◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
925 צפיות

מיקום שם האתר בטייטל

על ידי 250 צפיות
האם מבחינת קידום יש השפעה למיקום של שם האתר בטייטל בסוף או בהתחלה?
במידה ואני מעוניינת נניח לקדם עמוד של כסאות גלגלים ממונעים איזה טייטל כדאי יותר מבחינת seo:
שם האתר - כסאות גלגלים ממונעים
או
כסאות גלגלים ממונעים - שם האתר

3 Answers

קולות
0
על ידי <סגן משנה> 1.5k צפיות
לא ראיתי מעולם הנחיות של גוגל לגבי זה לאתרים.
אבל!
כן ראיתי הנחיות כאלה לגבי סרטוני יוטיוב, המתודולוגיה אמרה שאם את מעלה סרטונים על כסאות גלגלים הטייטל שלך צריך להיות "כסאות גלגלים ממונעים - שם האתר" ולא להיפך.
נמצא כאן:
https://www.youtube.com/yt/playbook/metadata.html

זה המשפט הרלוונטי שם תחת קטגוריה "טייטל".
Display branding and episode numbers toward the end when appropriate

אפשר להסיק שאם המתודולוגיה של יוטיוב היא כזאת, יהיה אותו דבר גם בגוגל במקרה זה.
גם בגלל שיוטיוב שייך לגוגל וגם בגלל ששניהם מנועי חיפוש שמנסים להביא למחפש את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר למעלה.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
שגב ווינטראוב טועה. מזה כשנתיים אין יותר חשיבות למה שכתוב בכותרת (Title) הדף. גוגל מחליף אוטומטית את הכותרת שאת מחברת בכותרת שמותאמת לביטוי החיפוש הספציפי ששאל אותו משתמש במנוע החיפוש, ונלקחת מתוך טקסט הדף ואיתותים אחרים.

"כותרת האתר" ו"שם האתר" זה משהו שקיים עכשיו רק בתודעתו של בעל\מנהל\מקדם האתר. האתגר הנוכחי הוא להקל על המערכת של גוגל לחבר עבור אותו דף (!) מבחר רחב של כותרות שמותאמות למרבית ביטויי החיפוש הנפוצים ששואל שוק היעד.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
האם העובדה שגוגל משכתב את הכותרת אומרת שלתוכן שבתוך הטיטל אין חשיבות למהות התוכן בדף?

אשמח לקרוא על כך בהרחבה.....
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
להבנתי, גוגל משאיר את הכותרת המקורית אם היא תואמת מספיק (!) את ביטוי החיפוש שנשאל על ידי אותו משתמש גוגל לפני שבחר להיכנס לתוצאת החיפוש. התופעה מוכרת מזה כשנתיים לפחות והיא קיבלה ביטוי רב מפי מי שהופתעו ממנה, במדור ה"שאלות ותשובות" פה ובפורומים אחרים.

בתוצאות החיפוש לביטויי חיפוש שלא תאמו את הכותרת המקורית, והמערכת של גוגל גם לא הצליחה לחבר כותרת מתאימה מתוך טקסט הדף (ואולי גם מאיתותים נוספים כמו למשל טקסט העוגן של קישורים) או שהיא החליטה להשאיר את הכותרת המקורית או שחיברה כותרת המציינת את השם המסחרי של הגוף בעל האתר ואולי עוד כמה מילים - לא אספתי נתונים אמפיריים.

ראה למשל את המקרה הראשון והיחיד שבדקתי כרגע, ובו יש רק קיצוץ של הכותרת המקורית. שאל בגוגל [קידום אתרים בחינם], תוצאה מס' 4:
הכותרת המקורית: [600 אתרי אינדקסים ישראלים! הרשימה המקיפה בישראל בחינם לקידום אתרים]
הכותרת בדף תוצאות החיפוש: [600 אתרי אינדקסים ישראלים! הרשימה המקיפה בישראל בחינם ...]

קשה לטעון שהביטוי [קידום אתרים] שבכותרת המקורית לא היה "אינפורמטיבי" מספיק.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
השכתוב שאתה מציג נראה יותר קשור להגבלה הטכנית של אורך הכותרת בדף(יותר בהקשר של הגבלת פיקסלים)

אבל אין זה אומר שלכותרת אין חשיבות למהות התוכן בדף.....
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
שאל שוב בגוגל [קידום אתרים בחינם] ותראה שמוצגות שם גם כותרות יותר ארוכות. במקרה זה, גוגל קיצץ את סוף הכותרת המקורית הזו כבר אחרי 54 תוויות, כולל רווחים, והסתיר דווקא את שתי המילים הקצרות והמאד אינפורמטיביות לדעתו של מי שחיבר את הכותרת המקורית: קידום אתרים.

אין סיבה להניח שתוכן הכותרת אינו תורם לגוגל ללמוד מה הוא תוכן הדף. אבל במרבית המקרים תוכן הכותרת היחידה שחיבר מנהל האתר עבור אותו דף איננה ממצה את כל מרחב ביטויי החיפוש ששואל שוק היעד בגוגל (קרא את מה שסיפרתי אתמול ב-http://www.askpavel.co.il/qa/15693), והמשתמש יקבל בדף תוצאות החיפוש כותרת שהיא הרבה יותר מתאימה לביטוי החיפוש הספציפי ששאל, אם גוגל יצליח לחבר באופן אוטומטי כותרת אחרת, מתוך טקסט הדף ובעזרת איתותים נוספים. מבחינת המערכת של גוגל זה מגדיל באופן משמעותי את מספר תוצאות החיפוש שאותו משתמש מוצא בצמרת ושנראות לו מספיק רלוונטיות כדי שירצה להיכנס אליהן. זו גם תשובה למי שסבור שכל פעולה של גוגל נועדה לדחוף את המשתמשים לעבר מודעות האדוורדס.

המקרה שהראיתי אמנם לא מוכיח זאת, אבל היה בו די כדי להראות לשואלת ולך שלא ניתן לכפות על גוגל להציג תמיד בתוצאות החיפוש את הכותרת שחיבר מנהל האתר. זכורים לי מקרים של שוני מהותי, אבל הפעם לא מצאתי זמן לסקר מקיף. אבל זכור שבדרך אינדוקציה לא די גם באלף מקרים כדי להוכיח שטענה היא נכונה, אבל בדרך הדדוקציה די במקרה אחד כדי להפריך טענה.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אוסיף לתשובתך, שכיום אורך הכותרת לא נמדד במספר התווים, אלא בפיקסלים, כלומר כותרת קצרה יותר שמכילה טקסט מודגש תיחתך אפילו אם יש בה רק 54 תווים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מנשה, בדוק את המקרה שהראיתי, נראה לי שאין בו מילים מודגשות.

נוסף על כך, למיטב הבנתי גוגל הוא שיוצר את ההדגשה.
על ידי <סגן משנה> 1.5k צפיות
זקן יקר :P
שגב ויינטראוב לא טועה, בדרך כלל אני מאד מסכים עם התשובות שלך אבל להגיד שלטייטל כבר שנתיים אין השפעה על האלגוריתם ושגוגל משכתב את הטייטל לפי החיפוש זה מאד פזיז.

א. כמות הפעמים שראיתי שכתוב של טייטל היא זניחה מאד (פחות מעשירית הפעמים), ובדרך כלל כמו שאמרת נובעת מכותרת לא אינפורמטיבית או ארוכה מידי. אשמח לקבל מסמך רשמי של גוגל שאומר ש"הם לא משתמשים בזה שנתיים".

ב. עצם העובדה שאמרת ש"הכותרת תורמת לגוגל ללמוד מה הוא תוכן הדף" אתה לא חושב שיש לזה השפעה על המיקום שלך במילות חיפוש? הרי מה זה SEO אם לא לגרום למנוע החיפוש להבין כמה שיותר במה כל דף עוסק? כי לרמות את מנוע החיפוש זה כבר בטוח לא..

מעבר לכך.. אני משנה את טייטל האתר שלי מידי פעם ורואה באופן גורף שינויים שחלים עקב השינוי. ממליץ לך לנסות.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
היי שגב,

פרט לכך שאני גם סתם זקן, אני גם זקן שבט מקדמי האתרים בישראל.

כאשר כתבתי ש"אין חשיבות" התייחסתי ספציפית לשאלה שנשאלה פה: "האם מבחינת קידום יש השפעה למיקום של שם האתר בטייטל בסוף או בהתחלה?" ולא שמתי לב שלא ציינתי זאת במפורש. מצד שני, אין שום סיבה להניח שההנחיה לסרטוני Youtube (כולל איפה לציין את מספר הפרק בסדרה) תקפה בכלל עבור דפי אינטרנט רגילים.

לא כתבתי שלכותרת הדף אין השפעה על האלגוריתם! אבל חשוב בהגיון: אם ביטוי החיפוש נמצא בכותרת, אין בדרך כלל סיבה לגוגל לשכתב אותה. אבל אם ביטוי החיפוש חסר (!) בכותרת, גוגל מחפש אותו בטקסט (ואולי גם באיתותים נוספים, פעם היה די בהופעתו בטקסט העוגן של קישור נכנס) ומשכתב את הכותרת כדי להראות לאותו משתמש גוגל, בקטע הטקסט שהוא מציג לו בדף תוצאות החיפוש, שביטוי החיפוש שלו נמצא לפחות בטקסט הדף. זה משפר לדעת הנהלת חברת גוגל את סיפור האהבה שבינה לבין משתמשי גוגל, על חשבון סיפור האהבה הדועך שבינה לבין מקדמי האתרים.

אתה רוצה מסמך רשמי (ובטח כזה שתוכנו לא הוחלף במסמך יותר מאוחר)? - חפש בעצמך. אני לא מחזיק בראש את כל האסמכתאות. זיכרון גרוע אפיין אותי גם כשהייתי ילד, ולכן נמשכתי תמיד ללמוד ולהסביר עקרונות על חשבון פרטים. ואגב, לשכתוב אוטומטי של הכותרת קדם במשך חודשים רבים שכתוב של תג התיאור.

מנשה, ולא אני, השיב פה שהשכתוב נועד לתקן כותרת שאיננה מספיק  אינפורמטיבית, על פי איזשהו קריטריון אוניברסלי. אני דווקא טענתי שגוגל משכתב בדרך כלל את הכותרת כאשר היא איננה מספיק אינפורמטיבית עבור אותו משתמש גוגל ספציפי ששאל ביטוי חיפוש שלא נמצא בכותרת שחיבר מנהל או מקדם האתר. במחקר שערכתי בזמנו על היקף "ביטויי זנב ארוך נדירים" שהביאו כניסות אורגניות מגוגל לאתר מסויים, הופתעתי גם אני לגלות שסך הכניסות מביטויים כאלה, שהביאו רק כניסה אחת במשך שנתיים (!) עולה על מספר הכניסות ממי ששאלו את ביטוי המפתח הראשי (והמאד פופולרי) של האתר (חפש את התגובה הכי ארוכה שלי ב-http://www.askpavel.co.il/qa/15693).

ב. כאמור, לא התווכחתי עם הטענה הזאת, למרות שלא ניתן לאשש אותה בניסוי מבוקר, כי אתה לא יכול לגרום לגוגל להציג בדפי תוצאות החיפוש שלו לביטוי חיפוש נתון שני דפים זהים לחלוטין פרט לכותרת. לעומת זאת, ברמה העקרונית, ברור שכישלון המערכת של גוגל לשכתב את הכותרת, כי הוא לא מוצא בטקסט ובאיתותים האחרים, אם יש כאלה, קטע טקסט או מילים בודדות שתואמות את ביטוי החיפוש הספציפי שנשאל, מעניק לדף ציון רלוונטיות משוקלל 0 עבור אותו ביטוי חיפוש, והדף לא יוצג כלל בתוצאות החיפוש לאותו ביטוי.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
מבחינת SEO חשוב שכותרת הדף תהיה אינפורמטיבית,  תמשוך את המחפש ותגרום לו לנווט לאתר שלך ולא למתחרים.

ספק אם דחיסת שם המותג בתחילת הכותרת יספק למחפש ערך כלשהו או מידע כלשהו לגבי התוכן שבו הוא צפוי לעיין.

יש האומרים שלמילים הראשונות בכותרת ישנו משקל גבוה מאוד על הופעת האתר, אינני יודע עד כמה זה נכון ברמת האלגוריתם, אבל אני בטוח שיש לכך השפעה על החלטת המחפש.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,091 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 30/04/14 על ידי wmgary <סגן משנה> 2.0k צפיות
2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 8/12/13 על ידי moranme 350 צפיות
...