◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
7.1k צפיות

תוכלו להמליץ על תוכנה לניהול עסק של קידום אתרים?

על ידי 200 צפיות
נערך על ידי
אהלן חברים
אשמח אם תוכלו לעזור לי. אני בשלבי הקמת עסק של קידום אתרים ואני מחפש תוכנה שתנהל את כל הנושא הזה שזה כולל הפקת דוחות מותאמים אישית ללקוחות מבחינת המיקומים שלהם, ניהול קמפיינים, בדיקת שגיאות באתר, דוחות מילות מפתח, בקיצור הכל :)
כל עזרה והמלצה תתקבל בברכה
היא כמובן צריכה לתמוך במנועי חיפוש בעברית

4 Answers

קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
נהגנו להפיק דו"חות כאלה בעבר הרחוק, אבל מערכת הדירוג של גוגל השתנתה בהתמדה וראינו שהדו"חות מציגים מידע שכבר לא מועיל לבעל האתר - למשל מספר הקישורים ש"בנינו" באותו החודש.

הנהלת חברת גוגל מנחה כיום את בעלי\מנהלי האתרים: "באופן כללי, מנהלי אתרים יכולים לשפר את דירוג האתרים שלהם על ידי יצירת אתרים באיכות גבוהה שמשתמשים ירצו (!) להשתמש בהם ולשתף אותם." איך לעזאזל ניתן למדוד האם בחודש האחרון חל שיפור או חלה ירידה ב"רצון (!) המשתמשים להשתמש באתר ולשתף אותו" (בהשוואה לרצונם להשתמש תוצאות החיפוש המתחרות ולשתף אותן)?
על ידי 200 צפיות
לי זה נשמע מהתשובות שלכם כאילו אתם מנסים לחנך את הלקוחות.. אני פשוט מנסה לרצות אותם. לקוחות שדורשים דיווח חודשי ומשלמים לי כסף אז הולכים לקבל דיווח חודשי. נקודה.
אז אם בכל זאת מישהו מכיר תוכנה טובה לניהול עסק עצמאי של חברה לקידום אתרים, אשמח לעזרה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אני מומחה לקידום אתרים וגם מומחה לחינוך מקדמי אתרים, ולא מומחה לריצוי לקוחות.

במקצוע פחחות הרכב קל מאד לאחד את המקצועיות עם ריצוי הלקוח, כי גם הפחח וגם הלקוח רואים בעין מה דורש תיקון והאם התיקון הצליח. בקידום אתרים הלקוחות חושבים במונחים של שנות השישים, מקדמי האתרים חושבים במונחים של שנות התשעים, וגוגל פועל ב-2015 עם שינויים יום-יומיים שמקדמים אותו לשנת 2016.

אני מודה בהכנעה שעוד לא מצאתי דרך איך לגשר על הפערים הללו, והכרזתי פה לא פעם שהמודל העסקי של עבודה עבור לקוחות חוא המודל העסקי הגרוע ביותר עבור מקדם אתרים מליגת העל, אבל המודל העסקי היחיד האפשרי עבור מקדמי אתרים שלא מונעים על ידי שאיפה למצויינות מקצועית, אלא רק בהקמת עסק שלא נזקק להשכלה והון, ושנאמנות הלקוחות שלו לא תשרוד יותר מחודשים ספורים.

בטח התרגזת. אבל חשוב: אם 300 מקדמי אתרים עובדים על 300 אתרים כדי להשיג את מקומות 1-10 בגוגל לביטוי חיפוש מסויים, רק 10 יצליחו, בעוד ש-290 ייכשלו בהכרח! ההגיון מחייב שעל מקדם האתרים למצוא כל דרך אפשרית כדי להתחמק מהצגת דו"חות. אם הלקוח דורש למשל דו"ח חודשי של המיקומים שהושגו ושל ההמרות שבוצעו (כי זה מה שמבטיחים לו גם המתחרים שלך), האם הוא הקציב לך די שעות עבודה כדי להשיג את המיקומים שלהם הוא מצפה, או שהוא בחר בהצעת המחיר שלך משום שהיא היתה זולה עד כדי כך שהיא מבטיחה מראש את כשלון עבודת הקידום? ואם אתה מציג לו בדו"ח שהשגת מקומות עליונים לביטויי חיפוש שנשאלים מעט, האם המקומות הללו מפיקים מספיק כניסות ורווחים, כדי להצדיק בעיניו את עלות עבודת הקידום?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
היי עמנואל,
משום שאין התשובה מספקת לשואל המלצה למוצר ולכן לא מספקת מענה נקודתי לשאלת השואל אנא דאג לשרשר את המענה בתור תגובה ולא תשובה בדיונים הבאים
קולות
0
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
ב- 2015 דוחות מותאמים ללקוחות הינו נתון משתנה על בסיס קבוע וחסר ערך או יוצר בעיה ללקוח, אם לא מדובר באתרים יחודיים מאוד בעלי אופי חדשני אשר טורפים את כל שאר המתחרים ובכך זוכים במיקומים ראשוניים אשר אינם מצריכים דוח..

שים לב לגישה של יחודיות ואופי חדשני לאומת תוכנה שמכילה את כל מה שיש למתחרים שלך להציע ועובדים איתה..
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
היי עמית,
משום שאין התשובה מספקת לשואל המלצה למוצר ולכן לא מספקת מענה נקודתי לשאלת השואל אנא דאג לשרשר את המענה בתור תגובה ולא תשובה בדיונים הבאים
קולות
–2
על ידי 270 צפיות
שלום itsu60,

אני מבין אותך היטב עד כמה זה מתסכל לשאול שאלה ולקבל במקום תשובה,  הטפת מוסר.

לצערי האתר המצוין הזה הופך מאתר שאלות ותשובות שאמור לספק תשובות ספיצפיות לשאלות ספיצפיות, למיסיוניריות במסווה של תשובות כאשר כל המטרה היא להטיף מוסר בשואלים בכל מיני תאוריות ופרשנויות אישיות.

אני במקום פאבל, בעלי האתר, הייתי מנסה לטפל בתופעה הזאת. זה אמור להיות אתר שאלות תשובות מצוין וזה מתחיל לההרס. חבל...

בכל אופן, לשאלתך, נראה לי ש-Zefo היא התוכנה שאתה מחפש. לא יודע אם יש עוד תוכנות דומות בעברית (אני אישית לא מכיר).
על ידי
תודה רבה יובל.. .אתה ממליץ עליה מניסיון אישי או?
על ידי 270 צפיות
האמת שלא. אבל אני יודע שהיא פופולרית מאוד....
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
יובל, מדור השאלות והתשובות הפך ממדור של תשובות ברמה של ליגה ז' למדור של תשובות ברמה של ליגת העל של קידום האתרים. אחת הסיבות לכך היא שאלפי מקדמי אתרים ישראליים הוצאו על ידי גוגל מהמשחק בשנים האחרונות ונטשו את העיסוק בקידום אתרים, לאחר שהאתרים שהם קידמו באמצעות ובעזרת "תשובות ספציפיות לשאלות ספציפיות", בעיקר בנושא "בניית קישורים" והפצת "מאמרים", נענשו, הועפו מצמרת תוצאות החיפוש, והלקוחות בעלי האתרים הפסיקו את ההתקשרות עם מקדם האתרים. זו לא "הטפת מוסר" אלא תיקון שגיאות ואשליות בקידום אתרים, שהושתלו בדרך כלל במהלך קורס של 140 שעות או לימוד עצמי מחומר לימוד מיושן שהפך לשגוי.

אם אתה רוצה לתרום משהו מועיל למי ששאל את השאלה, ויש לך דעה האחרת, תואיל להסביר לשואל איך לגרום לכך ש-Zefo יציג ללקוחותיו רק הצלחות ולא את הכשלונות הצפויים ל"עסק" שהוא מקים כאשר הוא מתמודד מול 290 מקדמי אתרים פעילים ששרדו, ושלפחות 10 מהם הם מליגה שגבוהה בהרבה גם מזו שאתה משחק בה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
itsu60,

ממליץ לך בחום לקרוא את http://www.askpavel.co.il/qa/17414 ואת http://www.askpavel.co.il/qa/17378 ולחשוב האם השואלים באמת ירצו לדווח ללקוח על "ההתקדמות החודשית" במיקומים ובמכירות.
על ידי 270 צפיות
זקן השבט,

תלמד לקרוא את השאלות לפני שאתה משיב עליהן.

השאלה הייתה "האם מישהו מכיר תוכנה לניהול עסק של קידום אתרים?" ולא "האם כדאי לי להשתמש בתוכנה כזאת?"

אז אם אתה מכיר תוכנה כזאת, אתה מוזמן לכתוב על תוכנה שאתה מכיר ולהיות מועיל, אם לא, אף אחד כאן לא ביקש את דעתך הכללית על תוכנות. זה לא מה שנשאל כאן בשאלה ועובדה שכך גם העיר לך שואל השאלה.

אז אם כל כך לשוב לך לרשום את הגיגך, פתח לך בלוג בוורדפרס ותוכל לרשום בו את דעותיך על כל דבר בעולם באין מפריע. מה אשם מישהו תמים שביקש תשובה לשאלה מאוד ספיציפית?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אני מורה ל"קידום אתרים מושכל" - אני לא נוהג לענות על השאלות שנשאלו ומעדיף לענות על השאלות שהיו צריכות להישאל במקומן.  קידום אתרים בליגות הגבוהות הוא הרי "מקצוע לאנשים חושבים".

אני יודע שבליגה שאתה משחק בה זה אחרת ושם עונים "תשובות ספציפיות לשאלות ספציפיות" ואיש לא הפריע לך לספק תשובה כזו.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
נערך על ידי
היי יובל,
אנא דאג לספק מענה לשואלים ולא לקטול ולפגוע במוטיבציה של העונים (בשביל זה יש לך כפתור להורדת דירוג לצד כל תשובה)
התנהגות כזו פוגעת באתר לא פחות מתשובות שמתסכלות אותך

פידבק נקודתי על המשתתפים תדאג להעביר לנו באישי ולא להציג זאת בתור תשובה, תשאיר למנהלים\עורכים את ההחלטה.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
נסה להיעזר בזפו+אסנה
הם שניהם מתאים ככל האפשר (למעט ניהול קמפיינים שלא ידוע לי שהם נוגעים בדבר) למה שאתה מחפש
על ידי 200 צפיות
איכפת לך לכתוב את השמות האלה באנגלית? בכל זאת, אנחנו כותבים ולא שומעים כאן :) כמו כן אתה נעזר בהם באופן אישי?
ואגב, זה ממש לא חייב להיות בעברית, רק לתמוך בעברית.
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
היי מנשה
משום שאין התשובה מספקת לשואל המלצה למוצר ולכן לא מספקת מענה נקודתי לשאלת השואל אנא דאג לשרשר את המענה בתור תגובה ולא תשובה בדיונים הבאים ...חחחחח

נראה לי שהשואל אינו מסופק מתשובתך והינה אינה עונה באופן מלא...
על ידי 270 צפיות
עמית,

הוא דווקא הבין היטב וקיבל תשובה טובה. הוא שאל שאלת המשך, אתה לא מבחין בהבדל?
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
יובל

אני יודע אבל, איפה חוש הומור?

קידום אתרים זהו מגרש יצירתי ומשעשע וניתן מידי פעם להתפרק..
על ידי 270 צפיות
בהחלט..........:)
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אם אני מתייחס בצורה אובייקטיבית לטענה של יובל אני רואה שאכן השואל ביקש תוכנות\מוצרים ואתה ועמנואל הצגתם לו הסבר לגבי אפקטיביות הדוחות.

עם ההסבר שלכם בגדול אני מסכים, למרות זאת ההסבר לא מספק מענה נקודתי לצורך של השואל.
לכן אבקש להבא לשרשר הסברים כאלו בתור תגובה.

במקרה ומדובר בדחקה הבמה לרשותך.

אני משתמש בשני הפלטפורמות ברמה יומיומית.
לינק לאתרים:
https://www.zefo.co.il/
https://asana.com/

לשניהם יש מסלולים חינמים שבהם תוכל להתחיל.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מנשה, בחייך, כל שאלה נקודתית פה, עם התשובות והתגובות, נקראות על ידי עשרות או מאות מחברי הפורום. מסיבה זו אני מרבה להשוות את פעילות המדור למה שמתרחש בכיתת לימוד למקצוע קידום האתרים, שתלמידי כל הכיתות, מ-א' עד י"ב, יושבים יחד, כמו בבית ספר כפרי תחת עץ באפריקה.

בשנת 2015 עדיין מגיעים לכיתת הלימוד הזו מי שהתפתו לבזבז כ-10,000 ש"ח ממענק השחרור שלהם מצה"ל על האשליה שיוכלו "להקים עסק" בר-קיימא ללא הון והשכלה, ללא דרישות קבלה וללא דרישות סיום, ובהשקעת לא יותר מ-140 שעות לימוד (שזה 17.5 ימי עבודה, וכזכור, שוליה של סנדלר לומד יותר). כל רמז בתשובה או בתגובה שמה שלמדו שגוי ומזיק, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה עסקית, רמז שנועד בעיקר לשאר קוראי השאלה והתשובות, מעורר בצדק רוגז על ניפוץ האשליה, שמופנה משום מה למי שמשיב פה, ולא למי שפיתו את השואל לבזבז את כספו על קורס הקידום (ולהם יש בהחלט עסק בר-קיימא משגשג).

בעלי ה"מכללות" והמורים שם טורחים מאד לטעת בחניכים אשליה, שגם בקידום אתרים, אם רק יבצעו את הפעולות שלמדו בקורס, האתר שהם "מקדמים" יטפס בהדרגה ובתוך חודשים ספורים אל העשירייה העליונה בתוצאות החיפוש ואין מה שיכשיל את הצלחת העבודה, כמו שאין מה שיכשיל כמעט את הצלחת עבודתו של הסנדלר השכונתי, המנעולן או מתקן הפנצ'רים. את העובדה שבקידום אתרים הכישלון מובטח מראש במרבית המקרים, וכמעט ללא יוצא מהכלל, לא מספרים לאף חניך. ולראיה: השאלות שנשאלות פה על ידי מי שמופתעים מכך ש"ההתקמות במעלה תוצאות החיפוש נעצרה".

כאמור, אני משמש פה בהתנדבות כמורה בכיתה שיושבים בה יחד תלמידי כיתות א' עד י"ב, וכאשר תלמיד כיתה א' שואל שאלה שברור מתוכנה שהוא לא יודע או לא הבין את התשובה שניתנה כבר לאותה שאלה מפי תלמיד כיתה ח' או י"ב, נוצרת דילמה: האם לענות במישרין לשאלה שנשאלה או לנצל את השאלה כדי להשיב לכל שאר התלמידים תשובה לשאלה שהיה יותר ראוי שתישאל, מתוך תקווה שגם התלמיד ששאל ילמד מזה משהו.

שים לב שהפעם עניתי לשואל במשפט "נהגנו להפיק דו"חות כאלה בעבר הרחוק, אבל מערכת הדירוג של גוגל השתנתה בהתמדה וראינו שהדו"חות מציגים מידע שכבר לא מועיל (!) לבעל האתר - למשל מספר הקישורים ש"בנינו" באותו החודש.", ובפסקה הבאה נתתי דוגמא למידע שכן מועיל לבעל האתר, אבל אי-אפשר לספק אותו.

קיבלתי את הערתך שאם במקום תשובה אני שואל שאלה, שבה אני מבקש מידע נוסף שעשוי לעזור לי לספק תשובה, מן הראוי שזה יהיה בצורת תגובה ולא תשובה. אבל אני דוחה בכל תוקף את הדרישה להציג בצורת תגובה ולא תשובה מענה מעמיק ומקיף, שנועד יותר למאות קוראי הדף ופחות למי ששאל את השאלה, כי הוא שאל שאלה נקודתית או שגויה. הרי מי שרוצה לענות באופן נקודתי חופשי לעשות זאת, ואולי מן הראוי שמעתה והלאה אציין בראשית כל תשובה שנועדה לכלל הקוראים ופחות לשואל את העובדה הזו.

יש לכך עוד נימוק רציונלי - האם עדיף להשקיע במקדמי האתרים הרבים ש"חולפים לזמן קצר" דרך מקצוע קידום האתרים, והם לא מצליחים לעלות אפילו לכיתה ב' כי הם מצפים שגוגל יסתגל להם ולמה שלימדו אותם בקורס, או שעדיף להשקיע במי ששואפים להצטיין מבחינה מקצועית, ויש סיכוי שיצליחו להסתגל לשינויים התכופים והקיצוניים במערכת של גוגל.
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
עכשיו אחרי הדחקה...

אני בהחלט מסכים עם כל מילה שנכתבה על ידי זקן השבט, אם אני מעיר או שופך נתון חדש אשר הופך או יכול להפוך לדיון בפני עצמו על ידי השואל אז יש כמובן ערך לתשובה.

היו הרבה תשובות אשר התחילו כדוגמא אישית, הסבר מקצועי ועוד אשר הפכו לדיון והרחיבו לשואל את הפרספקטיבה ועזרו גם לקוראים נוספים להבין את הנושא.

לפעמים יש צורך לגרום לקורא גם להבין את שאלתו על ידי
יצירת הרחבה לנושא, כאשר תוכנה שמבקש לעזור לו בקידום האתרים הפילה את אחד האתרים הראשיים שלי לעונש ומחיקה מכל מיקום בגוגל.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
כאמור אני מסכים עם התשובות הראשוניות שהצגתם.
למרות זאת יש לשרשר אותם כתגובה ולא כתשובה (גם כאשר מדובר בתשובה מעמיקה, פתח לדיון ושאלה שגויה)

לא מדובר בדו-שיח בכיתה אלא אתר שאלות ותשובות ויש להתייחס לעובדה הזו במהלך הפעילות והמענה לשואלים
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מנשה, זה גם לא מדור שאלות ותשובות שנעול מפני שואלים שאינם מומחים ראויים בעצמם (מהנדסים, רופאים וכו'). אתה לא יכול להתכחש לריבוי הרמות המקצועית של השואלים (טווח שאיננו יותר צר מאשר הטווח שבין כיתות א' עד י"ב בבית ספר), לקושי הקוגניטיבי שיש למי שהידע שלו זעום לדמיין שיש משהו שהוא עוד לא יודע ולקושי הרגשי שיש למי שביזבזו את מענק השחרור שלהם על קורס קידום אתרים לעכל איך עבדו על פראיירים שכמותם.

תואיל אם כן לפצל את מדור ה"שאלות ותשובות" לכמה מדורים, על פי הרמה המקצועית של השואל (כאמור, כיתות א' עד י"ב), ועל פי נכונותו להרשות לשאר הקוראים לצפות בתשובה נקודתית או מקיפה ומעמיקה (לא מרשה - שאלתו תישלח אלייך בדואר פרטי בלבד \ כן מרשה - שאלתו תפורסם במדור לעיני כל).

חלופה אחרת, ועדיפה, שאותה הצעתי לפני כשנה, כאשר שונה גם העיצוב של AskPavel וביקשתם משוב, הייתה לפתוח מדור חדש של דיונים מתמשכים (שאינם נקברים כמו עכשיו מתחת לשאלות המתווספות או מתחת למאמרי האורח המתווספים) ולהעביר לשם את מה שעדיין נכתב  בלית ברירה בהרחבת התשובות והתגובות לשאלות נקודתיות. הויכוח שהתעורר פה ממחיש מצויין את הביקוש למדור כזה מציבור מבקרי המדור ששואפים להרחבת הדעת ולמצויינות מקצועית.
על ידי 270 צפיות
1. "אני מורה ל"קידום אתרים מושכל" - אני לא נוהג לענות על השאלות שנשאלו...".

2. "מענה מעמיק ומקיף, שנועד יותר למאות קוראי הדף ופחות למי ששאל את השאלה...".

גם אם הייתי מתאמץ, לא הייתי מצליח לנסח את זה טוב יותר.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אנונימי, האם אתה אותו "אנונימי" שאני חייב לו המשך לתשובה ב-http://www.askpavel.co.il/qa/17239 או שאתה "אנונימי" אנונימי אחר?

לא הבנתי אם הציטוטים הללו ממה שכתבתי בדף הזה סיפקו לך תובנות כלשהן או שרק מצאת שהן משעשעות. בין אם כך ובין אם כך, ודאי תסכים שסיפקתי להם גם הסבר וגם נימוקים משכנעים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
עמית, יש שואלים, ואולי מרביתם, שמאד לא מעוניינים ש"ישפכו להם אור חדש" על השאלה, או ש"ירחיבו להם את הפרספקטיבה", ובטח שלא בתשובות המעמידות בספק גדול את מה שלמדו קודם ושימש בסיס לשאלה. ולראיה התגובות הנרגזות שקראת פה.

הסיפור שלך על התוכנה שגרמה לענישת האתר (!) מזכיר לי שפעם קראתי אזהרה בנושא הזה בדף של גוגל או מפי עובד גוגל (מנשה הוא המומחה הגדול למציאת מקורות כאלה), והכוונה היתה לתוכנה לאיתור מיקומים בתוצאות החיפוש של גוגל, שגם מעמיסה על משאבי המחשוב של גוגל וגם יוצרת המוני חיפושי סרק (עד 85% חיפושי סרק על פי הערכה מושכלת שביצענו לפני שנים), שנכללים בסטטיסטיקה של מספר החיפושים החודשי לכל ביטוי חיפוש שמוצגת לציבור ומטעה אותו. האם לזה התכוונת?

לא מעט שואלים בפורומים המקצועיים סיפרו שהם התבססו על נתון מגוגל של, נניח, 1,000 חיפושים לחודש לביטוי מסויים, אבל גם כאשר הגיעו למקום הראשון בגוגל לא קיבלו יותר מ-150 כניסות ממי ששאלו בגוגל את ביטוי החיפוש הזה.
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
אכן כך היה זקן השבט..

מקדם האתרים שאיתו התחלתי את הדרך (אשר עם נפילת האתר שלי פרש לבניית אתרים בלבד!!!) הפעיל תוכנה כזאת ועוד תוכנה לבדיקת כמות קישורים, תוכנה ליצירת קישורים,תוכנה לבניית אתרי לווין ועוד...

כבר אז וזה היה עוד לפני שהבנתי מה קורה, היה נראה לי שההתנהלות הזאת דפוקה מהיסוד. האתר שלי אומנם היה בעל כמה מאמרים איכותיים אבל לא יותר מעשרה, כל התוכן שכתבתי היה מופץ לחמישים אתרים שונים.

מדובר על מאמרים ברמה מאוד גבוהה שכללו מחקר ושעות רבות של שפיכת כישרון וידע לזבל, עד שנכנסנו לקניית מאמרי זבל.

כבעל עסק ומשפחה, אני מחוייב לייצר הכנסה אחראית לבית שלי ומחיקת האתר גרמה לטלטלה לא קטנה ופתאום נעצרו כל הטלפונים עד לכדי הקפאת העסק. זהו מחיר יקר ושיעור שקבלתי ותובנות ברורות אשר הופקו בזמן הנפילה.

לכן עם אגנדה ברורה ושם קצוץ על מלומדי קורסים לקידום אתרים אשר אינם מבינים את מידת האחריות שיש להם בידיים ועוד מיני שרלטנים בענף, אשר מוכרים אשליות לבעלי עסקים לטובת רווחים מהירים חסרי הצדקה. אני כותב כאן מתוך מטרה ברורה וזאת לעזור לאלו אשר יוצרים אתרים איכותיים ומעניקים שירות אמיתי ללקוח.

בניית אתרים איכותיים עם עניין ותוכן ולא דוחות זבל ואתרים ירודים עם מיקומים כאלה ואחרים, רק בשביל להראות ללקוח שיש לו מיקום הגוגל. אם האתר ירוד גם מיקום במילה חזקה בחמישייה הגבוהה, עדיין אחוז ההמרה יהיה נמוך ורק מקדם האתרים ירוויח מזה.

חבר שלי מהנדס קונסטרוקטור משלם למקדם האתרים שלו כ- 12,000ש"ח עבור עבודת הקידום, לאורך תקופה של כמעט שמונה שנים והמקדם מגדיל כל שנה את העלויות וגובה אותן בקנאות.
12,000ש"ח ושמונה שנות עבודה ולחבר שלי יש אתר עם 40 מאמרים ועיצוב ססגוני, לפני שנה כשהראה לי את האתר שלו והזהרתי אותו מהשינויים בגוגל הוא לא האמין לי.

הוא נשאר לפני מספר חודשים עם חור בכיס ושום נכס ביד...

מקדם אתרים פרילנסר אחר קידם אתר מענף הבנייה, לפני עשר שנים הוא כבר הבין את הקונספט ובנה פורום מקצועי לאתר. הוא לאורך השנים צילם סרטונים מקצועיים, תמונות מהשטח, כתבות ותוכן מקצועי. הבחור בנה עבור החבר אתר שהיום הינו גדול ומכיל הרבה מאוד ידע ועבודה, לחבר שלי יש נכס אמיתי ביד ולא מנייה קופצת. זהו הבדל משמעותי וכמובן שמדובר במקדם אתרים שגדל והינו מרוויח היום לפי חוק ה-80-20 והוא כנראה אפילו נמצא גבוה יותר בתוך עשרת המרוויחים הגדולים, כאשר כל השאר יכולים רק לחלום על חשבון מכירת חלומות.
על ידי 270 צפיות
עמית,

קודם כל, יש לך אתר נחמד ואינפורמטיבי וכיף לגלוש בו.

אתה מקפיד לומר בכל הזדמנות שב-2015 רק אתרים ייחודיים בעלי אופי חדשני מגיעים למקומות הראשונים בגוגל.

יש לי שתי שאלות אליך:

1. מדוע האתר שלך נמצא בעמוד השני בביטוי "קבלן שיפוצים" ולא במקומות הראשונים? האם הוא פחות ייחודי ובעל אופי חדשני מעשר התוצאות הראשונות בגוגל בביטוי זה?

2. מדוע האתרים של קבלני השיפוצים מיכאל לוי ושאול בנימין ממוקמים בחמשת התוצאות הראשונות בביטוי זה? והאם לדעתך האתרים שלהם בעלי אופי חדשני וייחודיים?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
יובל,

1. עולה על דעתך שעמית מבקר ומשתתף במדור הזה כדי ללמוד איך לקדם את האתר שלו, אחרי שעבודת הקידום שבוצעה על ידי מי ש"ידע כל מה שצריך לדעת" (ואולי גם שלח לו דו"חות מדי חודש) נכשל לחלוטין?

2. אף אחד, כולל צוות של עשרת מקדמי האתרים הטובים בעולם, לא יכול להשיב תשובה נכונה (!) לשאלה מדוע האתר של מיכאל לוי הוא נניח במקום הראשון בגוגל לביטוי [קבלן שיפוצים] והאתר של עמית הוא במקום 11 או גרוע ממנו. הסיבה היא שכדי שתשובה תהיה נכונה (!) היא גם חייבת לשלול את כל התשובות החלופיות, והמחסור במידע (כ-95% מחסור) איך פועל אלגוריתם הדירוג של גוגל לביטוי המסויים הזה מונע זאת. תשובות מצוצות מהאצבע ניתנות למכביר והן נועדות רק לאוזני הלקוח. אם גם מקדם האתרים מאמין להן סימן שהוא לא עלה אפילו לכיתה ב' מתוך א'-י"ב, שבה מלמדים רק כמה משפטים מתורת האינפורמציה, והחשוב שבהם הוא שתורת האינפורמציה התחילה מהצורך למדוד (!) את האינפורמציה שאין לך!

מכל מקום, כפי שאני מסביר פה מזה כשנתיים, החלפת שיטת הדירוג מתבצעת בהדרגה (!), בכל פעם על קבוצת ביטויי חיפוש נוספת (כמו שקורה גם עם "פינגווין"), והסבר אפשרי אחד הוא שעוד לא הגיע תורו של הביטוי הזה. זה הסבר אפשרי אבל לא בהכרח נכון, כי הוא לא שולל את כל ההסברים החלופיים.

נקודה נוספת: אין שום סיבה, וזו תהיה גם שגיאה מקצועית חמורה, לקדם אתר לביטוי [קבלן שיפוצים] אם הקבלן גר או מעדיף לעבוד למשל באזור באר שבע או קרית שמונה. אבל זה משהו שלומדים רק בכיתה ג'.
על ידי 270 צפיות
השאלה הייתה מופנית לעמית. כפי שראיתי, הוא יודע להתבטא יפה  
בכוחות עצמו...
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אם אתה לא מעוניין שמישהו אחר יגיב עליה, מחק אותה מפה ושלח אותה לעמית בהודעה פרטית!
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
היי יובל

אכן יודע לענות ומכבד כל אדם רציני אשר טרח להיכנס לאתר שלי ושואל שאלות ואף מאתגר את המחשבה, אני חסר אגו בעניינים כאלה ושמח למצוא שאולי טועה על מנת לתקן את עצמי.

שיקולים שלי ותובנות:

1. האתר הזה הוביל בדף הראשון במילים "שיפוצים,קבלן שיפוצים" במשך למעלה משנתיים.

2. אני לא משפץ דירות או עובד עם סקטור פרטי, אני משפץ בניינים ופרויקטים למבנים מסוכנים.

3. אין לי עניין לככב בדף ראשי ואף כתבתי כאן על שיטות לוחמת גרילה, אשר עובדות חזק על מילים חלשות אך בעלות ערך ואחוזי המרה גבוהים.

4. אגו ויוהרה גורמים לאנשים לחשוב שמילה כללית כמו קבלן שיפוצים המכילה כמות כניסות המונית בהכרח מייצרת תוצאות, מקום שלישי במילה שיפוצים למעלה משנה - ים טלפונים שמובילים לבזבוז זמן וחוסר התאמה. (התקשרו אלי אנשים עם בעיות של תיקון צבע,החלפת ברגים בדלת וכו)

5. היום חדור ידע וניסיון ורמת ההתערבות וההשקעה שלי באתרים הינה אפסית, אני מעלה בערך מאמר אחד בחודש ומידי פעם תמונה.

6. במילים שכן חשובות לי או בעלות ערך תמצא שניים עד שלושה אתרים שלי בדף הראשי ואני פרוש על 800-1200 שאילתות מתוכן ישנם לפחות 200 בדף ראשון.

7. האתר מתוכנן כמו רשת אשר אוספת לקוחות מדוייקים לאומת טיל אשר מכוון למטרה אחת.
על ידי 270 צפיות
עמית,

אני מסכים עם כל מה שכתבת לחלוטין! אבל השאלה שלי היא שונה.  אני שואל על בסיס הטענה הספציפית שלך שכתבת אותה גם בעמוד הזה ובעוד עמודים רבים באתר הזה.  

אתה טוען שבניגוד לשנים קודמות, ב-2015, רק אתרים ייחודיים ובעלי אופי חדשני ידורגו בתוצאות הראשונות בגוגל.  אני שואל על בסיס מה ביססת את הטענה הזאת? איפה ראית את הטענה הזאת באה לידי ביטוי? אתה יכול לתת דוגמא לביטוי חיפוש כל שהוא שבו עשר התוצאות הראשונות הם אתרים ייחודיים בעלי אופי חדשני יותר משאר האתרים האחרים?

אני לא מדבר על העובדה שיכול להיות שהאתר ייופיע במקום הראשון אבל יביא אחוזי המרה גרועים.  עם זה אני מסכים איתך לחלוטין....
על ידי 270 צפיות
זקן השבט,  אין צורך להיעלב.  אני שאלתי את עמית שאלה שנגעה לטענה ספציפית שהוא טען ולכן אין כאן רלוונטיות לתשובה של מישהו אחר במקומו.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
עמית, כפי שאני מרבה לכתוב במדור הזה, ההכשרה הלקויה של מקדמי האתרים (גם מבחינת שעות לימוד - 140 שעות, בעוד שמחקרים מראים שלא ניתן לרכוש מיומנות מקצועית בפחות מ-10,000 שעות לימוד ותרגול), גורמת לכך שעבודתם צפויה להיכשל בהכרח, ולכן קיים מראש ניגוד אינטרסים בינם לבין לקוחותיהם. ניגוד האינטרסים הזה נעלם כמובן כאשר מקדם האתר הוא גם בעל האתר, כמו במקרה שלך. לעומת זאת, אם היית מתנהג כמו מרבית הלקוחות שפגשתי ב-15 השנים הללו, כמעט ללא יוצא מן הכלל, מסתפק בעיון בהצעות מחיר כדי לבחור את הזולה שביניהן (למעט אם היא זולה באופן חשוד),  ומספר למקדם האתרים ש"אין לך זמן לעשות דוקטורט בקידום אתרים" (כדי ללמוד יחד (!) מה נכון ומה שגוי ולשתף איתו פעולה באיפיון ובביצוע שיטת עבודה מתאימה) היית משלם שוב כסף טוב על עבודת סרק בקידום הביטוי [קבלן שיפוצים] כמו שיובל היה מבצע עבור קבלן חסר ניסיון בקידום כושל.
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
היי יובל

אם אתה מסתכל על כל דף ראשון לכל מילה, תמצא ברשימה מבחר פתרונות או נושאים אשר מתייחסים למילה.
תמצא שם אינדקס,אתר מכירות למוצרים,אתר המרכז אתרים, אתר הסברים וכו.
האתר שלך צריך להיות שונה על מנת לככב בתוצאות ואתן לך דוגמא: מילת חיפוש "איטום" אתר ראשון איטום ואתר נוסף בהמשך איטומן ושניהם שייכים לאותו אדם, אתר אחד מפעיל פורום מקצועי והשני מפעיל ריכוז בעלי מקצוע, קטלוגים של חומרי גלם ועוד...
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
יובל - כאמור, אם אתה לא מעוניין שאשיב או אגיב לתועלת כל שאר החברים, שלח לו את זה בהודעה פרטית.

הטענה של עמית אכן שגויה חלקית. כפי שכתבתי פה לפני שעה:
"מכל מקום, כפי שאני מסביר פה מזה כשנתיים, החלפת שיטת הדירוג מתבצעת בהדרגה (!), בכל פעם על קבוצת ביטויי חיפוש נוספת (כמו שקורה גם עם "פינגווין"), והסבר אפשרי אחד הוא שעוד לא הגיע תורו של הביטוי הזה. זה הסבר אפשרי אבל לא בהכרח נכון, כי הוא לא שולל את כל ההסברים החלופיים."

ההבדל בין עמית כבעל האתר לבין מקדם אתרים שמעוניין להשיג הצלחה לזמן קצר על חשבון הבטחת הצלחה לטווח הרחוק, הוא שהוא מתייחס ברצינות הראויה להחלפת שיטת הדירוג של גוגל, גם אם הוא לא רואה אותה עדיין מופעלת במבחר אקראי של מספר ביטויי חיפוש. אפשר שיותר ראוי לנסח את הטענה "מזה מספר שנים גוגל פועלים להגיע בהדרגה למצב שרק אתרים ייחודיים בעלי אופי חדשני יגיעו למקומות הראשונים בגוגל", אם כי גם אם הנוסח הזה אני יכול להתווכח כי לא כל אוכלוסיה ששאלה ביטוי חיפוש נתון תעדיף תוכן חדשני שסותר למשל את הדעות הקדומות שלה. (ראה התגובה הבאה שלי לעמית.)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
עמית, האלגוריתמים לדירוג תוצאות החיפוש של גוגל פועלים ליצירת רבגוניות (!) בצמרת תוצאות החיפוש מזה כ-8-10 שנים. זה לא קשור להחלפת שיטת הדירוג מלפני כשנתיים, ממדידת תכונות הדף ותכונות הדפים המקשרים אליו לשיטת דירוג שמודדת את "רצון משתמשי גוגל להשתמש באתר ולשתף אותו" (בהשוואה לרצונם להשתמש בתוצאות החיפוש המתחרות ולשתף אותן).

נוסף על כך, אם החלטת לקנות מוצר ספציפי, אתה מוצא אותו בחלון הראווה של 3 חנויות סמוכות, ובאחד החלונות מצויין מחיר שהוא זול משמעותית מהמחיר בחלונות הראווה האחרים, די לך ב"בידול" הזה גם אם כל דבר אחר זהה בכל החנויות. לעומת זאת, אם יצאת ל"שופינג" כחוויה של בילוי זמן, המצב שונה לחלוטין. ואם במקרה שלך המטרה היא ליצור בעיני שוק היעד רושם של אמינות מקצועית, אמינות עסקית ואהדה עדיפה לך, על חשבון המתחרים שלך, מרחב הפעולה שלך ליצירת "בידול" הוא גדול מאד, ותלוי רק באיכות כושר ההמצאה.
על ידי 270 צפיות
נערך על ידי
עמית,

נכון, חלק גדול מהתוצאות הראשונות בביטוי "איטום" הן אכן תוצאות של פורטלים גדולים ומקיפים. לא יודע כמה זמן בדיוק התעסקת בקידום, אבל פורטלים כאלו עם כמויות גדולות של עמודים ומידע מאז ומתמיד הובילו בתוצאות החיפוש בגוגל בביטויים הרלוונטיים אליהם. הרבה הרבה הרבה לפני 2015. אז מהבחינה הזאת אין כאן שום שינוי.

מעבר לכך, שים לב שלפחות 5 מתוצאות הראשונות הם של בעלי מקצוע, שהאתרים שלהם הם סופר סטנדרטיים ונראים בדיוק כמו האתרים של בעלי המקצוע מהתוצאות בעמוד השני או השלישי.

מדוע אם כך, לשיטתך, 5 האתרים של אנשי המקצוע שבתוצאות בעמוד הראשון, הועדפו ע"י גוגל על פני אתרים של אנשי המקצוע מהעמוד השני למרות שהם לא ייחודיים מהם ולא בעלי אופי חדשני מהם?

זאת לא שאלה רטורית כמובן. אני מנסה להראות לך שגם עכשיו ב-2015, ואולי גם עוד הרבה שנים קדימה, האלגוריתם הוא עדיין אותו אלגוריתם (קישורים כבר אמרנו?), ותוצאות החיפוש הן עדיין אותן תוצאות החיפוש (למרות הניסיון לשטיפת המוח שמתחוללת כאן)...

כמובן שאני מדבר כאן על הדירוג בגוגל בלבד ולא על כך שללא שום קשר, בעל אתר חייב(!) להשקיע כמה שאפשר בחווית הגלישה של הגולשים שלו, לעדכן את האתר כמה שיותר בתוכן איכותי, ייחודי ושוטף, ולגרום בכל דרך אפשרית לשפר את אחוזי ההמרה שלו בכל עת.

אבל, החיבור הישיר שאתה עושה בין איכות האתר לגולשים שלך אל מול איכות האתר למנוע של גוגל, לדעתי לא מתקיימת כפי שאתה טוען או רוצה שהיא תתקיים. אחרת היית רואה תוצאות חיפוש אחרות לחלוטין מהתוצאות שראית כעת.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
חבל שבכיתה ב' (מתוך 12 כיתות) לקידום אתרים לא מלמדים, כפי שחייבים ללמד, את המונח "ציון הרלוונטיות המשוקלל של הדף לביטוי החיפוש הנתון", שבלעדיו לא ניתן להבין איך פועל מנוע חיפוש, ובמיוחד מנוע חיפוש מהטיפוס של גוגל, על כל גלגוליו. המונח "ציון רלוונטיות" הוא מונח בסיסי בתורת המידענות ששימש בשנות ה-90 לתיאור עקרון הסידור של הפריטים בתוך סט סופי ו\או בנקודת זמן נתונה.

אם לביטוי חיפוש נתון (ונניח שהוא נשאל במרכאות כפולות) יש רק 20 תוצאות חיפוש והטקסט ותגי המטה שלהן זהות בכל (ומנוע החיפוש איננו מעניש זאת) אלגוריתם הדירוג נאלץ (!) לסדר אותן רק על פי הציונים החלקיים לפרמטרים הקרויים Offsite (נניח סך ערך הקישורים הנכנסים לדף = תרומתם לציון הרלוונטיות המשוקלל). אבל אם יש רק (!) 5 תוצאות חיפוש חריגות שיוצרות רבגוניות, האלגוריתם נאלץ להציג את כולן בעשירייה העליונה ולדחוף 5 מתוצאות החיפוש הזהות לעשירייה השניה. ואם האלגוריתם מצליח למצוא 10 תוצאות חיפוש, שכל אחד נבדלת מאד מתשעת האחרות, ולכולן ציון רלוונטיות גבוה מציון הרלוונטיות החציון (!) של 20 התוצאות, כל ה-10 יוצגו בעשירייה העליונה.  

סדר הצגת תוצאות החיפוש, במיוחד בגוגל ישראל בעברית, איננו משקף איכות גבוהה של עבודת הקידום עליהן אלא את האילוצים החלים על ביצועי מנוע החיפוש עקב האיכות הירודה של עבודת הקידום, שמקבלת ביטוי בעיקר בדחף להעתיק את מה שעשו האחרים (וכי מה כבר אפשר ללמד ב-140 שעות?). מקדם אתרים שגוזר מהמצוי על הרצוי, איננו מוכשר לגרום לגוגל להעלות את תוצאת החיפוש שעליה הוא עובד ממקום 1,000 למקום 1 בתוך שבועות ספורים, וגם לגרום לגוגל להשאיר אותה שם עד שיקום מתחרה ראוי נוסף.
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
היי יובל

אני רוצה שתבין שמדבר מתוך ניסיון ולא התנשאות, חשוב לי שתראה את התמונה הרחבה יותר.
אני נמצא באינטרנט כ- 7 שנים ואתרים כמו מיכאל לוי ושאול בנימין לא היו שם שנה שעברה ולא יהיו שם בשנה הבאה וכך גם הרבה מאוד אתרים שנעלמו לאורך שבע השנים שאני עוקב אחרי מילים אלו.
בשוק המניות ישנם סוחרי יום ומשקיעים מקצועיים, סוחרי היום מהמרים על מניות קופצות (המניות החמות של אותו היום) לאומת משקיעים מנוסים אשר מחפשים אפיקי השקעה יציבים בעלי צמיחה אורגנית פנימית ולא תזרימים חיצוניים.

אותם אתרים שראית בקטגוריית האיטום מהווים דוגמא מעולה, הם אתרים אשר נבנו לאורך תופות של חמש שנים ומעלה ועל זה בדיוק אני מדבר.

אם בעל אתר משלם לך 10000 שח בחודש לתקופה של עשר שנים, אני מצפה שיהיה לו פורטל ביד ולא אתר עם עשרה פוסטים מקפץ כמו קוף על הפלנצ'ה .

אתר גדול אינו רק כובש מיקומים הוא מייצר תנועה פנימה ומשפר את רמת ההמרה, הוא גם מייצר עניין לקוראים לחזור אליו שוב. יש בו מספיק עניין וערך לקורא אשר אינו נגמר בנשימה אחת, יש הרבה בעלי מקצוע אשר שומרים את האתרים שלי וחוזרים אליהם מידי פעם.

יובל, אני מדבר איתך על מכירת ערך אמיתי ללקוח ואתרים אשר הינם נכסים אמיתיים בעלי ערך ולא רק מיקומים זמניים. עדיף לך מספר מצומצם של אתרים כאלה ביד מכמות גדולה של אתרים חסרי ערך או יציבות. אל תשכח שאתר יציב מייצר לקוח יציב עבורך וכך גם התוצאות.
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
זקן השבט..

גם אצלי המחיר או השורה התחתונה על ידי הלקוח לפעמים הופכת לעניין מרכזי וזה מגיע על חשבון איכות ואפילו סכנה עתידית. הלקוח הישראלי מוכר את כל הערכים שלו, כאשר מגיעים לשלב המשא ומתן ואז מתגלה הצביעות ואני לא נכנס לזה.
כבעל עסק אתה אחראי לרמה של העסק שלך וזה אומר לפעמים העדפת לקוח כזה או אחר, אני גם בורר לקוחות ומעדיף את אלו אשר יעריכו תוצאות טובות.

זה נכון שהרבה בעלי מקצוע טובים אינם בהכרח גם אנשי מכירות או סוחרים טובים, זהו הבדל גדול אשר גומר ענפים שלמים. החוכמה לזהות שיטות גירוי ומשיכה של לקוחות תוך כדי בניית ערך אמיתי ללקוח, אך תמיד יש את אלו אשר מוכרים בזול שירות שהלקוח לא מבין את רמתו.
הצעות מחיר שלי נשברות לחצי לפעמים על ידי מתחרים אשר מבצעים פרויקטים, תוך כדי יצירת סכנה עתידית לחיי אדם ומתוך חוסר איכפתיות ולמעשה מעלימים עיין ביחד עם הלקוח.

רק השבוע אני מוצא עובד סנפלינג אשר מגיע ליום עבודה כפרילנסר ללא רישיון גובה,ביטוח,רישיון גולש מעטפת אבל רשום כעסק למעלה מארבע שנים (העיקר חשבוניות יש לו וזאת לפעמים הרמה של המתחרים שלי ואף גרוע מזה).
על ידי 270 צפיות
היי עמית,

טוב אני חושב שאנחנו בסוג של לופ. אתה שוב לא שם לב שאני מסכים איתך לחלוטין בכל מה שקשור לרמת האתר ולאיכותו וכך אני גם נוהג עם האתרים שלי. העניין הוא שאתה מקשר את זה בקשר ישיר לדירוג בגוגל ואני לא. לזה אתה לא מתייחס בתשובות שלך.

אתה למעשה טוען שברגע שהאתר טוב לגולש, גוגל ידרג אותו בראש תוצאותיו ואני מנסה להראות לך שלמרות שזאת אולי השאיפה האולטימטיבית, זה עדיין לא מספיק בשביל להתברג טוב בגוגל.

אולי בשנת 2020 זה יהיה שונה. אבל נכון לרגע זה, למרות כל הרעש הגדול שעבר בבלוגספירה עם "פינגווין", "פנדה" וכו' אין כל הבדל משמעותי או רציני בתוצאות החיפוש של "איטום" או כל ביטוי תחרותי אחר מלפני 5 שנים להיום. התוצאות נשארו ברוב החיפושים, פחות או יותר דומות.

ולכן, בעיניי (עם דגש על בעיניי), כל משפט שמתחיל ב"קידום אתרים בשנת 2015...."- הוא משפט שלא כל כך מודע למציאות.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
"...אין כל הבדל משמעותי או רציני בתוצאות החיפוש של "איטום" או כל ביטוי תחרותי אחר מלפני 5 שנים להיום."
"כל משפט שמתחיל ב"קידום אתרים בשנת 2015...."- הוא משפט שלא כל כך מודע למציאות."

בואו נניח שההשערה הראשונה נבדקה ונמצאה נכונה עבור 98 מתוך קבוצה אקראית של 100 ביטויי חיפוש. האם אפשר להסיק מזה שהאלגוריתמים המשמשים את גוגל לדירוג תוצאות החיפוש לא השתנו בחמשת השנים האחרונות, או שאפשר וגוגל בדק ומצא שהחלפת האלגוריתמים בביטויי החיפוש הללו תעלה לצמרת תוצאות חיפוש עוד יותר גרועות, ולכן החלפת האלגוריתמים נדחתה בינתיים?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
עמית, את לא יכול להשוות את הענף שלך, שבו מרבית העבודות מצליחות (גם בזכות הפיקוח ההנדסי על הבניה), עם ענף קידום האתרים שבו מרבית העבודות נכשלות בהכרח כי אי-אפשר לדחוס למקום הראשון בגוגל יותר מתוצאת חיפוש אחת.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
היי עמנואל עברתי על הפידבק.
כרגע לא מתוכנן שינוי ולא היו דיונים מתמשכים בפלטפורמה.

אנסה לקדם את זה בהמשך, נכון לעכשיו יש לעבוד עם המערכת הנוכחית, במקרה ותרים את הכפפה ותדאג לפתוח פלטפורמה לדיונים מתמשכים יידע אותי ואשמח לקחת בה חלק
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
בוקר טוב יובל ולזקן השבט..

אם קבלן בונה על יסודות פגומים בידיעה שהם לא תיקניים הוא מואשם בהריגה (באם קרס המבנה) לאומת ללא ידיעה אשר במקרה זה הוא יואשם ברשלנות מקצועית בלבד..

ועכשיו לשאלה אתית מוסרית אם כך:

אם מקדם אתרים יודע את הכיוון הברור של גוגל ועדיין משחק אותה כבת יענה על חשבון הלקוח, בזמן שהוא יכל ויכול לקחת אחריות ולבנות עבורו אתר בצורה אחרת, האם לדעתך יובל הוא פועל בצורה לגיטימית?

האם מקדם אתרים אשר האתר אותו הוא מקדם (אתר הנמצא בדירוג גבוה) לפי שיטות עבודה ישנות, בידיעה שהאתר יכול להיענש בכל רגע ועדיין פועל כנגד "לחוק", האם הוא םועל בצורה אתית?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
נכון, אבל הקבלן הרשלן והפושע הוא רק חלק (אינני יודע אם חלק קטן או גדול) מהכלל, וגם לא כל הרשלנים "מצליחים" לגרום לאסון בתקופת פעילותם. לעומת זאת, זה מתימטית ולוגית בלתי-אפשרי להשחיל בו בזמן יותר מתוצאת חיפוש אחת למקום הראשון ויותר מחמש בחמשת תוצאות החיפוש העליונות. ומכאן שהכישלון של כולם הוא, כמעט ללא יוצאים מן הכלל, וודאי.

אינני רוצה להשיב על הסוגיה האתית ומעדיף להעלות במקומה את הסוגיה המשפטית הטהורה שקשורה לחוקי הגנת הצרכן בישראל. ברור שאם הזמנת מכונת כביסה בחנות חשמל, ושילמת את מלוא תמורתה, או חלק ניכר ממנה, בעל החנות לא יכול להתחמק מאספקת מכונת הכביסה בכל מיני תרוצים, אמיתיים (האוניה מסין טבעה) או מפוברקים. אבל מקדמי האתרים שכותבים בנושא הזה בישראל (אני קורא אותם ומגיב להם מזה 15 שנים כמעט) מפנטזים שחוזה חתום שמשחרר אותם מהאחריות לספק את הצלחת (!) עבודת הקידום המבוקשת (ולעתים קרובות אפילו מובטחת בעל-פה) איננו יכול לעמוד בפני בתי דין ששופטים את חוקיות (!) החוזה על פי תאימותו לחוקי הצרכנות.

כך למשל, ענישת האתר על ידי "פינגווין" בגין עבודת קידום שגוגל אסר במפורש ב"הנחיות למנהלי אתרים" כבר שנים רבות קודם, הפתיעה אולי גם את מקדמי האתרים בשנת 2013, אבל היא כבר לא יכולה להפתיע בשנת 2015, וכבר אי-אפשר "למרוח" את השופט עם הסיפור ש"גוגל שינו פתאום את הכללים", והחוזה החתום משחרר אותם מאחריות לכשלון העבודה על פי סעיף זה וזה.

במילים אחרות, ה"חוק" שאליו צריכים להתייחס, וממנו צריכים לפחד", איננו ה"חוק" של גוגל, אלא חוקי הצרכנות של מדינת ישראל. גם את זה לא מלמדים בקורס לקידום אתרים, ולכן בוגרי  הקורסים ממשיכים לפנטז שהם מוכרים שעות עבודה ולא השגת הצלחה נגד מתחרים ראויים.
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
תודה רבה על תשובתך זקן השבט

זה בהחלט מעניין וחבל שרמת הפיקוח חלשה מטעם הגנת הצרכן וכנראה זהה למשרד התמ"ת אשר כמעט ואינו פועל לטובת הציבור..

זאת אחת הסיבות המרכזיות לביזה ולרמה הנמוכה בהשוואה למדינות אירופה שם רמות הפיקוח גבוהוה יותר וכך גם האכיפה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מערכות הפיקוח הממשלתי מתחילות להגיב רק אחרי שהציבור מתחיל להשתולל מכעס. אבל בתחום קידום האתרים אינני מבין את מוכנות הציבור לספוג את הכשלונות. ואגב, בתכנית ה"מגזין" של ערוץ 10 (אני משער שאפשר להמשיך ולצפות בה באתר נענע10) הוצג סרט דוקומנטרי על מקדם אתרים בשם יניב דדון שנאלץ לסגור את ה"עסק" בשל אבדן לקוחות, והוא עבר להתגורר באוהל גדול ביער אורה שליד ירושלים, עם אשתו וארבעת ילדיו.
על ידי 270 צפיות
היי עמית,

טוב, השאלה שלך היא אכן שאלה טובה ועקרונית ולא נראה לי שזה המקום להיכנס אליה עכשיו. אבל, העניין הוא שאתה מנסה לצייר כאן איזו משוואה ש-קידום אופסייט שווה קידום פסול שיגרור אחריו ענישה.

זאת משוואה לא נכונה בכלל לדעתי וזאת טעות לחשוב כך וזה וזה גם בכלל לא מה שאמרתי. לכן, לגבי כל מה שדיברנו עד עכשיו, השאלה הזאת היא בכלל לא רלוונטית.

וזקן השבט,

הסיפור של יניב דדון לא קשור בכלל לקידום שהוא עבד בו אלא לכך שללקוחות שלו לא היה כסף בגלל מבצע צוק איתן ולכן הוא נאלץ לסגור את העסק. זה שאתה מסיק מזה איזושהיא מסקנה שקשורה לדבריך, זאת כבר בעיה שלך.

מי יודע, אולי אפילו הוא היה מקדם שפעל לפי שיטות העבודה שלך והיה מוצלח בזה? אבל אני בטוח טועה כי אתה המקדם היחיד בישראל וכנראה גם בכל העולם שיודע כבר 16(?) שנה לקדם אתרים בגוגל בצורה הנכונה והטובה ביותר...
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
א. איך זה שיניב דדון היה עד כדי כך לא-יוצלח (כך הוא קורא לעצמו בסרט) שהוא בחר לעצמו לקוחות שמרביתם עתידים להינזק במבצע צוק איתן, בעוד שמקדמי האתרים האחרים בחרו לעצמם לקוחות שלא עתידים להינזק במבצע צוק איתן? והוא בכלל ירושלמי ולא תושב עוטף עזה עם לקוחות שגם הם תושבי עוטף עזה.

מכל מקום, אלפי מקדמי אתרים ישראליים נטשו את המקצוע בשנתיים שקדמו ל"צוק איתן" רק משום שהאתרים שהם "קידמו" נענשו ועפו מצמרת תוצאות החיפוש, ותגובת הלקוחות היתה בהתאם למה שגם עמית מספר כאן.

ב. לפני 16 שנים גוגל.קום עוד לא היה קיים כמנוע חיפוש לשירות הציבור. עבדנו במנועי החיפוש הבינלאומיים שקדמו לגוגל (כדוגמת AltaVista), והתמקדנו בזירות שהיו תחרותיות במיוחד כבר אז, ובעיקר עבור עורכי דין שייצגו תביעות נגד חברות תרופות, מקרים של רשלנות רפואית וכיוצא באלה (יש מדינות בארה"ב שבהן בתי המשפט פוסקים גם 140,000,000 דולר לילד שנולד עם שיתוק מוחין, ועורך הדין גובה שכ"ט של 40%). כאשר גוגל הופיע כבר לא היה צורך בתחכום כי די היה "לבנות" קישורים שערכם הכולל המצטבר גבוה מהערך הכולל המצטבר של קישורי המתחרים, ולצורך זה היה די לקבל תקציב מספיק קידום מספיק גבוה כדי לממן את שעות העבודה הדרושות (תשכחו מזה אם הלקוחות שלכם ישראליים, או אפילו עורכי דין אמריקנים שלא מסוגלים לממן, תוך לקיחת סיכון גדול, חוות דעת רפואית שעולה 400,000 דולר ועוד כמה מיליונים של דולרים להכנת וניהול המשפט, כי בתנאים אלה הלקוח משלם "רק עבור הצלחה" ורק מתוך הפיצויים שהוא עתיד לקבל).

כאשר המערכת של גוגל נעשתה יותר ויותר מתוחכמת, אתרי הלקוחות שקידמנו נענשו ועפו מצמרת תוצאות החיפוש, שנים לפני "פינגווין", אבל אני החלטתי להדביק במידת האפשר (בגבולות הכישורים האישיים ומסלול ההכשרה שלו זכיתי) את התחכום הגובר בטור הנדסי של גוגל.

ג. כאשר גוגל מנחה את בעלי\מנהלי האתרים לגרום ל"משתמשי גוגל לרצות (!) להשתמש באתר ולשתף אותו" (יותר מרצונם להשתמש בתוצאות החיפוש המתחרות ולשתף אותן), האם הם מתכוונים לקידום Offsite או שהם מתכוונים לקידום Onsite, או שההבחנה הזו הפכה כבר בכלל למיושנת ולא שימושית?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
מתכוונים לשניהם, אבל כמו שאמרת "ההבחנה הזו הפכה כבר בכלל למיושנת ולא שימושית"
לדעתי האישית כמובן
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אם הנהלת גוגל אכן מתכוונת לשניהם, מה כבר נשאר מקידום Offsite מלבד פעולת שיתוף (בכל דרך אפשרית, כולל בעל פה) שגם מצליחה לא לאכזב את המשותף?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
לתכנן אסטרטגיית קישורים טובה כדי לגרום לגולשים לרצות לשתף את האתר.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מה ההסתברות שמשתמש גוגל ישתף אתר שרק גילה שיש אליו קישור, אבל לא השתמש בקישור? הרי פעולת שיתוף צריכה גם להצליח שלא לאכזב את המשותף?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אוכל להציג לך דוגמאות לתכנים שיתופים כאלו, עבדו נהדר ושולחים מלא טרפיק עד כה הן מבחינת טראפיק מהקישורים והן מבחינת גוגל
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אני מדבר על הפעולה של מציאת קישור בתוך דף אינטרנט שאני מבקר בו, ועל העתקת הקישור מבלי להקליק עליו, רק כדי לשתף אותו. אבל אתה מתכוון אולי למשהו אחר.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
בהחלט יש מחוללים שמספקים קוד או כפתור לשיתוף \ הטמעה
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אבל בשביל למצוא את כפתור ה"שתף" צריך קודם להשתמש בקישור.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
לא ברור לי מה הכוונה שלך ומה דורש הרחבה

4,356 שאלות

7,386 תשובות

9,949 תגובות

2,127 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
+1
1 תשובה
קולות
–3
שאלה נשאלה על ידי 24/07/15 על ידי rata10000 220 צפיות
1 תשובה
קולות
0
3 תשובות
קולות
0
4 תשובות
קולות
+2
...