הי,
התשובה הזו מגיעה קצת באיחור, לא הייתי פעיל כאן ממזמן ומקווה שעדיף עכשיו מאשר אף פעם...
קישורים כדוגמת "וויקיפדיה" כפי שאתה מתאר, שחלקם מקשרים מתוך הכתוב בטקסט עוגן רלוונטי, הם בהחלט דרך שימושית מבחינת הגולש (ואנחנו, הרי, רוצים לכוון לשימושיות טובה יותר) אפשר גם מקורות בסוף המאמר תוך הפניה של כוכבית בתוך המאמר, בדומה למאמרים אקדמאיים. להערכתי זה פחות נוח ושימושי לגולש ומתאים יותר למאמרים אקדמיים ולא לפורמט של תוכן באינטרנט.
אז לגבי הערה והארה לדרך הנכונה ביותר לעשות זאת: אין תשובה אחת נכונה כי בשיווק כמו בשיווק, צריך להעלות השערה ולבדוק אותה, תוכל לבדוק קישורים כאלו או אחרים באמצעות a/b testing בין דפים (אפשר להגדיר ניסוי בגוגל אנליטיקס) ולהשתמש בתוכנת הקלטת מסך ומפות חום כמו Hotjar למשל או Mouseflow על מנת לבחון את חווית המשתמש. (אם פחות חשוב לך לשמור על הסשנים המוקלטים, אגב, ממליץ לך לבדוק את התוכנה החינמית ברשת - Getasmartlook - תוכל להתחיל להקליט תוך דקות..).
אם אתה עורך ניסוי כזה, וקידום אורגני בראש מעיינך, חשוב רק ליצור תגית קנוניקל שמכוונת מהמאמר המשוכפל (עם פריסת קישורים שונה) למאמר המקורי - כדי לא ליצור כפילות תוכן בתוך האתר, שגוגל יסרוק...