RTB זו שיטה של מכירת פרסומות במכירה פומבית. יש מגוון אקסצ'יינג'ים שעובדים בRTB, חלקם בניהול עצמי וחלקם בתקציב מנוהל.
למשל רשת המדיה של גוגל מתנהלת בRTB, דרך DSP שנקרא גוגל אדוורדס ומערכת הגשה לפבלישרים שנקראת גוגל אדסנס. פייסבוק מתנהלת בRTB, בניהול עצמי, דרך מערכת "פייסבוק אקסצ'יינג". הDSP של פייסבוק נקרא "אדס מנג'ר".
יש עוד מגוון רחב של רשתות ובורסות מסחר במדיה, והן מחולקות לפי סוגי המדיה: באנרים, "נייטיב" (מדיה שמוטמעת כתוכן ומתאפיינת באחוזי הקלקה גבוהים), תוכן פרסומי ועוד.