א. גוגל לא קובע מיקומים אלא רק מחשב לדף ציון רלוונטיות לביטוי החיפוש הנתון. המיקום נקבע על ידי מספר תוצאות החיפוש שיש להן ציון רלוונטיות גבוה משל הדף שלך. ולכן אם עשית פעולה שהעלתה את הציון, אבל מקדמי תוצאות החיפוש המתחרות עשו בינתיים פעולות שמעלות עוד יותר את ציוני הדפים שלהם, הדף שלך לא יעלה במיקומים ואולי גם יירד.
ב. אם המבקרים שנכנסים לדף שלך דרך קישורים מאתרים אחרים שוהים זמן רב בדף, גוגל לא יכול לדעת האם זה משום שהם נהנים לקרוא את הכתוב או משום שהם מתקשים למצוא בו את מה שהם מחפשים. זמן השהיה בדף ושיעור הנטישה אינם סימן לשביעות רצון מהביקור בדף - לגוגל יש ודאי עשרות או מאות סימנים אחרים, שלא משתמעים לשתי פנים, כמו למשל שיעור החוזרים לדף מתוך סימניה בדפדפן.
ג. המבקרים באתר יכולים לאותת לגוגל על שביעות רצון גבוהה מהביקור, בהשוואה לביקוריהם בתוצאות החיפוש המתחרות, וגם על חוסר שביעות רצון.
ד. לעניות דעתי, קישור שלא משתמשים בו, או שהמשתמשים בו מאוכזבים מהביקור באתר המקושר מזיק לשני האתרים. אין לכך אסמכתא רשמית מפי עובדי גוגל בכירים, אבל הטענה הזו משתלבת היטב בשינוי המדיניות הקיצוני של הנהלת חברת גוגל מלפני כשלוש שנים. לעמיתי מנשה אברמוב דעה הפוכה בעניין הזה, וזאת משום שהוא מעדיף בניית מודל של גוגל שכולל רק את ההודעות וההצהרות הפומביות של בכירי גוגל, ואילו אני מעדיף לבנות מודל שכולל גם את מה שהם לא מודיעים ומצהירים, אבל משתלב היטב בהסבר המדיניות הכוללת והעקבית של הנהלת חברת גוגל.
ה. תעבורת מבקרים דרך קישור או בדרך אחרת קל לזייף. אני בטוח לכן שגוגל מתעלמים מנתונים גולמיים של תעבורת מבקרים ומתייחסים אך ורק לתעבורה מתוך מדגם גדול של משתמשי גוגל "אמינים".
ו. קישור מאתר מתחרה יכול להיות מלאכותי וקישור מאתר שבתחום שונה לחלוטין יכול להיות טבעי.