מה פירוש "התיאוריה שלי (!)"? אם אתה בוחר לקרוא להוראות המפורשות של הנהלת חברת גוגל, שכתובות שחור על גבי לבן בתוך האתר הרשמי של חברת גוגל בשם "תיאוריה", בעוד שלמה שלדעתך כן צריך לעשות כדי לקדם את האתר שלך בתוצאות החיפוש של גוגל אתה בוחר לקרוא בשם "מציאות", והיא הפוכה ל"תיאוריה", או למעשה תואמת את ה"תיאוריה שהיתה בתוקף עד יוני 2013", אתה חופשי לעשות זאת. אבל מאחר ואת המדור הזה קוראים גם רבים אחרים אני מחוייב להזהיר אותם שזו בסך הכל בחירה שלך, ואילו הם אינם חייבים לפנטז שידע שלא חודש ימשיך לשרת אותם לעד.
הקושי של "חברות הקידום" ושל מקדמי האתרים העצמאיים להסתגל לשינוי הזה במדיניות הנהלת חברת גוגל, שהוא המשך ישיר לשינוי המדיניות מלפני כשלוש שנים (שינויי האלגוריתם "פנדה" ו"פינגווין") שהביא לענישת עשרות אלפי אתרים ישראליים, העפתם מצמרת תוצאות החיפוש ולנטישת המקצוע על ידי אלפי מקדמי אתרים בישראל, איננו נימוק נגד אימוץ (או כניעה) המדיניות החדשה שהנהלת חברת גוגל כופה על בעלי האתרים, למורת רוחם של מקדמי האתרים, כי הנהלת גוגל היא שקובעת את התנאים ולא מקדמי האתרים.
ולמה שיהיה צורך ב"נס"? איזו סיבה יש להנהלת חברת גוגל להכריח את בעלי\מנהלי אתרים לעבוד באופן שלא יביא בסופו של דבר תוצאות? הרי פעולה כזאת תשניא את גוגל על בעלי האתרים והם יעברו בהמוניהם לפרסום ביאהו, פייסבוק וכל שאר המתחרים.
ואגב, שים לב שהנהלת חברת גוגל לא מדברת על שיפור התוכן כעל משהו שיביא את האתר שלך למקום הראשון - היא מדברת על "רצון המבקרים להשתמש באתר שלך ולשתף אותו" (יותר מאשר את כל האתרים המתחרים בך על המקום הראשון) וזה משהו אחר לגמרי. ואגב, שיתוף איננו קישור! שיתוף יכול להיות גם במייל ובעל פה, והוא יצליח, מבחינת גוגל, רק בתנאי שמי ששותפו אכן מרבים להשתמש (!) בשיתוף שקיבלו, יותר ממה שמצליחים מאמצי השיתוף של המתחרים בך.