היי אראלה,
אינני מתכוון להשיב על השאלה ששאלת אלא רק להעיר, לתועלת כלל קוראי המדור, על מה שהפך בינתיים לשגוי בתרשים הזרימה של פעולות הקמת האתר שתיארת.
במודל הישן והמיושן של אופן פעולת מערכת דירוג תוצאות החיפוש של גוגל, עבודת קידום האתר בוצעה סמוך להעלאת האתר לאוויר ונמשכה לאחר מכן. אבל על פי ההנחיה העדכנית של הנהלת חברת גוגל לבעלי\מנהלי אתרים מחודש מאי 2013 (
https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw ) מה עליהם לבצע כדי שהאתר יקודם בתוצאות החיפוש, הסדר מתהפך ועבודת הקידום מתחילה מיד לאחר בחירת ערוץ השיווק האינטרנטי היותר מבטיח, בגבולות תקציב השיווק הנתון (גם אם כל התקציב אמור להיווצר מתוך רווח על המכירות), על ידי מנהל השיווק באינטרנט (מבין קידום בתוצאות החיפוש האורגניות, PPC, קידום במדיה חברתית וכו'), עוד לפני (!) בניית האתר ועיצובו.
כך למשל, אם משיקולי סיכון התקציב סיכויי ההצלחה של קידום אורגני נמוכים, אין גם טעם לשרוף את תקציב השיווק על בניית אתר ועיצובו ושאר העלויות הנלוות - הרי בסופו של דבר, אם הזירה תחרותית ו-300 מקדמי אתרים מתחרים על קידום אתר בסינית לחמשת תוצאות החיפוש העליונות שזוכות ל-95% מהכניסות והמכירות, רק 5 מהם יצליחו, בעוד ש-295 מהם ייכשלו בהכרח (!) תוך אבדן כל הכסף שהושקע בבניית האתר, בעיצובו ובקידומו.
בוני אתרים, מעצבי אתרים ואפילו (!) מקדמי אתרים מוכרים את עבודתם ללקוח מבלי להתחייב להצלחת השיווק של האתר. אם היית מגדירה את תפקידך כפקידת הרכש של בעלי האתר, זו שהוטל עליה למצוא בונה לעתר, מעצב, שירות אכסון ומקדם אתרים, כל הסמכות והאחריות להצלחת או כישלון שיווק האתר היתה מוטלת על בעלי האתר. אבל את מגדירה את תפקידך כמנהלת השיווק של המיזם האינטרנטי הזה, ומן הראוי שתפעלי על פי הסדר הנכון לחודש ספטמבר 2015, ומה שצפוי בעתיד הנראה לעין.