◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
1.8k צפיות

האם יש ערך לחזרה על מילות מפתח במאמרים מקצועיים?

על ידי <סגן משנה> 1.8k צפיות
נערך על ידי
שלום לכולם

האם יש ערך לכתיבת תוכן המכיל מספר פעמים מילות מפתח על מנת לקדם את האתר, יש לי מספר לקוחות אשר מזמינים תוכן ומתעקשים על מאמרים המכילים חזרה על אותן מילות מפתח?

למיטב ידיעתי מדובר בפעולה חסרת ערך ורק רציתי לוודא שאני צודקת..
על ידי <סגן משנה> 1.8k צפיות
תודה לכם וערב טוב..
על ידי 760 צפיות
מחזק את תשובתם של קודמי, אין ערך לכמות הביטויים, אבל .....
ואבל גדול ...
מצד שני הגיוני שנושא בכתבה או המאמר יופיע פעמיים או שלוש במאמר, תלוי באורך המאמר ...
לדוגמא אם אני כותב כתבה על "ניקוי קורוזיה מאייפונים" הגיוני שהביטוי יופיע במאמר.
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
לא חייב להיות כך..

אתה יכול לכתוב על:
התפתחות קורזיה באייפון
ניקוי האייפון מקורוזיה
ועוד מיני חיבורים שונים שאינם תואמים..

הכותרת יכולה להיות "ניקוי ספות בתל אביב"
האם יש צורך להזכיר זאת שוב או להציג את רצף המילים הזה בשנית?

או לטובת הקורא לספר על סוגי הטיפולים לספות ועל מיקום החנות בנפרד והכתובת בתא.
על ידי 760 צפיות
יכול להיות שבמאמר על "ניקוי ספות בתל אביב" לא יהיה בתוך את הביטוי "ניקוי ספות בתל אביב" אבל אני בטוח שיהיה את הביטוי "ניקוי ספות" לפחות פעמיים שלושה, וגם את הביטוי "תל אביב לפחות פעמיים" אם זה לא ככה (והכל בצורה טבעית ) כנראה שהכותרת לא מתאימה לתוכן, תשנה את הכותרת.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מורן, עושה רושם שאתה חושב עדיין במונחים של כתיבת "מאמר" (הלו! זה עיתון?), על תוכן שחייב לכלול טקסט ועל כתיבה שמיועדת לגוגל ולא למשתמשי גוגל.
על ידי 760 צפיות
אני ממש ממש לא שם, אני פשוט אומר שאם אתה כותב מאמר על "צביעת שיער בצבע אדום זוהר" ואין לך את המילים "צביעת שיער" במאמר, ובנוסף אין לך את המילים "צבע אדום זוהר" במאמר, אז הכותרת לא קשורה למאמר שלך, ותחליף את הכותרת, או שאתה סתם ממציא כותרות - ללא שום קשר לגוגל אפילו ....
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מורן, מדוע אתה קורא לטקסט הדף בשם "מאמר"?

אנחנו מתקשים להעריך את רמת התחכום הנוכחית של פעולת מנוע החיפוש גוגל, אחרי שהושקעו בו מיליוני או עשרות מיליוני שעות עבודה של טובי המדענים, המהנדסים והמתכנתים, ונוטים לייחס לגוגל את רמת התחכום הנמוכה שעדיין מובנת לנו, כדי שנוכל לתרגם אותה לכללי האצבע של העבודה המעשית, גם אם הם מופרכים לחלוטין.

אם כל מה שיש בדף הוא סרטון וידאו, ואין לדף כותרת, תג תיאור ותג ביטויי מפתח, האם יש כבר לגוגל יכולת לזהות את מה שאומרת בו הנערה לספר?
על ידי 760 צפיות
ראית פעם דף אינטרנט ריק שיש בו רק קובץ וידיאו? אני לא, וזה בדיוק הכוונה שלי, אם אתה שם קובץ וידיאו הגיוני שיהיה מינימום כותרת, ומומלץ גם ( לא לגוגל להיגיון ) איזה משפט הסבר, למה כי זה הגיוני.

ולכן אני חוזר ואומר, אני לא הולך לגוגל אני הולך לשכל הישר, תוכן ( לא מאמר - תוכן ) שאין בתוכן שלו את הכותרת, אולי בגירסאות שונות קצת, משהו פה לא תקין, ולא בשביל גוגל לשם ההיגיון.

אבל באמת זה עניין של טעם וריח, אם אתה שם וידיאו בודד בדף ריק ו/או כותב תכנים שהביטוי שרשום בכותרת לא נמצא בתוכן ואתה חושב שזה הגיוני סבבה, אני חושב שלא.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אתה רכשת את השכל הישר שלך בכמות מסויימת של דקות חשיבה ושעות התנסות. חברת גוגל רכשה את השכל הישר שלה במיליונים רבים של שעות עבודה של טובי המדענים, המהנדסים והמתכנתים. אם אתה עובד בשביל לקוחות, כדאי שתדע שהם לא משלמים לך בשביל להפעיל את השכל הישר שלך אלא בשביל שתביא להם תוצאות (ניצחון על המתחרים) בתוצאות החיפוש של גוגל.

ראית פעם אתר שיש בו רק דף אחד ויחיד, כל הכותרת שלו היא אות לטינית אחת בודדה, אין לו תגי תיאור וביטויי מפתח וכל הטקסט שלו הוא שתי המילים "פרסומות יבואו", והוא כיכב יותר מחצי שנה במקומות 6-7 בתוצאות החיפוש של גוגל לביטוי החיפוש התחרותי ביותר [קידום אתרים], שכל מקדמי האתרים הישראלים, כולל המובילים שבהם, מתחרים שם נגדך (!) ונגד כל השאר על מקום בעשירייה העליונה? לא ראית? סימן שאתה חדש במקצוע הזה כי אני ועוד אלפי מקדמי, מנהלי ובעלי אתרים ראינו.
על ידי 760 צפיות
איש יקר, אם אתה לא מפעיל שיקול דעת במקצוע שלך, אתה בבעיה....
על ידי 760 צפיות
במקצוע של קידום אתרים, על 10 השנים שיש לי ניסיון, הדבר הכי חשוב זה להפעיל שיקול דעת, כנראה שלך אין את זה, מה לעשות.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אתה לא עונה, אפילו בהסבר מהשכל הישר, לאתגר שהאתר הזה הציג לכל קהיליית מקדמי האתרים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
Benjamin Franklin (Poor Richard's Almanack, Nov. 1743): "Experience keeps a dear school, yet fools learn in no other."
על ידי 760 צפיות
נשמה קדם איך שבא לך, אם יש לך שאלות, תשאל כאן אני ינסה לעזור לך, תהיה בריא ושיהיה לך שבת שלום.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
כבר שאלתי ועוד לא ענית או שאינך יודע לענות:

איך אתה מסביר את העובדה שאתר שיש בו רק דף אחד ויחיד, כל הכותרת שלו היא אות לטינית אחת בודדה, אין לו תגי תיאור וביטויי מפתח וכל הטקסט שלו הוא שתי המילים "פרסומות יבואו", כיכב יותר מחצי שנה במקומות 6-7 בתוצאות החיפוש של גוגל לביטוי החיפוש התחרותי ביותר [קידום אתרים], שכל מקדמי האתרים הישראלים, כולל המובילים שבהם, מתחרים שם נגדך (!) ונגד כל השאר על מקום בעשירייה העליונה?

הערה: יש לציין שביטוי החיפוש לא היה כלול גם בכתובת האתר, שגם היא היתה אות לטינית אחת ויחידה.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
יש לקחת בחשבון שגוגל יכול גם להשתמש בסיגנלים שאותם הקישורים מעבירים כדי לדרג דפים (כמו אנקור טקסט למשל)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אבל מנשה, מה שאתה אומר לא מתיישב בכלל אם ההגיון הבריא ועם 10 שנות הניסיון של מורן!
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
לא הבנתי את התגובה שלך עמנואל.
איזה חלק בשורה לא מתיישב עם התגובה של מורן?
על ידי 760 צפיות
זקן השבט, מה אתה מוציא את התסכול שלך בAskPavel, על מה אתה כועס, אתה כועס עלי באופן אישי, אני לא מבין אני חושב אחרת ממך, מה אסור? מה אתה כועס, תרצה הכותבת תקח את התשובה שלך, תרצה תתחשב במה שאני אמרתי, מה אתה מנסה להשתיק אותי, מי אתה בכלל, לא מבין יש כאן דיון או שזה הבלוג שלך?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מנשה, מה שלא מתיישב עם ההגיון הבריא של מורן, שנוצר מ-10 שנות ניסיון אבל ללא הדרכה ובטח שללא ביקורת, הוא העובדה שדף אינטרנט יכול לקבל ציון רלוונטיות משוקלל 0< לביטוי חיפוש נתון, ואפילו ציון שדי בו להשגת מקום 6 לביטוי חיפוש תחרותי ביותר, נגד אלפי מקדמי אתרים שמתחרים בו בפועל, גם אם הביטוי לא נכלל בטקסט הדף, בכותרת ובתגי המטא שלו.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מורן, אני אינטלקטואל ולא היו"ר של גילדה או איגוד מקצועי - אני עוסק במקצוע ולא בבעלי המקצוע. אם אתה חושב אחרת, אבל מה שאתה חושב שגוי, זה בהחלט אסור, ובמיוחד בפורום מקצועי. ממש כמו שאסור (!) לסוחר לחשוב ש- 3 = 10-6 ולתת עודף בהתאם. אין פה שום דבר אישי.

אם אני מציג בפורום מקצועי מודל (!) המתאר את אופן הפעולה של מנוע החיפוש גוגל בביצוע מטלה מסויימת, בצירוף נימוקים טובים, ומישהו מציג מודל שנה מאד לאיך גוגל מבצע את אותה המטלה, וגם מצרף נימוקים טובים, יש לנו מעמד זהה פחות או יותר באותו הפורום המקצועי למרות שכל אחד מהמודלים סותר את האחר.

אבל אם אתה מציג מודל שגוי, שלא מבוסס על לימוד מעט הפרטים שאנשי גוגל מואילים לחשוף, ועל תגליות מקריות שלנו שעומדים במבחן הביקורת, אלא מפנטז שדי בהגיון הבריא ובהתנסות הפרטית שלך כדי להפיק מהם ידע מקצועי בדוק ושימושי, אתה צפוי לטעות רוב הזמן, ואז המעמד המקצועי שלי עולה על שלך ומוטל עלי להצביע על השגיאות לטובת ולתועלת כל שאר קוראי הפורום.
על ידי
עד עכשיו חשבתי שאתה סתם מנופח, אבל אם אתה משווה החזרת עודף לקידום אין לי ספק שיש לך מחסור חמור בידע, בקידום 2 אנשים יכולים לקדם בדרך שונה, ועדיין שניהם יכולים להצליח, שלא כמו בעודף ששניהם צריכים להחזיר אותו עודף.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מורן, אם היעד של שניהם הוא להשיג למשל את מקום 1 בגוגל לביטוי החיפוש [קידום אתרים], כדי להוכיח לציבור הלקוחות מי  הוא מקדם האתרים הכי טוב בישראל, לא יתכן ששניהם יצליחו - אחד מהם חייב להיכשל.

העובדה שלא ידעת להסביר את העובדה שאתר שיש בו רק דף אחד ויחיד, כל הכותרת שלו היא אות לטינית אחת בודדה, אין לו תגי תיאור וביטויי מפתח וכל הטקסט שלו הוא שתי המילים "פרסומות יבואו", כיכב יותר מחצי שנה במקומות 6-7 בתוצאות החיפוש של גוגל לביטוי החיפוש התחרותי ביותר [קידום אתרים], שכל מקדמי האתרים הישראלים, כולל המובילים שבהם, מתחרים שם נגדך (!) ונגד כל השאר על מקום בעשירייה העליונה, מוכיחה (!) שבתשובה לשאלה שנשאלה פה על ידי ירדן77 אתה ענית לה תשובה  שגויה בעליל.
על ידי 760 צפיות
טוב, ניסיתי להסביר לך אתה לא מוכן לקבל, יתרה מזאת אתה ממשיך לתת דוגמאות שממחישות את חוסר ההבנה שלך, גם בדוגמא הזאת אתה טועה לחלוטין אבל שוב, כבר אין לי כוח להסביר, שיהיה לך בהצלחה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מה בדיוק ניסית להסביר?

3 Answers

קולות
0
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
 
Best answer
היי ירדן

בתחרות של היום על השגת מיקומים גבוהים במיקום האתר כאשר את מתחרה בתוכן איכותי ובעל ערך גבוה, עלייך להתמקד באיכות ולא במילים ואו כמות מילים בתוך המאמר.

למיטב ידיעתי מדובר בנתון חסר ערך לאומת איכות התוכן ורמת העניין בו, מאמר איכותי עם ערך ועניין גבוה לקורא אשר ישמור אותו או יחזור אליו, יכול לתרום רבות לאיכות האתר.

אני כותב תוכן מקצועי לאתרים שלי ומקפיד על תוכן איכותי עם ערך רב, כמות המילים משתנה מאמר כזה או אחר. יש לי מאמרים אשר מצריכים 5000 מילים והרבה תמונות על מנת להעביר את הידע ולענות על מספר נושאים מקבילים ויש גם תוכן מקושר שמכיל רק 100 מילים (אך הוא ענייני וקולע).

אני כן מקפיד על כותרת קצרה ומדויקת על מנת לקבל אינדוקס קרוב יותר לנושא הראשי, פחות מתאמץ לחזור אם בכלל אפילו פעם אחת על הכותרת או המילה הראשית בתוך גוף המאמר.
קולות
–2
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
את צודקת. הלקוחות, בעלי האתרים, מעודכנים לגוגל של שנת 2002.

אבל למרבה הצער גם כותבי התוכן לא הרבה יותר מעודכנים - האם משרדי הפרסום מגלגלים לעיני צופי הטלוויזיה מגילה של טקסט עם "תוכן שיווקי"?

קראי את ההנחיה האחרונה (מיוני 2013!) של הנהלת חברת גוגל לבעלי\מנהלי\מקדמי\כותבי תוכן אתרים ב-
https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw . איך להבנתך צריך ליישם את ההנחיה לעבודה המעשית שלך, אם בעל האתר היה נותן לך יד חופשית (ואולי גם בונוס נאה על הצלחה)?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
תגידו, האם יש מקום להזהיר את הנהלת חברת גוגל שעוד שני ישראלים הצביעו פה נגדם?
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
התשובה לא התאימה להם הם מעדיפים עבודה רובוטית חסרת מחשבה, הכוללת פרסום של מאמר ב- 30 שקל באין ספור אתרי מאמרים והוצאה של רק 2-3 קישורים מאותה מילת מפתח והם יוכלו לזכות במיקום גבוה עבור הלקוח שלהם.

אולי אפילו הם יצליחו להיות יצירתיים ויבנו מערכת של אתרים בעלי 5 פוסטים לפחות, אשר יפנו קישורים מאחד לשני ולבסוף יתעלו את כל "הכוח" הזה לאתר הנחשק.

קשה להם לפתח אתר איכותי באמת שיהיה בעל עניין לקורא!!
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
נערך על ידי
גם אם יש לכך ערך מדובר בהחלטה שגויה שאולי תטעה את האלגוריתם בפן הטכני ותגרום לו להסיק שמילת המפתח היא חלק דומיננטי בדף בתור התחלה.
בטווח הארוך אלגוריתם הספאם יזהה דחיסת מילות מפתח ויתייחס לתוכן באתר כאל תוכן באיכות ירודה (וגרוע יותר יבריח את מבקרי האתר לגוגל לטובת המתחרים).

לכן הלקוחות שלך מבצעים החלטה שגויה וגורמים לך לכתוב תוכן רובוטי\מלאכותי ובסופו של דבר גם חסר ערך .
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
למי שסבור שכדי להיות מוצג במקום הראשון בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל העולמי באנגלית, לביטוי חיפוש סופר-תחרותי (prom dresses),  הוא חייב להשקיע ב"מומחה לכתיבת תוכן שיווקי", אני ממליץ לו לפתוח את ה-cache בגירסת טקסט בלבד:

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:5xMhydmle1cJ:https://www.sherrihill.com/prom-dresses/&hl=en&strip=1&vwsrc=0/
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
יש לשים לב שבדף יש עדיין תוכל בעל ערך שתואם לכוונת המחפש בביטוי.
גם אם מדובר במדיה עשירה ולא מאמר

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,092 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
+1
4 תשובות
קולות
+1
2 תשובות
קולות
0
...