wmgary, אני מקדם אתרים מזה 15 שנים, ועוד לא פגשתי מקדם אתרים שמסוגל באמת (!) להסביר לי מדוע תוצאת חיפוש אחת מוצגת על ידי גוגל במקום 1 ותוצאת חיפוש אחרת במקום 11, ולא להפך. לכל מקדמי האתרים יש תמיד הסברים שלא באמת מסבירים (!), משמע ההסבר שלהם איננו מצליח לשלול (!) את כל ההסברים החלופיים האחרים. הסיבה היא שאנחנו יודעים רק אחוזים ספורים (!) מפרטי האופן שבו גוגל מחשב את ציון הרלוונטיות של הדף.
במקרה שהצגת לא ציינת מה הוא ביטוי החיפוש שעבורו גוגל מחשב את ציון הרלוונטיות, ולכן אי-אפשר אפילו לנסות לנחש מה הבעיה, לא שזה היה מבטיח ניחוש נכון. מה שכן - בשני הדפים היחס בין התוכן הייחודי של הדף לבין התוכן שחוזר על עצמו בשני הדפים (וכנראה השגם בכל שאר דפי האתר) הוא קטן מאד וכמעט זהה, ואפשר שההחלטה איזה מהם להעניש מסיבה זו היתה אקראית.
המחלוקת המקצועית שלי עם שגב, עם כל רצונו הטוב, בעניין העצה הנכונה עבורך היא שהוא מזהה בטעות את "הכי רלוונטי" עם "מאד רלוונטי", בעוד שהדף שהוא "הכי רלוונטי" יכול להיות גם "מעט מאד רלוונטי", אבל יוצג ראשון רק משום שכל תוצאות החיפוש המתחרות בו לאותו ביטוי חיפוש הן עוד פחות (!) רלוונטיות. חשוב על כך: "זכיתי במקום הראשון בריצת 100 מטר!" האם זה אומר שאני אתלט מצויין? לא אם אוסיף שזה היה כאשר הייתי בגן חובה ומול שאר ילדי הגן.
ולכן אני שולל את העצה לסמוך לאורך זמן על הדף שלך שהוא כרגע מוצג יותר גבוה, כי אם הציון שלו נמוך יהיה קל למתחרים לגבור עליו, ואני מציע במקום זאת להשקיע בהגדלת ציון הרלוונטיות של הדף שלדעתך המבקרים אמורים להעדיף, ולא רק עד שתשיג את המקום הראשון, אלא עד שתשיג פער ציוני רלוונטיות בינו לתוצאות החיפוש המתחרות שגם אם לא ידוע לך מה גודלו יהיה מספיק גדול כדי להקשות על המתחרים להפיל אותך ולגזול ממך את המקום הראשון.