◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
682 צפיות

האם "חווית משתמש טובה" יכולה לבוא כנגדי במקרה הבא ?

על ידי 480 צפיות
שאלה,

יש לי דף מאוד טוב, מקבל המון כניסות, מלא אינפורמציה טובה בתחומו.
זמן שהייה ממוצע בדף כ 5 דקות. ממוקם תוצאה ראשונה במגוון ביטויים.

האם ייתכן כי דווקא על ידי "עזרה" למשתמש בעזרת כפתורי ניווט למקומות מסוימים בדף, אקצר את זמן השהייה בדף ובכך אפגע בדירוג שלו במקום לשמרו ? זאת כמובן מתוך הנחה ששהייה בדף היא פרמטר חשוב בקידומו (או שלא?)

אשמח לתשובה משכילה

3 Answers

קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
גוגל מתעלם מזמן השהיה בדף ומשיעור הנטישה לצורך שקלול ציוני הרלוונטיות של הדף, כי אלה ערכים שקל מאד לזייף.
על ידי 480 צפיות
אוקיי,

אז מה נכון להיום, לדעתך ומנסיונך, מהווה את הסיבה שהדף הזה שומר תוצאה 1 כך כך הרבה זמן... למה דווקא הוא ?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
לשאלות כאלה אין תשובה כי יכולות להיות סיבות רבות להצלחה וסיבות רבות לכישלון. אפשר למשל, שאותה רמת שביעות רצון גבוהה שקיבלה ביטוי בזמן שהיה ארוך קיבלה ביטוי נוסף באיתותים רבים על שביעות רצון שגוגל מקבל וכן מחשיב בשקלול ציון הרלוונטיות. איתותים אלה יכולים להצטרף גם לזמן שהיה קצר במיוחד, אצל מי ששאלו למשל [שעות קבלת קהל ביטוח לאומי טבריה].
על ידי 480 צפיות
אוקיי.... :-)

אז אם אין לשאלות כאלה תשובה, אז אין סיבת קיום למי שעוסק בקידום אורגאני נכון להיום ?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
קידום אתרים איננו מקצוע של ביצוע פעולות על פי צ'קליסט גלוי וידוע מראש, כמו שמכונאי מבצע טיפול 10,000 למכונית על פי הצ'קליסט שחיברו מהנדסי היצרן. מהות מקצוע קידום האתרים היא קבלת החלטות מושכלות בתנאי אי-וודאות קיצונית (קרובה  ל-100%), ומי שלא נוח לו עם זה שיחפש לעצמו מקצוע כמו פחחות רכב למשל, שבו רואים בעין מה דורש תיקון והאם התיקון הצליח.
על ידי 480 צפיות
סורי על ה"טרולינג" הקל. אני מקדם מגוון פלטפורמות וידוע לי :-)
אם כי אינני מסכים לגבי "תנאי אי-ודאות קיצונית" בהקשר של קידום אורגאני.
אם כי אני מעריך דעתך מאוד.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אנחנו לא יודעים מה יעשו המתחרים שלנו מחר כדי להגיע למקום הראשון ולהחזיק בו, ולמנוע מאיתנו לגזול את מקומותיהם, הכניסות שלהם המכירות והרווחים.
אנחנו לא יודעים מה יעשו המתחרים שלנו בתגובה למה שאנחנו עושים.
אנחנו לא יודעים מה יעשו מתחרים חדשים שנכנסים לזירה.
אנחנו לא יודעים מה הם שינויי האלגוריתמים שגוגל מבצע מדי יום.
אנחנו לא יודעים באיזה אלגוריתם לדירוג תוצאות החיפוש גוגל משתמש בביטוי החיפוש הספציפי הזה ובאיזה אלגוריתם הוא משתמש בביטוי חיפוש אחר.
אנחנו לא יודעים מתי הוא יחליף את האלגוריתם בביטוי החיפוש שאנחנו מנסים לקדם, משום שסוף-סוף צצה תוצאת חיפוש חדש שהיא מאד רלוונטית באלגוריתם דירוג יותר חדיש.
אנחנו לא יודעים מה הם ציוני הרלוונטיות של תוצאות החיפוש, כולל זו שלנו.
אנחנו לא יודעים באיזה קצב ובאיזה כיוון משתנים ציוני הרלוונטיות
אנחנו לא יודעים מה הם פערי הציונים שבין כל שתי תוצאות חיפוש סמוכות.
מה נשאר?
קולות
+2
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
דף טוב שעובד אינו מצריך שינויים וכנראה שהגולשים אוהבים אותו דיי בשביל לאותת לגוגל על איכותו.

לפי עניות דעתי לא הייתי משנה כלום וממשיך לעבוד על האתר ועל פוסטים אחרים.
קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
לא, משום ששיפור הניווט באתר יעזור לגולש לצרוך יותר תוכן באתר ולהתמצא בו בצורה טובה יותר (לצורך העניין מדובר במשהו שהוצג בכחשוב בהנחיות של גוגל למדרגים הידניים), וכמובן ההנחה ספקולטיבית ומיותרת במקרה שהצגת

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,091 משתמשים

שאלות קשורות

1 תשובה
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 1/08/12 על ידי frimen 480 צפיות
1 תשובה
קולות
–1
שאלה נשאלה על ידי 6/12/11 על ידי frimen 480 צפיות
2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 13/10/16 על ידי שוני 320 צפיות
2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 30/09/15 על ידי taltali 330 צפיות
...