אתה צודק. אם קידום אתרים זה רק (התאמה חד-פעמית לגוגל) ויצירת קישורים, אז אתה רק צריך ליצור יותר קישורים מהמתחרים ותהיה במקום הראשון. כי זהו הרי היעד של מקדם אתרים.
אבל בוא נניח שהזירה תחרותית והמתחרים (שמוצגים במקומות 1-10 לביטוי המבוקש) התחילו 5 שנים לפנייך. אם כל אחד מהם הספיק ליצור רק 100 קישורים טובים לחודש, הם כבר צברו 6,000 קישורים, ותוך 6 חודשים יהיו להם 6,600 קישורים.
כדי לגבור עליהם תוך 6 חודשים עליך ליצור מדי חודש יותר מ-1,100 קישורים טובים באותה מידה כמו שלהם. ואם ההספק שלהם הוא רק 100 קישורים טובים לחודש, איך תספיק אתה ליצור 1,100? רק אם הלקוח ישלם לך פי 11 מאשר להם, וזה לא יקרה.
היצירתיות דרושה כדי לגבור על המתחרים למרות הנחיתות ההתחלתית הזו. אבל מאחר וכל הזירות כמעט נעשות יותר ויותר תחרותיות, אבל רק מעטים מאד נתברכו ביצירתיות, כמעט כל מקדמי האתרים צפויים להיכשל.