א. בנימין פרנקלין כתב (Poor Richard's Almanack, Nov. 1743):
"Experience keeps a dear school, but fools will learn in no other."
הבעיה היא שהניסיון האישי שלך בטל בשישים לעומת הניסיון האישי הקולקטיבי של אלפי מקדמי אתרים ישראליים שנטשו בשלושת השנים האחרונות את המקצוע, לאחר שהאתרים שקידמו באמצעות ריבוי קישורים נענשו ועפו מצמרת תוצאות החיפוש.
ב.
http://searchenginewatch.com/article/2276448/Google-Improve-Your-Sites-Rank-by-Building-High-Quality-Sites-Not-Links:
Previously, the article (
https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=en)
(:in Hebrew
https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw) had a line that read:
In general, webmasters can improve the rank of their sites by increasing the number of high-quality sites that link to their pages.
We've bolded the key part, which was changed on May 27th, 2013 to say:
In general, webmasters can improve the rank of their sites by creating high-quality sites that users will want to use and share.
משמעות החלפת (!) ההנחיה לבעלי\מנהלי אתרים מה עליהם לדרוש ממקדמי האתרים לבצע כדי שהאתרים שלהם יקודמו בדירוג תוצאות החיפוש ברורה.
ג. הביטוי "קישור איכותי" (High-quality link) מופיע, למיטב זכרוני, רק פעם אחת בפרסומים הרשמיים של גוגל (
https://support.google.com/webmasters/answer/66356?hl=en):
The best way to get other sites to create high-quality, relevant links to yours is to create unique, relevant content that can naturally gain popularity in the Internet community. Creating good content pays off: Links are usually editorial votes given by choice, and the more useful content you have, the greater the chances someone else will find that content valuable to their readers and link to it.
קריאה זהירה, נקיה ממשאלות לב, של הפסקה הזו, מראה שמי שאמורים להפיק תועלת כלשהיא מקישור הם מבקרי האתר המקשר. ואם אתה לא מסכים לפרשנות שלי, למה אתה מעדיף לחשוב שבפיסקה הזו גוגל מדברים אמת ובדף אחר, שפחות נוח לך, הם משקרים?
ד. אין שום סיבה מתחום החשיבה הניהולית להאמין שהנהלת חברת גוגל מנחה את בעלי\מנהלי האתרים לדרוש ממקדמי האתרים לבצע פעולות שעדיין לא יתרמו דבר מכריע לקידום האתרים שלהם בדירוג תוצאות החיפוש, ולהפסיק לבצע פעולות שימשיכו לתרום למשך זמן רב.
ה. על פי החלפת ההנחיה הזו, ה"רובוט" של גוגל הוא מערכת מורכבת ביותר שמפסיקה בהדרגה לחשב את ציון הרלוונטיות של דף אינטרנט לביטוי חיפוש נתון על פי תכונות הדפים המקשרים, ומחליפה אותם בחישוב של מאפייני ההתנהגות וההעדפות של אוכלוסיית משתמשי גוגל ששואלת את אותו הביטוי.