כאמור, לפני 12 שנים מנועי החיפוש היו זקוקים לשיבוץ ביטויי המפתח בכותרת (Title) ובתג התיאור (Description) כדי להבין לאיזה ביטויי חיפוש הדף רלוונטי, וכדי לחשב עד כמה הוא רלוונטי. התפיסה שהשתרשה מאז בקרב מקדמי האתרים היתה שכותרת ותג תיאור נכתבים עבור האלגוריתם של מנוע החיפוש.
אבל כיום גוגל כבר לא זקוק לזה, וכמעט כל מנועי החיפוש האחרים נעלמו. בשנת 2015 צריך לחשוב באופן הבא: אם הדף שלך מוצג למשל במקום 5 או 6 בתוצאות החיפוש של גוגל לביטוי החיפוש שנשאל, תפקיד הכותרת שלך הוא לגרום לשואל להעדיף (!), לאחר הצצה חטופה בדף תוצאות החיפוש, לקרוא קודם (!) גם את התיאור שלך, ותפקיד שניהם הוא לגרום לו לדלג (!) על תוצאות החיפוש האחרות, כולל זו שבמקום 1, ולהכנס קודם לאתר שלך! אם הצלחת לעשות זאת, טוב יותר מכל שאר תוצאות החיפוש, והמבקרים לא רק מעדיפים להיכנס קודם לאתר שלך, אלא גם להשתמש בו ולשתף אותו יותר מאשר את תוצאות החיפוש המתחרות, גוגל גם יקדם את תוצאת החיפוש שלך ממקום 5 או 6 למקום 1, ולא רק עבורך כהעדפה אישית אלא גם עבור כל מי ששואל את ביטוי החיפוש הזה בפעם הראשונה. במילים אחרות, אתה לא כותב יותר בשביל מכונה אלא כותב בשביל אוכלוסיית בני אדם שאתה מעוניין לגרום להם לרצות (!) לבצע את הפעולה הרצויה לך.
שימוש רב במנוע החיפוש גוגל, גם בעברית, שכנע אותי שמזה כמה שנים הוא "מבין" היטב את תפקידם של אותיות ומילות היחס לפחות בהקשר של ביטויי חיפוש. חשבתי לרגע על ניסוי בתרגום אוטומטי (ע"י Google Translate) של הטקסט של דף אינטרנט לשפה אחרת כדי לבחון זאת, אבל שללתי זאת מיד כי ההקשר של ביטוי חיפוש הוא הרבה יותר מצומצם ולכן גם הרבה יותר קל לביצוע.