בתחום ה-PPC של גוגל (Adwords) ציון האיכות של מסע הפרסום (Quality Score) קובע במידה רבה את ביצועי מסע הפרסום בהשוואה לביצועי מסעי הפרסום של המתחרים, ולכן גם את עלותו. סביר ביותר להניח שחישוב ציון האיכות דומה מאד בימינו לחישוב ציון הרלוונטיות של תוצאות החיפוש האורגניות, והוא מודד את מידת הרצון (!) של משתמשי גוגל ששאלו את ביטוי החיפוש הנתון להשתמש (!) בדף הנחיתה או בתוצאת החיפוש שלך הרבה יותר מרצונם להשתמש בדפי הנחיתה או בתוצאות החיפוש המתחרות. מאחר ואין לך גישה למידע הזה כי גוגל משתמש באלגוריתם שונה לכל ביטוי חיפוש, דרוש כישרון פרסומי וכושר המצאה יוצא דופן כדי לגרום (!) לשוק היעד שלך בגוגל להעדיף להשתמש דווקא בדף הנחיתה או בתוצאת החיפוש האורגנית שלך. במובן הזה, החבר שלך טועה ומנשה אברמוב צודק.
נקודה נוספת: העליה המתמדת במחיר לקליק בערוצי השיווק הדיגיטלי מטיפוס PPC, מחייבים בדיקה מתמדת של כדאיות יחסית בהשוואה לערוצי השיווק הדיגיטלי החלופיים. אם תתמחה בערוץ הזה בלבד תישאר לעולם פועל ייצור שיודע להפעיל רק מכונה אחת.