אני מבין שאתה חדש כאן ואינך יודע שההסתייגויות שלך כבר הוצגו, נידונו ונדחו פעמים רבות בשנה וחצי האחרונות, על סמך פרסומים של גוגל או נימוקים משכנעים אחרים. כדי שהאמונה שלך בתועלת הצפויה מ"בניית קישורים" לא תהיה יותר ממשאלת לב, אתה צריך להסביר ולנמק איך היא מתיישבת עם ההנחיה שהצגתי מעלה של הנהלת חברת גוגל לבעלי\מנהלי אתרים מה עליהם לדרוש ממקדמי האתרים לבצע כדי שהאתרים שלהם יזכו לשיפור בדירוגים.
למה שלא אתמקד בסמנטיקה? - הרי רק בזכות הניתוח הסמנטי אני יכול להבין על מה אתה מדבר. אם היית שואל "איך מעודדים בעלי\מנהלי אתרים אחרים לקשר לאתר שאני מקדם?", או אפילו "איך מתחמנים את המערכת של גוגל כדי שהיא תמדוד קישור מלאכותי כאילו הוא טבעי?", עוד הייתי מבין. אבל המשמעות (הסמנטית), במיוחד לאור הוספת ההסבר שהצגת, של השאלה "איך הופכים קישור לטבעי?" היא "איך מתחמנים את המערכת של גוגל כדי שהיא תתחיל מעכשיו להתייחס לקישור שהיא כבר קבעה שהוא מלאכותי כאילו הוא טבעי?"
מאז שנודע לי על החלפת ההנחיה מיוני 2013 הגעתי למסקנה, שאותה הצגתי ונימקתי פה פעמים רבות, שגוגל כבר התחילו להחליף את שיטת דירוג תוצאות החיפוש, אבל בהדרגה. עד אז חשבתי, כאמור שיש לעודד יצירת קישורים טבעיים, והפתרון לכך הוא יצירת תוכן שמהווה "מלכודת קישורים", אבל כזו שלא ניתנת להעתקה (כי אחרת למה שיקשרו דווקא לאתר שלך?).
כידוע לנו, גם בשינוי האלגוריתם "פינגווין", וגם בשינויי אלגוריתם מינוריים שקדמו לו, הם מריצים את השינוי בכל פעם על חלק קטן מאד, סדר גודל של 1%, מכלל ביטויי החיפוש (משמע, על תוצאות החיפוש לאותם ביטויים) עד שישלימו את שינוי האלגוריתם על כל 100% מביטויי החיפוש, למעט טיפוסי ביטויים שהוחלט מראש להתעלם מהם, כמו למשל ביטויי חיפוש נדירים במיוחד.
סביר ביותר להניח שגם בנושא החלפת שיטת דירוג תוצאות החיפוש (כפי שניתן ללמוד מהחלפת ההנחיה הנ"ל) המדיניות העקבית של הנהלת חברת גוגל היא להפעיל את שינוי שיטת הדירוג בכל פעם על חלק קטן מאד של תוצאות החיפוש. יתר על כן, סביר מאד להניח שהם מחליפים את השיטה רק לאחר שהם כבר בדקו ומצאו (במדגם של משתמשי גוגל, או על פי השיפוט של קבוצת "מעריכים" שנשכרו לשם כך) שהחלפת השיטה לא תעלה לצמרת במקום תוצאות החיפוש הנוכחיות תוצאות חיפוש עוד יותר גרועות, ואם כן, החלפת שיטת הדירוג לאותו ביטוי חיפוש תידחה בינתיים. גם סביר להניח שהראשונים בתור המועמדים להחלפת השיטה יהיו ביטויי חיפוש פופולריים במיוחד בעוד שביטויים בשפות דלות אוכלוסין, כמו העברית, ימתינו יותר זמן להצטברות מספר מספיק של מדידות של "רצונות להשתמש באתר ולשתף אותו", בעוד שביטויים כמו "idanbenor" יהיו בהכרח בסוף התור, אם בכלל.