אל תסמכי על המספרים שמציג לך ה-google keyword tool לצורך תכנון השיווק באינטרנט - מספר החיפושים החודשי של ביטויי חיפוש תחרותיים כולל שיעור עצום (עד כ-85%) של חיפושי סרק, ידניים ואוטומטיים.
ה"כלי לבדיקת תחרות" מודד את התחרות ב-Adwords, ולא בתוצאות החיפוש האורגניות. אם כי בביטויי חיפוש מסויימים יש מתאם חיובי ביניהם, דרושה חשיבה נוספת כדי להעריך האם זה נכון, ועד כמה זה נכון, גם בביטויי החיפוש שאת מקדמת.
יתר על כן, בדיון שמתפתח פה ב-
http://www.askpavel.co.il/qa/18834 אני מציג ממצא שמפריך לכאורה את התיאוריה והפרקטיקה של עבודת קידום האתרים, שעל פיהן כדי לאנדקס ולקדם דף אינטרנט לביטוי חיפוש\מפתח מסוים דרושה לפחות "פעולת קידום" אחת שמשתמשת באותו ביטוי.
קטע מתשובה לעמיתתי מיכל כהן באותו דיון:
"4. אי-אפשר לדעת מה יקרה כאשר יחליפו את הכותרת ל-2016 עד שיעשו זאת. שוב, התעלומה היא מדוע הדף מצליח לגבור כל כך בקלות על המוני תוצאות חיפוש שקודמו בפועל לביטוי [prom dresses 2016]. הממצא הזה מפריך את בסיס עבודת הקידום על פי פרוטוקול (צ'קליסט) כלשהו, כי ההנחיה למקדמי אתרים מה עליהם לעשות כדי לקדם את דפי האתר למקום הראשון בגוגל עבור כל ביטויי החיפוש הנגזרים מביטוי הראש (במקרה זה prom dress) היא להביא את הדף למקום הראשון בגוגל לביטוי הראש, ורק אחד מהם יצליח לעשות זאת. אז מה נשאר מביצוע "מחקר מילים" שנועד לחשוף "ביטויי זנב ארוך" בעלי רמת תחרותיות נמוכה, אבל נפח חיפוש שגבוה מספיק בכדי להצדיק את עלות עבודת הקידום?"