◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
–1
879 צפיות

מחיקת מאמרים חלשים

על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
שבת שלום לחברי הפורום...

האתרים שלי בנויים מאוסף פוסטים המכילים מאמרים טובים יותר או פופולארים פחות. אני יכול לראות דרך האנלטיקס את כמו הכניסות לכל מאמר ויודע שיש מעט מאמרים "חלשים" יותר מבחינת הרמה שלהם.

האם שווה למחוק מאמרים לא פופולארים עם מעט כניסות?

האם מאמר חלש משפיע על משקל האתר?

3 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
א. מי שנכנסים לאחד מדפי הפוסטים עדיין לא יודעים (!) האם תוכנו מעולה או גרוע מבחינתם. אינדיקציה יותר מדוייקת תהיה כמות הכניסות החוזרות (!) לכל דף. ומאחר ואין לך גישה לשאר איתותי שביעות הרצון היחסית של מבקרי הדף, שאותם רק גוגל יודע לקרוא (זמן שהיה ושיעור נטישה אינם איתותים של שביעות רצון וגוגל מתעלם מהם) אני מציע שתתיחס למספר הכניסות החוזרות היחסי של כל דף פוסט כדי להכריע את מי מהם להסיר.

ב. ב"משקל" דף האינטרנט נוהגים לכנות את גודלו במונחים של יחידות אינפורמציה. אני מניח שאתה מתכוון לציון הרלוונטיות המשוקלל של הדף לביטוי חיפוש נתון, שעל פי שיטת הדירוג החדשה של גוגל מודד ומשקלל בעיקר את איתותי שביעות הרצון, אלא אם לאף אחת מתוצאות החיפוש המתחרות על ביטויי החיפוש של שוק היעד שלך אין די איתותים כאלה שמאפשרים מדידה והשוואה.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אינני חושב שנכון למדוד את איכות המאמרים לפי הפופולריות שלהם(או להשוות מאמר טוב למאמר פחות פופולרי בדובר ב2 דברים נפרדים)

כמו כן אינני חושב שנכון להסיר תכנים בהתבססות על נתוני שביעות רצון המוצגות בגוגל אנליטיקס.
במקרים רבים הם יכולים לספק תובנות על שיפורים עתידיים שיש לשקול בתכני\מבנה האתר.

למרות זאת אם מדובר במאמרים חלולים שיצרת בכדי לנסות להתברג על מילות מפתח, ולא מדובר במאמרים אמיתיים שמספקים ערך אז הייתי מסיר\משנה אותם ללא שום קשר לנתוני שביעות הרצון ב GA(והם משפיעים על משקל האתר)
הייתי משקיע משאבים על תכנון אסטרטגיית תוכן ממוקדת ואיכותית יותר.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מנשה,

א. דף אינטרנט שמבקריו "רוצים" לחזור ו"להשתמש בו, ו\או לשתף אותו" הוא דף אינטרנט איכותי, על פי ההגדרה של הנהלת חברת גוגל (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw).

ב. גוגל אנליטיקס איננו מספק לבעל\מנהל האתר כל נתון אחר המורה על רמת שביעות רצון המבקרים מדפי האתר, מלבד שיעור  הביקורים החוזרים.

ג. על פי אותה הנחיה, אין מדד אחר לאיכות דפי האתר מלבד איתותי שביעות הרצון של המבקרים, שגוגל מעדיף לשמור לעצמו. רק שיעור הביקורים החוזרים נמדד באנליטיקס ונחשף לבעל\מנהל האתר.

ד. יש להניח שאם היו קריטריונים כלליים אובייקטיביים נוספים לאיכות דפי האתר, הנהלת חברת גוגל היתה ודאי שמחה לפרט אותם באותה הנחיה, משום שהיא מעוניינת בהחלט לספק את הרצונות וההעדפות של משתמשי מנוע החיפוש גוגל, כדי שלא ינטשו אותו בהמוניהם לטובת מנועי חיפוש מתחרים ואופני בילוי זמן חלופיים באינטרנט.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
א. עיין בדף שנית.
הוא דן על אתר ולא דף\מאמר.
מאמר איננו חייב להיות פופולרי בכדי שיחשב כאיכותי.
הוא יכול לסקור אירוע שקרה בעבר וזכה לחשיפה בעבר אך כיום כבר איננו פופולרי.
אין זה סיבה לחשוב בצורה מרובעת ולמהר להסיר תכנים שהתנועה אליהם מטפטפת, טבעי מאוד שהרבה תכנים באתר מאבדים את הפופולריות שלהם לאחר זמן מה.

ב. אוקי, לכך התכוונתי

ג\ד מסכים
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אני חולק עלייך - על פי אותה הנחיה גוגל מזהה בפירוש פופולרי עם איכותי! זה בהחלט יוצר לגוגל שאלה גדולה, שעליה כתבתי בהרחבה בשנה האחרונה, לאחר פרסום ההנחיה החדשה - מה אם כמעט כל הציבור הגדול ששואל בגוגל ביטוי חיפוש מסויים מעדיף תוצאה חיפוש שתוכנה שקרי, אבל הוא תואם את הדעה הקדומה שלהם, והם נכנסו לגוגל כדי לקבל עליה "אישור"?  

גוגל מציג בתוצאות החיפוש שלו דפים (!) מאתרים ולא אתרים. מאידך, הוא לא מציג בדף תוצאות חיפוש יחיד (עם 10, 20 או 100 תוצאות חיפוש) יותר משניים (או עדיין שלושה?) דפים מאותו אתר, ולא ברור לי מה גורלם של דפים נוספים שעל פי ציוני הרלוונטיות שלהם לביטוי החיפוש הנתון היו ראויים להיכלל באותו דף תוצאות חיפוש - האם הם נדחקים אחורה או מועלמים? פה בהחלט אפשר לערוך ניסוי פשוט ולהשוות סדרת דפי תוצאות חיפוש בעלי 10 תוצאות חיפוש לביטוי חיפוש נתון עם סדרת הדפים בעלי תוצאת חיפוש אחת, כדי לראות מה קורה בפועל.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
נערך על ידי
לא הבנתי ממש מה כתבת או שהנימוק מבלבל או שיש שגיאת כתיב שלא הצלחתי להבחין בה.

אבל עדיין כמו שאמרתי אין סיבה להסיר תכנים מהאתר רק משום שהם אינם פופולריים.
באותה המידה אצטרך להיכנס לאזור השאלות תשובות שפה ולהסיר את כל אלפי השאלות לטובת מספר שאלות פופולריות.
הניסוח של הדף שהצגת מאוד ברור ונוסח בקפידה לכן כמו שאמרת אתה מטה אותו לרמת הדף למרות ששם בפרוש נאמר:
"אתרים באיכות גבוהה שמשתמשים ירצו להשתמש בהם ולשתף אותם"
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
זאת הנחיה מה לעשות "כדי לשפר את הדירוג (בתוצאות החיפוש)", וגוגל מציג בתוצאות החיפוש דפים מאתרים (הרבה פעמים יותר מדף אחד מאותו אתר לאותו ביטוי חיפוש) ולא אתרים!
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אין זה משנה את תשובתי.

כמו שאמרתי אם יש לי באתר חדשות חצי מיליון כתבות, אבל בצוק איתן היו רק 20 פופולריות אין זה אומר שאני צריך להסיר את השאר מהאתר.

ההנחיה הזו בהתאם לניסוח שבה דנה על אתרים ולא על דף בודד, ההבנה או הפרשנות שאתה מציג לה לא נכונה ודיי מסולפת.
קולות
0
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
אוקי ותודה על הדיון..

אני רוצה לחדד מעט את כוונתי..

אם אני מחזק פוסטים מרכזיים על ידי הגדלת התוכן והוספת ערך כמו תמונות וסרטונים, ומוחק פוסטים חלשים אשר נכתבו לצורך הוספת ביטויים אך הינם "חלשים" מאחר ואינם מכילים מספיק ערך לטובת הביטוי והקורא פורש אחרי קריאת מספר שורות קצרות, האם אני לא משפר את איכות האתר (ערך, תרומה) באופן כולל שיכול לשפר את הציונים שלי בגוגל?

האם פוסטים חלשים באתר אשר גורמים למבקרים לחוסר שביעות רצון, יכולים לפגוע בפוסטים איכותיים ומושקעים בדירוגים של גוגל?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מי שקובע האם הגדלת התוכן, והוספת תמונות וסרטונים, אכן מעלה את ערך האתר שלך הוא ציבור המבקרים הספציפי (!) של האתר שלך! לא אתה ולא אני. אולי הם מעדיפים דווקא טקסטים קצרים, נקיים מאיורים וסרטונים? אותו דבר לגבי הנזק האפשרי של פוסטים "חלשים". מי שסבור שיש לזה נוסחה אוניברסלית, שתקפה עבור ציבור המבקרים של כל (!) אתר שהוא, איננו מודע כפי הנראה לרבגוניות הטבע האנושי.

4,356 שאלות

7,386 תשובות

9,949 תגובות

2,136 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 24/07/13 על ידי shimonben 210 צפיות
4 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 8/04/13 על ידי indigo 500 צפיות
1 תשובה
קולות
0
...