ל - SEOMoz יש כלי לא רע:
http://www.seomoz.org/keyword-difficulty/
הוא למנויים בלבד, אבל נדמה לי שהם נותנים איזה Free trial. הוא לא יענה על השאלה "כמה לינקים אני צריך ומאיפה בשביל לעקוף את המתחרה הראשון בביטוי", אבל הוא נותן ניתוח נחמד של התוצאות וציון תחרות, שמאפשר לך להשוות בין מספר ביטויים ולקבל אינדיקציה בנוגע לתחרותיות היחסית של כל אחד מהם. כך לדוגמא, אם כבר קידמת ביטוי כלשהו ואתה מכיר את רמת התחרותיות בו, תוכל להשוות את הביטויים שאתה בוחן אליו.
בשונה מ - henfe, אני לא חסידה גדולה של All in title, מהסיבה הפשוטה שיש זירות חיפוש מאוד נישתיות, עם יחסית מעט אזכורים ברשת, אבל כל אחד מהאתרים שממוקמים בעמוד הראשון נלחם על המיקום שלו בשיניים.
בגדול, מה שכתבת - זו הדרך. גם אני הייתי פשוט בודקת אילו "חוזקות" מאפיינות את המתחרים המרכזיים ומנסה להעריך כמה השקעה תידרש ממני בכדי לעקוף אותם.
מעבר לתמונת המצב הנוכחית, תוכל לבדוק על ספקטרום של זמן, כמה אינטנסיבית פעילות בניית הלינקים של המתחרים שלך באמצעות Majestic SEO. לאחר הרשמה, תוכל לבצע השוואה בין 5 אתרים ולבדוק כמה לינקים חדשים הם מוסיפים מידי חודש וממתי הם פעילים. ממליצה להסתכל על unique referring domains ולא סך העמודים המקשרים, כי קישור Footer בודד עלול להטעות.
בהצלחה.