א. אתה שואל "האם יש דבר כזה ירידה לצורך עליה?", ולצורך זה אתה צריך להבין את הדבר הכי בסיסי בקידום אתרים: אם אתה עלית למשל ממקום 26 למקום 16, ו"התייצבת" במקום 16 למשך שנה שלמה, אז מישהו אחר ירד אולי ממקום 16 למקום 26, ואצלו זה לא היה "ירידה לצורך עליה" במשך שנה! או ש-10 אחרים ירדו במקום אחד למשך אותה שנה. וכאשר אתה עלית למקום 16, זה היה תמיד על חשבון האחרים! אתה לא המשתתף היחיד במירוץ למקום הראשון בגוגל.
ב. אתה מספר: "הכנסתי תוכן מצוין, איכותי וטוב". מי שפט את איכות התוכן - אתה? מי ששופטים את איכות התוכן, על פי שיטת דירוג תוצאות החיפוש החדשה של גוגל, שמחליפה בהדרגה (!) את שיטת הדירוג הקודמת הוא ציבור השואלים את ביטויי החיפוש שעבורם תוצאת החיפוש שלך עולה, או לא עולה, או עולה לזמן מה לצמרת. טעמם והעדפותיהם כציבור (!) עלולים להיות הפוכים לשלך, כי אתה מהווה אולי מיעוט מבוטל בקרבם!
ג. באופן כללי, החלפות קישורים ומאמרים מהווים הפרה חמורה של "הנחיות גוגל למנהלי אתרים", בהיותם קישורים "שאינם טבעיים" ונועדו רק להציג לגוגל את עצם קיומם. יש להניח שאם זו הסיבה לענישת האתר, לא הקישורים והמאמרים האחרונים הם הסיבה לנפילה אלא ההצטברות (!) שלהם לאורך זמן והעדרם של קישורים טבעיים שמזרימים מבקרים. היפטר מכל קישור וכל מאמר שלא מכניס לך מבקרים אמיתיים בהיקף סביר.