צריך להבין איך פועל מנוע חיפוש. בניגוד לטעות הרווחת, מנוע חיפוש איננו מחשב מיקומים. מה שהוא כן מחשב זה ציון רלוונטיות לביטוי החיפוש הנתון, ואחר כך הוא מסדר את כל תוצאות החיפוש הרלוונטיות על פי הסדר היורד של ציוני הרלוונטיות שלהן. ציוני הרלוונטיות אינם גלויים לציבור, ולכן גם לא ידוע מה הם פערי הציון שבין כל שתי תוצאות חיפוש סמוכות. באופן זה, המקום בסדר תוצאות החיפוש נקבע על ידי מספר (!) תוצאות החיפוש שיש להן ציון רלוונטיות יותר גבוה מאשר לתוצאת חיפוש מסויימת.
בוא נניח שבמשך חודש לא עשית דבר כדי לשפר את ציון הרלוונטיות של דף האינטרנט (תוצאת החיפוש) שעליו אתה עובד. אם במשך אותו חודש רק תוצאת חיפוש אחת, שהוצגה קודם מתחת לשלך, שיפרה את הציון והוא עולה עכשיו על ציון תוצאת החיפוש שלך, תוצאת החיפוש שלך תרד במקום אחד. וגם אם שיפרת את הציון, אבל הציון של תוצאת החיפוש האחרת עולה על שלך, תוצאת החיפוש שלך תרד במקום אחד. ואם הציונים של חמש תוצאות חיפוש שהיו קודם מתחת לזו שלך עולים עכשיו על הציון של תוצאת החיפוש שלך, תרד בחמש מקומות. באותו האופן, גם אם לא עשית דבר, או איבדת חלק מהציון, בגין פעולה שגוגל אוסר, אבל תוצאות חיפוש שהיו מעלייך איבדו גם הם חלק עוד יותר גדול מהציון, והוא עכשיו נמוך מהציון שלך, אתה תעלה במיקומים למרות שלא עשית דבר, או אפילו עשית פעולה מזיקה, ותטעה לחשוב שרצוי לחזור על אותה פעולה!
ולשאלתך: בוא נניח לרגע שמדובר ב-Redirect מאתר בעל דף אחד לאתר אחר, שגם הוא בעל דף אחד, אבל בעל קטע טקסט נוסף. אין שום סיבה לחשוב שציוני הרלוונטיות לכל ביטוי חיפוש של שני הדפים יהיו זהים, ולכן אין גם שום ערובה שהמיקומים בתוצאות החיפוש יישמרו. אפשר שהציון והמיקום ישתפר ואפשר שינזק.
כנ"ל לגבי ציון ה-PR.