אני מצטרף לדעתו של מנשה אברמוב שאין כל תועלת מעשית מהשימוש בכלים שמנתחים למשל את תוצאות החיפוש המתחרות. כלי כזה אמור להסביר (!) למשתמשים בו מדוע בתוצאות החיפוש לביטוי [קידום אתרים] adactive הוא במקום הראשון ו-askpavel במקום השלישי, ולא להפך. אבל בניגוד לפרקטיקה המתוארת באותו מאמר מוויקיפדיה, בתחום קידום האתרים, בעלת מנוע החיפוש גוגל מסתירה ממקדמי האתרים (וממפתחי הכלים שאמורים לסייע להם בעבודתם) את כמעט כל המידע הדרוש כדי להשוות את ביצועי האתר שלך עם ביצועי האתרים שבצמרת תוצאות החיפוש.
כל הכלים מודדים אמנם כל מיני פרמטרים של תוצאות החיפוש, אבל לא די בהצגת הסבר המציג יתרון בפרמטרים שנמדדו - ההסבר חייב להוכיח, בעזרת נימוקים מצויינים, שמערכת דירוג תוצאות החיפוש של גוגל אכן מתחשבת באותם פרמטרים, ואם כן באותם יחסים מספריים כמו הכלי שמקדם האתרים משתמש בו. כך למשל, הכלים הללו מודדים את מספר הקישורים ואת תכונות הדפים המקשרים, אבל הנהלת חברת גוגל מנחה את הציבור, מאז חודש מאי 2013, שהקישורים הנכנסים כבר לא (!) תורמים לקידום האתר:
http://searchenginewatch.com/article/2276448/Google-Improve-Your-Sites-Rank-by-Building-High-Quality-Sites-Not-Links:
Previously, the article (
https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=en)
(:in Hebrew
https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw) had a line that read:
In general, webmasters can improve the rank of their sites by increasing the number of high-quality sites that link to their pages.
We've bolded the key part, which was changed on May 27th, 2013 to say:
In general, webmasters can improve the rank of their sites by creating high-quality sites that users will want to use and share.