WMT לא עזר לך לבצע מחקר (!) מילות מפתח. הוא רק דיווח לך מה היו ביטויי החיפוש ששאלו מי שכבר ביקרו באתר. חשוב בהגיון: נניח שכלי דיווח מספר לך שיש 10 ביטויי חיפוש שהביאו לך 100ֵ% מהמבקרים, ושהאתר שלך הוא במקום הראשון בתוצאות החיפוש האורגניות לכל אחד מעשרת ביטויי החיפוש האלה. מה למדת מה"מחקר" שמועיל לך עכשיו לשיפור עבודת הקידום?
ועכשיו חשוב על המצב ההפוך: כלי הדיווח מספר לך ש-100 ביטויי חיפוש הביאו לך כל אחד 1% מהמבקרים. איזה שימוש יש למידע הזה?
ל"מחקר מילות המפתח" היה מקום לפני הרבה מאד שנים, כאשר רמת התחרותיות של מרבית ביטויי החיפוש עדיין היתה נמוכה יחסית, ועוד היה ניתן לגלות באמצעותו ביטויי חיפוש שגם אינם יותר מדי תחרותיים, כך שאפשר יהיה להשיג מקום בצמרת עבורם, והם גם יביאו מספיק כניסות ומכירות בכדי להצדיק את עלות עבודת הקידום.