היי איתי.
קודם כל - גוגל אינו מתעלם מ META DESCRIPTION, להיפך - הוא מוצג בSERP (עמוד התוצאות במנועי החיפוש).
מצד שני, במידה ולא מוכנס אחד כזה ובעמודים פנימיים עם תוכן איכותי עם אוריאנטציה ל-SEO, הייתי ממליץ כלל לא להשתמש ב META DESCRIPTION.
בנוגע לכפילות מטה בין עמודים אני חושב שזה די הגיוני שהמטה תהיה שונה בכדי להסביר לגוגל "חביבי, זה עמוד שונה... לא עוד סתם עמוד" ולמתג את העמוד בהתאם למילים שאתה מעוניין לקדם, אמנם יש לזכור שחשיבות המטה-תג מיונרית יחסית וכשלעצמה לא תניב לך יותר מדי פירות.