מקוריות היא מדרג ולא עניין של כן\לא. בוא נניח למשל שבטקסט בעל 1,500 מילים יש רעיון מקורי אחד, שלא קיים בשום טקסט אחר באותו הנושא, בעוד שבטקסט אחר של 1,500 מילים יש חמישה רעיונות מקוריים - הרי לך מדרג. מימד אחר למקוריות הוא שיעור המקוריות של הרעיון ביחס לרעיון ותיק יותר ונפוץ שהוא בא להחליף, על פני מדרג שבו אתה יכול לדרג אותו כ"שינוי קטן אבל מספיק משמעותי" עד ל"שינוי מרחיק לכת ביותר".
ועכשיו בוא נניח שהדף שלך, בעל התוכן הסופר-מקורי, על פני שני מימדי המדרג שהצגתי (ואולי יש עוד) מוצג, לאחר ש"עלה לאוויר" במקום 99. מי שאמור להתרשם מאד לטובה מהתוכן הסופר-מקורי ולדווח על כך לגוגל, באמצעות איתותי שביעות רצון עילאיים, לא זוכים לראות אותו בכלל, כי הוא נמצא כאמור במקום 99! והמערכת האוטומטית של גוגל לא יכולה לשפוט לבד את איכות ומקוריות התוכן, כי אין לה דרך להבחין בין רעיון מקורי פורץ דרך לבין שטות מוחלטת. אז איך פותרים לדעתך את הפרדוקס הזה?