ביטויים גנריים לא רק תחרותיים יותר אלא גם מביאים תנועה פחות איכותית, לא ממוקדת, שקשה להמיר. אם מישהו מחפש "מכוניות" - האם הוא רוצה לקנות מכונית? לשכור מכונית? או שאולי מדובר בילד בן 6 שרוצה למצוא תמונות של מכוניות אדומות?
לעומת זאת, כאשר מישהו מחפש "מכוניות למכירה משומשות סובארו" ומגיע לדף ובו מודעות של מכוניות סובארו משומשות למכירה, יש סיכוי טוב שהוא בא בכוונה לבצע עיסקה.
כשעובדים בצורה מסודרת ממילא מקדמים גם עבור ביטויי זנב ארוך.
לדוגמא, באתר שעוסק בדירות אנחנו יכולים ליצור היררכיה כזו:
רמה א': דירות
רמה ב': דירות למכירה / להשכרה
רמה ג': דירות למכירה/השכרה בערים א, ב, ג'...
רמה ד': כנ"ל בעיר א-ת, ברחובות A, B, C וכו'.
(כמובן, הכל רק לצורך הדוגמא, ואפשר להוסיף מספר חדרים ומפתחות נוספים)
אלמנט פשוט של bread crumb יספק קישורים פנימיים מכל הדפים באתר לדפים שמעליהם להיררכיה, עד דף הבית.
ברמה ד', נמצא עכשיו, מן הסתם, אלפי דפים שמתאימים לשאילתות זנב ארוך כמו "דירות להשכרה ויצמן תל אביב". על ביטויים כאלה יש פחות תחרות מאשר על הביטוי "דירות", והתנועה שהם שולחים בדרך-כלל ממוקדת וממירה יותר.
עם הזמן והלינקים, אפשר יהיה להתחרות ביתר קלות גם על ביטויים מרמות ג-א'.