◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+3
1.5k צפיות

איך לבחור מילות מפתח להתחלת הקידום?

על ידי <סגן משנה> 1.2k צפיות
נערך על ידי
שלום שלום.

קיבלתי משימת קידום אתר ממש מ-0, ואני כרגע בשלבים של חקר מילות המפתח.
נניח והאתר הוא בזירה תחרותית, שנפח החיפושים הגדול ביותר הוא תחת מלה אחת ( קוראים
לזה ביטוי גינרי ? ). יחד עם זאת, קראתי במאמר מסוים שקידום אתר חדש עדיף להתחיל
תחת ביטוי זנב ארוך, אף-על-פי שנפח החיפוש מצומצם, עד שהאתר יקבל רלוונטיות ומעמד
של כבוד בגוגל, ואז להתחיל לצמצם לביטוי יותר ממוקד.

האומנם כך? או שזה לא מדעה מדויק ואפשר לקפוץ לבריכה העמוקה ולקדם אתר
חדש תחת הביטוי התחרותי ביותר?

תודה!

3 Answers

קולות
0
על ידי <רב סרן> 19.0k צפיות
צחי זה תלוי מאוד ברמת התחרות, תקציב, זמן וכו'.
תקציב נמוך - מתחרים רבים, אז עדיף באמת להשקיע בהתחלה בביטויי זנב ארוך, אך חשוב שלא להזניח גם את הביטויים התחרותיים.
השלב הראשון הוא בניית היררכיית אתר הכוללת את הביטויים החזקים וכן את הזנב הארוך.
על ידי <סרן> 6.0k צפיות
אני מאוד אוהב לקדם דרך ביטוי זנב ארוך הרבה פחות עבודה וזה נותן לי תנועה הרבה יותר ממוקדת שמניבה לי יותר כסף.

במיוחד אם אתה מתחיל אני מציע לך ללכת על לונג טייל, כי סיכוי הצלחה הרבה יותר גבוהים והצלחה גורם ליותר מוטיבציה ,מוטיבציה גורמת לעוד הצלחה.

רק אזהרה קטנה כך בחשבון שיש לונג טיילים מסוימים שיכול להיות בהם תחרות מאוד גדולה [BUY NOW X למשל]אז תבדוק את התחרות לפני
נראה לי שהתוכנה הזאת תעזור לך מאוד לבחור מילה שהכי טוב לקדם איתה [זה פרוץ אז זה לא יעלה לך כסף]
http://www.pcdemon.com/2011/03/%D7%9E%D7%A8%D7%A7%D7%98-%D7%A1%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%90%D7%99-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%A5/

בהצלחה
קולות
0
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
ביטויים גנריים לא רק תחרותיים יותר אלא גם מביאים תנועה פחות איכותית, לא ממוקדת, שקשה להמיר. אם מישהו מחפש "מכוניות" - האם הוא רוצה לקנות מכונית? לשכור מכונית? או שאולי מדובר בילד בן 6 שרוצה למצוא תמונות של מכוניות אדומות?

לעומת זאת, כאשר מישהו מחפש "מכוניות למכירה משומשות סובארו" ומגיע לדף ובו מודעות של מכוניות סובארו משומשות למכירה, יש סיכוי טוב שהוא בא בכוונה לבצע עיסקה.

כשעובדים בצורה מסודרת ממילא מקדמים גם עבור ביטויי זנב ארוך.
לדוגמא, באתר שעוסק בדירות אנחנו יכולים ליצור היררכיה כזו:
רמה א': דירות
רמה ב': דירות למכירה / להשכרה
רמה ג': דירות למכירה/השכרה בערים א, ב, ג'...
רמה ד': כנ"ל בעיר א-ת, ברחובות A, B, C וכו'.
(כמובן, הכל רק לצורך הדוגמא, ואפשר להוסיף מספר חדרים ומפתחות נוספים)

אלמנט פשוט של bread crumb יספק קישורים פנימיים מכל הדפים באתר לדפים שמעליהם להיררכיה, עד דף הבית.

ברמה ד', נמצא עכשיו, מן הסתם, אלפי דפים שמתאימים לשאילתות זנב ארוך כמו "דירות להשכרה ויצמן תל אביב". על ביטויים כאלה יש פחות תחרות מאשר על הביטוי "דירות", והתנועה שהם שולחים בדרך-כלל ממוקדת וממירה יותר.

עם הזמן והלינקים, אפשר יהיה להתחרות ביתר קלות גם על ביטויים מרמות ג-א'.
על ידי <סגן משנה> 1.2k צפיות
וואו, חברים, המון תודה על התשובות המושקעות.
האמת שתשובתך שוקי, די הפתיעה אותי, כי קראתי היכן שהוא שבארץ
גולשים אינם מחפשים תחת ביטוי זנב ארוך.

תודה
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
בכיף. ברור שמחפשים ביטויי זנב ארוך גם בישראל. קח case study קטן (לא חדש אבל עדיין אקטואלי)
http://www.shookygalili.com/?p=467
על ידי <סגן> 2.7k צפיות
ודאי שגם בארץ מחפשים לונג טיילז, כי רוצים לקבל תוצאה מתאימה ולא תוצאה כללית שלא קשורה למה שאני מחפש
קולות
0
על ידי <סגן> 2.7k צפיות
צחי, אני חושב שהשאלה שלך שגויה בבסיסה כך שאתה עלול להיות מאוד יעיל (למשל אלף סיבובי גלגל אופניים בדקה) אבל עם אפקטיביות אפסית (כשאתה על אופני כושר אתה לא מתקדם בכלל, פשוט נשאר במקום).

ולמה אני מתכוון ? אנשים לפעמים לא מבינים שקידום (וגם נפח החיפושים) הוא *לא* המטרה. קידום הוא *אמצעי* להשגת המטרה העסקית של האתר ! וזה נכון גם אם אתה בעל האתר וגם אם אתה מקדם אתרים.
בוא נניח שאני באתר להשכרת לימוזינות. היעד העסקי הריאלי שלי הוא 100 השכרות בחודש. האם עדיף לי שיגיעו 100 פניות טובות שייסגרו בביטוי "השכרת לימודינה לאירועים" (נניח שזה הלונגטייל שיוחלט כהכי יעיל), או שאני רוצה להיות מקום 1 בגוגל  בביטוי "לימוזינות" ? לדעתי התשובה היא חד משמעית הראשונה, גם אם אתה במקום 18 בביטוי "לימוזינות" - כי זה אולי ירשים את הלקוח ובטח בגלל שנפח החיפושים גדול משמעותית, אבל לא יביא לו את מטרת הקידום וכל ההשקעה שלו לא תקדם את העסק. זה נכון בכל סוג אתר - עסקי, פרטי, תדמיתי, ציבורי, לוח מודעות וכו'.

לכן אני חושב שהשאלה הנכונה שתביא אותך *להצלחה* היא "איזה ביטוי קבל היעד של האתר שאני רוצה לקדם יביא לי הכי הרבה כניסות רלוונטיות ?", בדגש על *רלוונטיות* = איכותיות. בהתאם לתשובה תוכל לעבור לשלב הבא של איזה אורך ביטוי לקדם.

אם יסתבר לך שהביטוי הרלוונטי הוא במילה אחת (אני חושב למשל על פרקטים או סוכרת או מטבחים) וקהל היעד שלך הוא כל מי שמחפש את המילה הזו - אז תראה מבחינת משאבים איך אתה מגיע לביטוי החזק הכי מהר בהדרגה (משקיע הן בקידום אורגני חזק שלו והן בקידום חיצוני של בביטויים ארוכים יותר), אבל אם יסתבר לך שהביטוי החזק שלך הוא ביטוי עם זנב ארוך (למשל "רופא שיניים בחיפה" - אין לך בכלל מה להשקיע בקידום של הביטוי "רופא" או רופאים !!! אלא בביטוי הארוך, ובמקביל גם בביטוי אחד פחות = רופא שיניים. ושוב - זה לא משנה במקרה כזה לדוגמא אם נפח החיפוש עם המילה "רופא" הוא פי אלף יותר גדול - כי הקידום *האיכותי* שיביא להצלחה של האתר הוא דווקא לביטוי עם נפח יותר קטן אבל עם רלוונטיות פי מאה יותר גדולה לעסק.
מקווה שעזרתי :-)
על ידי
אני מסכים ומקבל כל מלה, ולהערכתי, חקר מילות המפתח הכי טוב
זה פשוט להיכנס למוח הגולש. למעלה מחודש שאני מקדם אתר המציע פיתרון בלייזר לפטרת ציפורניים, ולפני שהנחתי ידי על הקידום, האתר קודם תחת מלה גינרית "פטרת". הסברתי ללקוח שמי שמקליד "פטרת" אולי מחפש מידע, אולי תלמיד המחפש חומר.
לעומת מי ממקליד "פטרת ציפורניים לייזר" זה אחד ששמע על השיטה ורוצה לברר את המקום הטוב ביותר בעבורו.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,091 משתמשים

שאלות קשורות

...