כתבת:
"כידוע בחנות מקוונת, לדף מוצר אשר יכיל תוכן מקורי ואיכותי יש סיכוי טוב יותר להיות מדורג מעל דף ששכפל את תיאור המוצר מעמוד היבואן, שכבר קיים באינספור אתרים אחרים."
תשובה:
א. בעיקרון, מי שקובע איזה מין תוכן יעדיפו מבקרי האתר שלך הם לא אתה ולא אני, אלא המבקרים עצמם. התוכן שאתה ואני עשויים להחשיב כמעולה עלול להחשב בעיני המבקרים הספציפיים של האתר שלך כארוך מדי, מסורבל ולא מעניין.
ב. מאידך, אם המתחרים שלך מציגים תוכן אחיד, שאולי משכו אותו מאתר היצרן, או שהיצרן כפה עליהם להציג, קרוב לודאי שגוגל יציג רק דף מוצר (של מוצר מסויים) מאחד האתרים ויתעלם מכל דפי אותו מוצר שבאתרים האחרים.
כתבת:
"השאלה שלי: אם מבצעים לדף מסויים אופטימיזציה בדיעבד, נגיד חצי שנה אחרי שהוא עלה לאוויר עם התוכן הלא אופטימלי (העתקה מאתר היבואן), האם האופטימיזציה תהיה פחות אפקטיבית מול מצב שדף הועלה מראש עם תוכן מקורי? במילים אחרות - האם גוגל "קונס" דף על זה שבעברו היה לו תוכן לא מקורי / לא איכותי?"
תשובה:
אם דף המוצר אונדקס ומוצג בתוצאות החיפוש, שיפור התוכן (בעיני המבקרים) לא אמור להקנס. אבל, כפי שכתבתי בתשובה הקודמת, אם דף המוצר לא אונדקס ולא מוצג בתוצאות החיפוש, בשל כפילות תוכן, אני חושש שגוגל לא יגלה ויידע שהתוכן השתנה. הניסיון הפרטי המוצלח של מקדם אתרים זה או אחר להודיע לגוגל, ידנית או אוטומטית, לנסות לאנדקס מחדש את דף המוצר, איננו מבטיח שזה יצליח גם לך בעתיד.