בהמשך לתשובה הנכונה של הזקן, אני חושב שאין שום משמעות לבדיקת הצפיפות, ובטח לא במקרה של 6-10%. וזה רלוונטי במספר הקשרים. ראשית, אני חושב שאם התוכן הוא אמיתי והצפיפות היא פועל יוצא של התוכן האמיתי (למשל לוח מוצרים מסוג מסויים - בוודאות יהיה שם אחוז גבוה של סוג המוצר), גוגל מבין שזה בסדר. אני טוען את זה כבר שנים ולשמחתי סופסוף זה "נתפס" (אני לא יודע אם זה היה באמת נכון בעבר והשתנה כך שיהיה קרוב לתפיסתי או שתמיד היה נכון, כי לי זה עבד גם בצפיפויות "גבוהות") - ראה המאמר שפרסם פבל לאחרונה:
http://www.askpavel.co.il/blog/19-ways-waste-time-seo
כך שראשית אם התוכן אמיתי, אין שום משמעות לאחוז הצפיפות.
שנית, מה שכן חשוב זה עולם התוכן שבדף, כלומר אם בדף שרוצה לדבר על מחלה מסויימת (למשל סוכרת) יש את המילה סוכרת ים של פעמים, אבל אין אף מילה מעולם התוכן של הסוכרתיים (למשל "סוכרתיים", למשל "סוכרת נעורים", למשל "סכרת הריונית", למשל "אינסולין" וכן הלאה...) - אז גוגל מאוד לא יאהב את הדף הזה - כי "הצפיפות" של עולם התוכן וההקשר (שגוגל לומד מאתרים אחרים שעוסקים בסוכרת שאותם הוא כן מעריך) היא אפסית כך שלא משנה בכלל שהצפיפות של המילה סוכרת עצמה היא 15% !
שלישית, שוב, בהמשך לתשובה של עמנואל, מי אמר שהצפיפות היא הסיבה העיקרית או בכלל למיקום הנמוך ? אולי גוגל העניש אותו ? (מה היה בעבר ?) אולי הקידום האורגני של האתר לא איכותי - הן במטא-תגז והן בתוכן והן במבנה הכללי ? אולי איכות הקישורים וכמותם *ביחס למתחרים* היא נמוכה (שים לב שכמות ואיכות לא מספיקים - זה תלוי מה המצב אצל המתחרים !!!) ?
רביעית, לדעתי 10% זה לא כזה גבוה. אם היית אומר לי 25-30% הייתי מרים גבה והולך לבדוק טוב טוב את עולם התוכן כפי שכתבתי. אבל 10% וגם יותר מזה ? בהחלט קיים בחלק מסוגי האתרים (גם אם בסוגים אחרים זה כן גבוה כמו אתר עם תוכן מילולי ומאמרים רבים), כך שתלוי מה הסיבה למספר הזה - האם תוכן אמיתי או שסתם דחפו את הביטוי כל כמה מילים ? אם כן - תבדוק שוב את האיכות הכללית של התוכן - אולי יסתבר שגם היא לא משהו וזה כן יכול להשפיע על הקידום. גוגל בהחלט "מבין" אם מלל מסויים עוסק באמת בנושא מסויים או סתם קשקושים (אנחנו רואים ביטוי לכך עכשיו גם בעדכון פנדה בעולם)
חמישית ולסיכום, לגישתי צפיפות כשלעצמה היא לא סימן מהותי לספאם, ורק אם מכלול הפרמטרים בעייתי (הסיבה האמיתית לצפיפות, עולם התוכן מבחינת צפיפות המילים והביטויים הרלוונטיים כאמור, איכות התוכן באופן כללי, הגדרות האתר, איכות וכמות הקישורים וכן הלאה) - רק אז האתר יקבל דירוג נמוך