◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+3
936 צפיות

האם יש הבדל משמעותי בקידום בין מאמר של 150 מילים לבין מאמר של 300 מילים?

על ידי 250 צפיות
נערך על ידי
שאלה| האם יש הבדל משמעותי בקידום בין מאמר של 150 מילים לבין מאמר של 300 מילים?

כתבתי 40 מאמרים של 150 מילים למאמר והתחלתי לפרסם אותם והם התקדמו די טוב בגוגל.. רציתי לשאול אותך פאבל האם יש הבדל משמעותי בין 300 מילים ל 150 מילים? אני רואה כל אחד מפרסם 300 מילים מאמר והמאמרים שלי מתקדמים בצורה טובה מאד למרות שהם 150 מילים.
האם זה משנה אם זה 150 מילים כל עוד זה מתקדם היטב בגוגל? האם יש הבדל משמעותי? האם מאמר של 300 מילים תורם לקידום יותר ממאמר של 150 מילים גם אם הם נמצאים באותו מקום בגוגל?
על ידי 160 צפיות
מה מטרת המאמר?
אם המטרה היא שיופיע באתר מאמרים או בלוגים ולהוציא משם 2-3 קישורים רלוונטיים - זה לא משנה לגוגל.
אם המטרה היא תוכן לאתר הייתי ממליץ על 300 ואפילו 500 מילים עם חזרה נכונה על מילות המפתח של תוכן המאמר והדגשה שלהם ברמה שלא תצרום לעין.
מה שחשבו לגוגל יותר מאורך המאמר הוא אם תוכן המאמר קשור לטייטל של העמוד , לכותרת של העמוד וברמה מסויימת לכותרות המשנה שבו.

3 Answers

קולות
+1
על ידי 730 צפיות
ברור שיש הבדל בין מאמר של 150 מילים למאמר של 300 מילים,
כמו שיש הבדל בין מאמר 300 מילים ל-700 מילים,

מבחינת גוגל, ככל שיש יותר אזכורים של מילת המפתח (בצפיפות מילים סבירה כמובן)
כך התוכן יותר רלוונטי למי שמחפש את התוצאה, והוא ידורג במקום יותר גבוה
כמובן שיש עוד המון משתנים, כמו המיקום של מילות המפתח בפסקה, פיזור של מילות המפתח בכל המאמר, שימוש ב-H1 , וH2 בתוך המאמר עם מילות המפתח,

בגדול , גוגל מאוד אוהב תוכן, וכמה שיותר יותר טוב,
קולות
–1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אתה שואל למעשה האם הגדלת טקסט המאמר מ-150 מילים ל-300 תעלה את ציון הרלוונטיות של המאמר לביטוי החיפוש שהוא נועד לקדם, ולכן תעלה גם את ערך הקישור היוצא ממנו לדף המטרה וגם את התוספת שקישור זה מעניק לציון הרלוונטיות של דף המטרה. כי אם יעלה ציון הרלוונטיות של דף המטרה, ביחס למתחריו בתוצאת החיפוש לביטוי הנתון, יגדלו גם סיכוייו לעלות למקום משופר בתוצאות החיפוש.

הניסוח הארוך הזה הוא ניסוח מדוייק, במונחים מקצועיים, לשאלתך. התשובה הנכונה היא שלא ניתן לספק תשובה מדוייקת  לשאלתך שלא באמצעות ניסוי מבוקר, שחוזרים עליו מספר פעמים כדי להבטיח את אמינות תוצאותיו. נכונותה של כל תשובה אחרת, שלא מסתמכת על ניסוי מבוקר, מוטלת מאד בספק ואין לכוון את עבודת הקידום דווקא על פיה. ואם מוצגות לך שתי תשובות או יותר, ואף אחת מהן איננה מסתמכת על ניסוי מבוקר, בחירת אחת מהן איננה אלא הימור סתמי.
קולות
0
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
השאלה המעניינת באמת היא לא מה גוגל מעדיף, 150 או 300 מילים, אלא האם התוכן שלך נכתב גם עבור בני אדם.

אתה יכול לעשות עבודה מצוינת של אופטימיזציית דף, אבל אם גוגל מנטר את דפוסי הגלישה באתר שלך (למשל, באמצעות גוגל טולבר) ומזהה ש-98 אחוזים מהאנשים שמגיעים אליו בורחים ממנו מייד, לאיזו מסקנות הוא יגיע לדעתך?

לתוכן טוב יש סיכוי טוב יותר לקבל לינקים טבעיים, להביא תנועה חוזרת, להמיר. לכן, כדאי להשתדל שתהיה גם איכות לא רק כמות.

עליך גם להניח שאין אורך אידיאלי של טקסט, כשם שאין צפיפות מילים אופטימלית. ישנם, ככל הנראה, שילובים שונים של פרמטרים שיעניקו בסיטואציה מסוימת עדיפות לטקסט בן חמש שורות ובאחרת לטקסט של 2000 מילים.

עם או בלי קשר: נסה להסתכל על אתרי תוכן גדולים בעברית ולספור את המילים באייטמים שונים. תראה שם אייטמים של 30-50 מילים (מבזק), 150-250 מילים (ידיעה), 400-600 מילים (טור דעה), 700-1500 מילים (כתבה/מאמר).

לחלופין, בחר אקראית ערכים בויקיפדיה העברית.

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,019 משתמשים

שאלות קשורות

8 תשובות
קולות
–1
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 30/05/12 על ידי רשלנות רפואית 140 צפיות
1 תשובה
קולות
0
1 תשובה
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 11/04/12 על ידי דורון <סגן משנה> 2.2k צפיות
...