לי, ברשותכם, יש דעה קצת שונה. תרשו לי להציע דרך אחרת לחשוב על הדברים.
ראשית: לדעתי, Friendly URLs הם אוברייטד בטירוף. מילת מפתח בשם הדומיין היא יתרון, וגם אותה כדאי לתפוס בפרופורציות - היא לא מחליפה עבודת קידום טובה, ולא תמיד ניתן לראות את ההשפעה שלה.
לעומת זאת, למילות מפתח ב-URL (אך לא בשם הדומיין), שזה המאפיין העיקרי של כתובות ידידותיות, לעיתים קרובות אין השפעה מובהקת, וזה לא שווה את המחיר.
כתובות ידידותיות בעברית, במיוחד, גורמות בעיקר צרות. הקידודים השונים יוצרים בעיות של כפילות תוכן, URL-ים ארוכים שנחתכים, וכל מיני צרות אחרות.
אני חולק על מנשה בנושא התאריך. תאריך ב-URL הוא רעיון לא טוב. אפשר להכניס את התאריך ל-Description אם רוצים, אבל ברגע שהמכניסים אותו ל-URL נוצרות כל מיני בעיות. למשל, בוורדפרס בזמנו הייתה בעיה (לא יודע אם נפתרה) - שאם רצית לשנות תאריך פרסום של פוסט אז ה-URL השתנה ונוצר 404 על הכתובת הישנה.
אני כבר לא מדבר על מצב שבו משנים URL-ים לידידותיים באתר קיים, שזה מעשה שטות – המון 301 בכל רחבי האתר לא יכולים להיות דבר טוב.
האמת הפשוטה, היא שגוגל מסתדר היום טוב מאד עם כתובות מבוססות פרמטרים, והשיפור האחרון בכלי ה-URL Parammeters ב-WMT מצמצם את רוב היתרונות שהיו ל-URL-ים ידידותיים.
אז מה בכל זאת?
א. מה שכן מועיל, במגוון דרכים, הוא URL שמבטא את ההיררכיה של האתר. למשל:
example.com/digicams
example.com/digicams/canon/
example.com/digicams/canon/PowerShotA3000
הכי נוח לגוגל כשכתובת של דף זהה להיררכיה הנושאית והסמנטית וגם למבנה התיקיות של האתר. השתמשו במבנה כזה ותראו תועלת אמיתית, במגוון דרכים כאמור.
ב. יש להכיר באמת: ה-URL הידידותי הומצא מתוך עצלות, על-ידי אנשים שלא רצו לכתוב Descriptions ו-Title tags מושקעים לכל דף תוכן.
מה שצריך להיות "ידידותי" באמת הם הכותרת והתיאור. הם משפיעים יותר על ה-CTR בתוצאות החיפוש ושולחים לאתר שלנו תנועה איכותית יותר שמייצרת סיגנלים טובים יותר של דפוסי גלישה. *זה* מעניין את גוגל באמת - הרבה יותר מה-URL.