היי שגב,
פרט לכך שאני גם סתם זקן, אני גם זקן שבט מקדמי האתרים בישראל.
כאשר כתבתי ש"אין חשיבות" התייחסתי ספציפית לשאלה שנשאלה פה: "האם מבחינת קידום יש השפעה למיקום של שם האתר בטייטל בסוף או בהתחלה?" ולא שמתי לב שלא ציינתי זאת במפורש. מצד שני, אין שום סיבה להניח שההנחיה לסרטוני Youtube (כולל איפה לציין את מספר הפרק בסדרה) תקפה בכלל עבור דפי אינטרנט רגילים.
לא כתבתי שלכותרת הדף אין השפעה על האלגוריתם! אבל חשוב בהגיון: אם ביטוי החיפוש נמצא בכותרת, אין בדרך כלל סיבה לגוגל לשכתב אותה. אבל אם ביטוי החיפוש חסר (!) בכותרת, גוגל מחפש אותו בטקסט (ואולי גם באיתותים נוספים, פעם היה די בהופעתו בטקסט העוגן של קישור נכנס) ומשכתב את הכותרת כדי להראות לאותו משתמש גוגל, בקטע הטקסט שהוא מציג לו בדף תוצאות החיפוש, שביטוי החיפוש שלו נמצא לפחות בטקסט הדף. זה משפר לדעת הנהלת חברת גוגל את סיפור האהבה שבינה לבין משתמשי גוגל, על חשבון סיפור האהבה הדועך שבינה לבין מקדמי האתרים.
אתה רוצה מסמך רשמי (ובטח כזה שתוכנו לא הוחלף במסמך יותר מאוחר)? - חפש בעצמך. אני לא מחזיק בראש את כל האסמכתאות. זיכרון גרוע אפיין אותי גם כשהייתי ילד, ולכן נמשכתי תמיד ללמוד ולהסביר עקרונות על חשבון פרטים. ואגב, לשכתוב אוטומטי של הכותרת קדם במשך חודשים רבים שכתוב של תג התיאור.
מנשה, ולא אני, השיב פה שהשכתוב נועד לתקן כותרת שאיננה מספיק אינפורמטיבית, על פי איזשהו קריטריון אוניברסלי. אני דווקא טענתי שגוגל משכתב בדרך כלל את הכותרת כאשר היא איננה מספיק אינפורמטיבית עבור אותו משתמש גוגל ספציפי ששאל ביטוי חיפוש שלא נמצא בכותרת שחיבר מנהל או מקדם האתר. במחקר שערכתי בזמנו על היקף "ביטויי זנב ארוך נדירים" שהביאו כניסות אורגניות מגוגל לאתר מסויים, הופתעתי גם אני לגלות שסך הכניסות מביטויים כאלה, שהביאו רק כניסה אחת במשך שנתיים (!) עולה על מספר הכניסות ממי ששאלו את ביטוי המפתח הראשי (והמאד פופולרי) של האתר (חפש את התגובה הכי ארוכה שלי ב-
http://www.askpavel.co.il/qa/15693).
ב. כאמור, לא התווכחתי עם הטענה הזאת, למרות שלא ניתן לאשש אותה בניסוי מבוקר, כי אתה לא יכול לגרום לגוגל להציג בדפי תוצאות החיפוש שלו לביטוי חיפוש נתון שני דפים זהים לחלוטין פרט לכותרת. לעומת זאת, ברמה העקרונית, ברור שכישלון המערכת של גוגל לשכתב את הכותרת, כי הוא לא מוצא בטקסט ובאיתותים האחרים, אם יש כאלה, קטע טקסט או מילים בודדות שתואמות את ביטוי החיפוש הספציפי שנשאל, מעניק לדף ציון רלוונטיות משוקלל 0 עבור אותו ביטוי חיפוש, והדף לא יוצג כלל בתוצאות החיפוש לאותו ביטוי.