם הוא מציג תמונה ב SRC לאתר שלי נותן לי תנועה או רק אם זה IFRAME? האם יש דרך נוספת?

אשמח לתשובות, הפניות וחומר קריאה בנושא וכל מה שניתן כדי לדעת תשובות ודאיות.
תודה רבה למומחים בנושא על הסיוע,

2 Answers

קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אני חושש שאתה סבור שאם גוגל סופר באנליטיקס יותר תנועה בתוך האתר שלך במצב א' לעומת מצב ב', והאתר שלך בנוי למצב א', די בכך (!) כדי שתקבל יתרון (למשל מיקום יותר גבוה בתוצאות החיפוש ביחס לתוצאות החיפוש המתחרות). מאיפה לקחת את זה?

קרא את הנחית גוגל לבעלי\מנהלי אתרים ב-https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw.
קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אם התוכן שלך מכער להם את האתר ספק אם הם ישתפו אותו, באתריהם בפלטפורמות חברתיות ואופליין.
לאור זאת דיי קשה לי להבין איזה שיתוף תכנים מתקיים, למה הכוונה גוגל יתן לך תנועה ולהם את התוכן?
הניסוח מעט מבלבל.

1. הסרטון שמוטמע אכן יוצר טראפיק ליוטיוב, כמו כן הוא יוצר מודעות ומפנה גולשים נוספים ליוטיוב.
לא ברור למה הכוונה האם גוגל יספור מהם תנועה?

2. לאפשר לו לאמבט או להטמיע את התוכן שלך או לפחות את חלקו, למרות זאת לא הייתי ממליץ לך לאפשר לגולשים לסנכרן ולשכפל את התוכן באתריהם לפחות לא במלאו(גם אם יש תזכור למקור), אלא אם כן מדובר במדיה שונה ולא מלל כתוב.

3. לדעתי להטמעות חיצוניות של תמונות יש השפעה על הופעתם וחשיפתם בתוצאות החיפוש.
למרות זאת לא ברור למה הכוונה הטמעה של תמונות בעזרת IFRAME
על ידי 530 צפיות
תודה על התגובות אבל נראה לי שפספתם את כוונתי.
נניח שאני אתר שיש לו מערכת חידונים כמו האתר הזה:
http://www.playbuzz.com/
עכשיו יש הרבה אתרים שמאוד שמחים לשתף את החידונים שלי אצלהם.
בניתוח האתר שצויין לעיל ניתן לראות מפה
http://www.similarweb.com/website/playbuzz.com
כי האתר השלישי בגודלו שמוביל אליו כניסות (טראפיק)הוא האתר הזה
http://stuffhappens.us/
כאשר נכנסים לאתר רואים שהוא משקף באמצעות EMDED / IFRAME או מה שאתם תגידו את הסקרים מהאתר. הנה דוגמה
http://stuffhappens.us/quiz-which-movie-musical-are-you-12618/

מה בעצם נוצר פה? האתר שמייצר את הסקרים נהנה מהטראפיק של האתר שמשקף אותו, ואילו האתר שמשקף אותו לגולשים מציג כאילו התוכן יושב אצלו למרות שבפועל הוא לא.
עכשיו נשאלת השאלה, האם ככה גם קורה עם סרטון שמשוקף אצלי באתר מיוטיוב לדוגמה? האם יוטיב רואים באנליטקס שלהם נניח שיש מאה אנשים שהגיעו לאתר שלהם (ולא רק לסרטון) מהאתר שלי כי שיקפתי אותו?

מקווה שזה ברור יותר כעת, אשמח לתשובות מחודשות.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
במקרה והתוכן של האתר יוטמע ב IFRAME אתה תראה בגוגל אנליטיקס את הטראפיק, וזאת בהנחה שהדף שהוטמע יכיל את קוד המעקב.
למרות זאת אם תעיין בקוד ההטמעה תראה שהוא מבוסס JS והמסגרת כנראה נוצרת על ידו
על ידי 530 צפיות
תודה מנשה,
למרות שזה IFRAME אני חייב להודות שהוא נראה יפה ואחיד כמו חלק מהאתר.
1) האם סרטון רגיל מיוטיוב המשוקף באמצעות הקוד שלהם הוא גם IFRAME ונותן להם כניסות או לא?
2) מה בדיוק התנאים ליצירת IFRAME כזה אם אני רוצה לפתח אחד כדי שאני יהנה מהטראפיק? אשמח למידע בנושא או כיוון מה בדיוק לחפש בגוגל.

תודה
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
needhelp, אתה שואל שאלות טכניות מבלי להסביר לעצמך ולנו איזו תועלת מעשית (!) צפויה לאתר שלך מכך שגוגל, באמצעות אנליטיקס, סופר תנועה שמקורה בהצגת מרכיבים (!), מתוך האתר שלך (ואולי אפילו את דף הבית שלך כולו, או דף פנימי רלוונטי) באתרים אחרים, מבלי (!) שהמבקרים האנושיים של אותם אתרים מבקרים בפועל גם באתר שלך ומאותתים לגוגל על רמת שביעות הרצון שלהם (או אי-שביעות הרצון שלהם) מהביקור, למשל באמצעות סימון הדף בסימניות וביצוע ביקורים חוזרים אליו.
על ידי 530 צפיות
ברשותך, אחלוק על דעתך. ההגיון והיתרון לכל הצדדים כבר הוסבר כולל דוגמאות.
בגדול אחזור על זה בשנית, אני מייצר תוכן איכותי בחינם שיש לו עניין לאתרים אחרים. אני לא מוכר את התוכן אלא משתף אותו איתם בצורה שנוחה לגולש באתרים ומניבה לי כניסות בתמורה.
את הכניסות מכל האתרים אלי אתרגם בעתיד לכסף וזה יהיה שכרי עבור נתינת תוכן איכותי לאתרים אחרים בחינם.
WIN WIN לכולם לטעמי, וכמו שראית, לא המצאתי שום גלגל אלא אני מנסה להבין איך אחרים עובדים איתו.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
עכשיו ברור. בוא נניח שהאתרים האחרים מציגים את דף הבית שלך או דף פנימי רלוונטי אחר, אתה יכול להציג למפרסמים פוטנציאליים בו תעבורה (תנועה) נוספת גדולה מאד שמקורה במבקרי אותם אתרים אחרים, ושהיא שוות ערך, מבחינה לוגית, לתעבורה שמקורה בקישור נכנס, בשיתוף או בפרסום בכל מדיה אחרת (אני מתעלם, לצורך הדיון, מהבעיות הטכניות שמנשה כבר ציין).

מה שחסר במשוואה הזאת, להערכתי, הוא הדרישה המוצדקת של בעלי אותם אתרים אחרים לקבל נתח נכבד מאד מרווחי הפרסום שלך, בהיותם בעלי המדיה שבה מוצג הפרסום, כתנאי לשיתוף הפעולה. זה גם יעודד אותם אפילו לנסות לפחות את האפשרות לשפר את תוכן האתר שלהם ולפרסם לאותו שוק יעד (!) בלעדייך.
על ידי 530 צפיות
צר לי לאכזב אבל כמו שראית ב PLAYBUZZ אין חלוקת רווחים כמו שאין חלוקת הוצאות. הרי הוא פיתח מערכת, מחזיק אנשי תוכן, רוכש צילומים ומספק את התוכן בחינם לאתרים. גם בזכותו ובזכות אחרים הם נהנים מתוכן רענן חוקי ואיכותי לגולשים שלהם שנשארים באתר שלהם בזכות העדכניות. אתה באמת חושב שהם צריכים לקבל מהרווחים שלו מבלי שהשקיעו בעלויות שלו?
אני לא מגונן פה על אף צד, ואין לי חלק באף אחת מהחברות שנתתי פה דוגמה אלא עוסק בעיקר בהליך הטכני, ועל זה עדין אני זקוק לתשובה.
האם EMDED של יוטיוב פועל באותה הצורה? איך הכי נכון לספק לבעלי אתרים את התוכן שיראה כאילו הוא יושב אצלהם ומצד שני יתן לי את הכניסות?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אני לא רוצה להרפות את ידייך, אבל עושה רושם שמרוב התלהבות אתה לא ממש מעמיד את עצמך במקומם ה"פסיכולוגי" של ה"שותפים" שלך, ולא טורח לחשוב על נימוקים יותר משכנעים במשא ומתן איתם, או על אמצעים שיביאו תעבורה בהיקף הנדרש, במישרין לאתר שלך.

א. לך יש תוכן איכותי, אבל אין לך די תעבורה כדי למשוך מפרסמים. להם יש את התעבורה, שליצירתה (מיקום עליון בתוצאות החיפוש האורגניות על חשבון כל תוצאות החיפוש המתחרות, PPC מוצלח על חשבון המתחרים וכו') גם כן נדרשה השקעה ודאית ולא מבוטלת.

ב. על כל ממציא (של תוכן סופר איכותי למשל) יש 999 מעתיקנים, שקשה מאד למנוע מהם להעתיק ממך, ועוד יותר קשה לשכנע אותם שהם לא יכולים להשיג תוכן, קצת פחות איכותי, בזול מאד (נסה לעשות זאת ורק תעליב אותם), שיספק את דרישות המבקרים שלהם, כל עוד הם אינם מוצאים ברשת את התוכן המעולה שלך.

ג. למה שגוגל יציג את התוכן שלך באותם אתרים, כל עוד הוא מוצג גם באתר שלך? במקרים אלה הוא בוחר בדרך כלל להציג רק אחד מהם, ולאו דווקא את המקור.
על ידי 530 צפיות
טוב נתחיל מההתחלה:
יש את האתר הזה שבתוך חודש הגיעו ל 50 מיליון יוזרים. אני עשיתי נתוחים והגעתי למסקנות. תוכלו להסביר לי עם הידע שלכם איך אתר עם מערכת פשוטה ותוכן בסיסי מגיע (בצורה חוקית אני מקווה) לכזו כמות של יוזרים?
http://www.similarweb.com/website/playbuzz.com
האם הם גילו את האינטרנט ?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אפשר בהחלט שהם הגיעו למספרים כאלה על פי השיטה שלך, אבל גם אפשר שהם מקבלים רק 5% מרווחי הפרסום, ו-95% נשארים בידי בעלי האתרים המציגים.

בהנחה שהמספרים נכונים (מדובר הרי במדגם שגודלו ותקפותו כמדגם שמייצג את שוק היעד הספציפי אינם ידועים) צריך להסביר גם את הירידה בתעבורה בהיקף של 33% בחודש שקדם לאמצע מאי 2014 בזירה שאין בה עונתיות. אפשר בהחלט שבעלי האתרים המציגים היותר גדולים יצאו מהמשחק או בחרו לעקוף את ה"שותף" בעל התוכן (אולי משום שה"שותף" דרש ולא קיבל חלוקת רווחים של 5%\95% או אפילו 0%\100% לטובתו).

הידע שלנו, שממנו אתה זכאי וראוי ללמוד פה, נוצר, נבחן  והצטבר בשנים רבות של המצאה, בחינה, ניתוח ויישום מיזמים, על ידי הצגת ספקות מוצדקות ומפורטות אודות אמינות הנתונים, ההגיון והמניעים הנפשיים שפועלים במשחק, מה שדורש בכל מקרה מאות שעות עבודה לפני שמשתכנעים שיש סיכוי טוב להצלחת המיזם, וגם אז הכרחי להניח שצפויות הפתעות רבות וכואבות במהלך בחינתו ויישומו.

בשלב הזה, הייתי מציע לך לבחון כל נתון וכל טיעון בהשוואה לחלופה העיקרית - ניצול המהפכה המתרחשת כיום בהדרגה בשיטת דירוג תוצאות החיפוש של גוגל, כדי להשיג את אחד המקומות העליונים בתוצאות החיפוש האורגניות, על ידי יצירת תוכן סופר-איכותי שמבקרי האתר "ירצו (!) להשתמש בו ולשתף אותו" על חשבון הרצון להשתמש ולשתף בתוצאות החיפוש המתחרות, כדברי ההנחיה של הנהלת חברת גוגל לבעלי\מנהלי האתרים (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw) ומכירת התעבורה למפרסמים, בשלב ראשון, על ידי פתיחת חלונות Adsense.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
1) כן, אבל אני לא בטוח שזה היעד שאתה אמור להגדיר לעצמך, מה איכפט לך אם תקבל +1 במדד האנליטיקס שמוטמע באייפריים
2) יצא לי להבחין שהקודי הטמעה האחרונים מבוססים JS+AJAX ומונגשים.
אני חושב שהשימוש במסגרות פחת לאחרונה, לדעתי בגלל חוסר הגמישות ובעיות עם ההנגשה שלהם.
לדעתי בחינה של הטמעות פופולריות יספקו לך כיוון, לא בטוח מה אתה צריך לחפש בשביל לאמבט תוכן בעזרת JS, לרוב זה סקריפט חיצונים+DIV\SPAN

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,084 משתמשים

שאלות קשורות

...